constant crashende pc (bod) - programma sluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb 4 maanden geleden bijna de gehele best buy guide overgenomen van januari.
Ik had thuis nog een (illegale) versie van windows 7 liggen en dacht dat ik nu een leuke pc had.

Dit zijn de onderdelen die ik heb:

Processor AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Moederbord Gigabyte GA-770TA-UD4
Videokaart : Sapphire radeon HD5770
Processorkoeling Scythe Mugen 2
Geheugen GeIL GV34GB1333C7DC
Harde schijf Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Voeding Cooler Master Real Power M520
Optische drive Sony AD-7240S
Solid State Drive Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB

Nou crashd mijn pc heel vaak en ik krijg wel een blauw scherm te zien.. alleen dat gaat veeel te snel om de foutmelding te lezen. Nu ben ik al naar de plaatselijke computerboer geweest en die zou hem 'onderzoeken' en die zei dat hij niks zag aan de hardware...(ik weet niet of hij te vertrouwen is :p)

Dus dan dacht ik dat het aan de software en aan de drivers lag. Nu heb ik van zowel de videokaart en de moederboard alles geinstalleerd wat er op de cd-rom stond. Maar hij blijft veel crashen.

Het gebeurt tevens vaker (voor mijn gevoel) als ik mikogo+skype aanheb.

Daarnaast sluiten ook vaak programmas voor 1 of andere reden. Hij geeft aan dan dat schockwave is vastgelopen of een fout is opgetreden in windows live messenger etc

Ik ben er nu beetje klaar mee, en ik vroeg me af of iemand me kon helpen?

Ik hoop dat ik bij het goede subforum zit, en kan het aan de illegale versie liggen van windows?
Hij draait ook op andere pcs hier thuis en daar zijn geen problemen mee.

Mvg,

Lars Postma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
zet er om te beginnen eens een legale versie van windows op om het een en ander uit te sluiten. we geven honderden euro's uit aan mooie hardware, maar het programmaatje wat er voor zorgt dat je daar ook iets aan hebt vinden we dan opeens te duur 8)7 een OEM haal je al voor ca 80 euro, niet veel geld voor iets wat je dagelijks gebruikt en zo maar jaren mee kan?

En als je principieel tegen teveel geld aan MS betalen bent, neem dan linux.

na een clean instal, de nieuwste drivers voor mobo, videokaart ed van internet halen, die op de cd zijn vaak verouderd.
via configuratiescherm kan je trouwens ook uitschakelen dat je pc herstart bij een crash. je kunt dan de foutmelding opschrijven en naar googlen.

mocht dat ook niet helpen eerst geheugen testen met een programmaatje als Memtest, bij fouten bankje voor bankje proberen om het beschadigde bankje te vinden.

neem ook dit even door voor meer tips om het probleem te vinden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*knip* illegale versie *knip*

En je weet zeker dat die install 100% in orde is? 8)7 8)7

Kijk eens naar de url van udybees maar ook even op GoT verder naar mogelijke andere oplossingen en hoe je BSOD's kan uitlezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:56
mijn broertje heeft praktisch hetzelfde probleem, ook met een illegale versie van windows 7. Gek genoeg doet diezelfde windows 7 het wel (nog) goed op een paar andere pc's, maar goed. Bij hem komt er komende week een verse install met een legale windows 7 erop (die had ik toch al liggen), dan zou hij het gewoon weer moeten doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bastard op 01-06-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is ook dat hij op 5 andere pc's staat en daar werkt hij allemaal wel goed op. Die pc's zijn wel allemaal wat ouder 2 jaar geleden gekocht en die van mij is wat beter.

Ik zat zelf ook al te denken aan een legale versie van windows 7 :p, maar me broer verklaarde me voor gek omdat het er toch echt niet aan kon liggen omdat hij het ergens anders wel doet.

Heb het automaitsche uitgezet, dus nu kan ik ze opschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

F8 tijdens boot, disable auto restart ......
Nu kan je je BSOD wel lezen/opschrijven..

type in je search balk "eventvwr.msc"
selecteer windows log. En kijk in zowel System als in Application
Kijk eens naar terugkomende "error" & "critical" meldingen

En draai eens een memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(illegale) versie van windows 7
Stop :o

Hier op GoT willen we geen illegale software besproken zien. Niet omdat we heiliger willen zijn dan de paus, maar omdat we zelf in de juridische problemen kunnen komen als we niet optreden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.