• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik zit met het volgende. Een klant heeft een oude Fujitsu Primergy server staan,welke ernstig aan vervanging toe is. Inmiddels is de beslissing gevallen te migreren naar SBS 2008 (Hier heb ik elders op dit forum al een topic over lopen). Echter, voor het zover is wil ik de bestaande situatie virtueel op de nieuwe hardware hebben draaien, zodat ik in ieder geval met vertrouwen in de hardware de migratie in kan.

De bestaande server heeft een Adaptec 2010S aan boord. Om blauwe schermen (0x7B) te voorkomen zou de bestaande installatie moeten snappen dat hij nu te maken heeft met een nieuwe controller in zijn virtuele omgeving.

De nieuwe server is een HP ML350 G6, met voldoende schijfruimte en geheugen om zowel de oude als de nieuwe situatie naast elkaar te kunnen draaien.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? De oude server is reeds voorzien van Acronis True Image, welke ik het liefst zou gebruiken. Ik heb twee scenario's bedacht waarbij ik True Image kan gebruiken:

1. Een image maken, en deze vervolgens (al dan niet met Universal Restore) naar de nieuwe guest terugzetten met Acronis.

2. Een image maken, deze converteren naar VMDK.

Kan iemand hier zijn ervaringen met bovenstaande oplossingen delen? Ik heb niet al te veel tijd, dus ik wil graag goed voorbereid zijn. Googlen en Searchen hebben niet veel opgeleverd, althans, niet waar ik naar op zoek was.

By each crime and every kindness, we birth our future

• mvanderkruk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Het makkelijkst is het om hiervoor vmWare converter te gebruiken. Deze kan zelfs een draaiend OS omzetten naar een VM. Heb het zelf al veelvuldig gebruikt om servers en werkstations te virtualiseren. Tot nu toe nog geen probleem tegen gekomen.

Werkt trouwens alleen met vmware producten, zowel workstation als ESX varianten.

MCDST | MCITP-EA

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zie P2V

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Let ook op in het geval je een OEM licentie hebt...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Bedankt voor de reacties tot zover... ik denk dat me ga inlezen in de materie, ik ga vandaag in ieder geval de nieuwe hardware plaatsen, morgenavond proberen de handel om te zetten :)

By each crime and every kindness, we birth our future