Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag over aanschaf van software.
Als ik als bedrijf zijnde bijvoorbeeld adobe photoshop wil aanschaffen.
Is dit niet of gedeeltelijk weer te krijgen via de belasting onder de naam bedrijfs investeringen.

Alvast bedankt.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:40

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ja dat kan, maar moet wel aannemelijk zijn. Als jij brood bakt, zal je niet heel veel aan photoshop hebben of wel?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha nee inderdaad.
Nee ik ben bekend met photoshop via web design, Dit is misschien niet 1e keus voor iedereen maar dat ken ik nu eenmaal, zodoende vraag ik het dus.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je een BTW aangifte doet kan je de BTW je aanschaf verrekenen met je ontvangen btw. Dit kan betekenen (als je nog niets hebt omgezet) dat je BTW terug ontvangt.

Eventuele verliezen van je eenmanszaak kan je volgens mij ook verrekenen met je inkomsten in box 1.

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zijn nog heel veel dingen die ik moet uitzoeken voordat ik ook maar denk te beginnen.
Maar de prijs schrok me een beetje af, iets in de richting van dat verdien ik zo niet weer :s
De bedoeling is dat ik een zaakje op zet met een goeie kameraad ( Waarschijnlijk V.O.F)
en dan moeten dat soort prijzen niet te veel voorkomen, helemaal niet uit eigen budget.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Houd rekening met afschrijvingen.

Bij aanschaf van een bedrijfsmiddel boven 450 Eur praat je over investeringen en die moet je afschrijven over vijf jaar. Dat betekent dat je in de komende vijf jaar ieder jaar 20% van de prijs opvoert als kosten. Het duurt dus 5 jaar voordat alles is verrekend.
Overigens meen ik dat startende ondernemingen mogelijkheden hebben om meer tegelijk af te schrijven. En er zijn nog veel meer regelingen in dit gebied, zo kon je in 2009 ineens 50% afschrijven - een economische stimuleringsregel. Wellicht is het een overweging om een boekhouder te raadplegen.

De BTW kan je -volgens mij- wel in een keer opvoeren als voorbelasting.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:19
Free rider schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:54:
Overigens meen ik dat startende ondernemingen mogelijkheden hebben om meer tegelijk af te schrijven.
Klopt, als startende ondernemer mag je 'versneld afschrijven' zoals dat heet. Je mag dan een willekeurig percentage (dus ook 100%) afschrijven in een jaar.
De BTW kan je -volgens mij- wel in een keer opvoeren als voorbelasting.
Klopt ook, de afschrijving vindt plaats over de ex-BTW waarde van de investering. De BTW zelf is in het kwartaal van aanschaf op te voeren als voorbelasting.

[ Voor 25% gewijzigd door sverzijl op 02-06-2010 06:52 ]

Pagina: 1