Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] geen enkele videoplayer werkt op mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

• Aertske88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-01-2024
Helloo,

Ik zit met een mysterieus probleempke op mijn pc...
Sinds kort kan ik geen enkele gedownloade film als echte dvd niet meer afspelen.
Als ik het bestand aanklik,opent ( WM, VLC, Media Player classic,) het bestand, vervolgens begint heel mijn scherm te flikkeren, precies alsof het beeld al in full screen staat. geluid is aanwezig.
Bij DIVX player krijg ik wel beeld maar met enorme vertraging, en als ik dan skip naar het midden is er echt geen kijken meer naar.

Kan iemand mij hier mee verder helpen ???

Groeten Jelle

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Al eens gekeken naar je codecs? Installeer eens de nieuwste FFDShow codec, welke je hier kunt vinden: http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout/files/

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
het bestand, vervolgens begint heel mijn scherm te flikkeren, precies alsof het beeld al in full screen staat.
Bij het afspelen van films word vaak gebruik gemaakt van "overlays": Wikipedia: Video overlay , waarschijnlijk bevat je video kaart driver een bug, probeer eens een ander. In VLC kan je overlays ook uitzetten.

Het is ook zo dat er maar 1 programma gelijkertijd een overlay mag creeren, dus het kan zijn dat een ander programma al gebruik maakt van een overlay.

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 01-06-2010 21:55 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Aertske88
Dank u voor de snelle reactie !!!!!
uiteindelijk lag aan de driver. gelukkig had ik nog een oudere driver op mijn externe staan en het is opgelost.
toch maar raar dat ik bij de nieuwe driver dan geen films kan afspelen :s

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien voor de terugvindbaarheid even te vermelden welke windowsversie, nukkende driverversie en oude driverversie je gebruikt hebt.

Oudere drivers zijn trouwens ook nog steeds verkrijgbaar op de sites van de GPU-fabrikant, ATI en Nvidia bieden deze gewoon nog aan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Aertske88
windows XP SP3,Geforce 8800GT
Nvidia driver V 197.45 zit blijkbaar bug in voor videobestanden af te spelen.
oudere beta driver V 180.84

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:48:
Al eens gekeken naar je codecs? Installeer eens de nieuwste FFDShow codec, welke je hier kunt vinden: http://sourceforge.net/projects/ffdshow-tryout/files/
VLC speelt nagenoeg alles af. Codecs zijn het probleem dus niet.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:27
Je weet dat deze serie G8xxx na enkele jaren nog wel eens uitvalt?

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1