Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:55
Beste CO'ers,

Ik ben op zoek naar een andere, dunnere fan voor op een Scythe Mugen 2 Rev.B.
Dit omdat in mijn huidige setup de fan van de koeler nog geen 2 cm van mijn case fan verwijderd zit en deze daarom, naar mijn idee, weinig nut heeft.
De fan van de mugen aan de andere kant plaatsen gaat niet omdat het RAM geheugen in de weg zit.
Is er een dunnere fan beschikbaar die ik aan de andere kant kan maken tussen het RAM geheugen en de mugen, de tussenruimte is < 2cm.

Ik zal vanavond even wat foto's erbij zetten mocht het probleem niet duidelijk zijn.

ps. onderdelen van de setup die van belang zijn:
Moederbord: Asus P6T Deluxe V2
Ram geheugen: Corsair Dominator 2x3G 1600Mhz
Behuizing: CM 690 ii Advanced
Koeling: Scythe Mugen 2 Rev.B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
tuurlijk heeft dat wel nut, heeft zelfs meer nut dan ene dunnere fan nemen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Misschien heb je wat aan een Scythe Slip Stream Slim.

[ Voor 9% gewijzigd door thr- op 01-06-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
@Remmes_NT:
Het heeft vast wel iets nut maar naar mijn weten heeft het meer nut dat er een fan lucht door de koeler blaast en aan de andere kant een fan die lucht vervolgens uit de kast blaast dan dat er aan 1 kant 2 fans zitten die zo goed als het zelfde werk doen.

@thr-:
Deze fan had ik inderdaad ook al gevonden maar is deze vergelijkbaar als die er nu op de mugen zit ?
ik wil namelijk niet inleveren in prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Prestatie lever je zeker in (Minder airflow), anders kan je gaan voor een push en pull methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Dutchmanic schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:59:
@Remmes_NT:
Het heeft vast wel iets nut maar naar mijn weten heeft het meer nut dat er een fan lucht door de koeler blaast en aan de andere kant een fan die lucht vervolgens uit de kast blaast dan dat er aan 1 kant 2 fans zitten die zo goed als het zelfde werk doen.

@thr-:
Deze fan had ik inderdaad ook al gevonden maar is deze vergelijkbaar als die er nu op de mugen zit ?
ik wil namelijk niet inleveren in prestatie.
inleveren van prestatie ga je zeker doen met een dunnere fan tenzij je hem 3000 toeren o.i.d laat maken

hoe sneller je warme lucht de kast uit is hoe beter no? gewoon lekker laten zitten en anders die fan er eens afhalen kijken of dat nut heeft..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Zie trouwens dat je ook een top ventilator hebt in je kast, is het mogelijk om van beneden warme lucht te verplaatsen naar boven toe, of zit er standaard geen top ventilator in?

[ Voor 16% gewijzigd door thr- op 01-06-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:24
Ja, er zijn toch van die ijzertjes meegegeven, waarom hang je dan de fan niet gewoon aan de onderkant en laat hem dan naar boven blazen, tussen de koelvinnen door?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
Heb even een foto gemaakt van de kast en de fans, aan de linker kant zit mijn ´probleem´.
Ik heb inderdaad bovenin de kast nog een fan zitten dus aan de onderkant zal ik proberen, heb ik gelijk de push pull waar jullie het over hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i296.photobucket.com/albums/mm175/Dutchmanic/th_pc_fan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
Draai die Scythe Mugen 2 Rev. B 90 graden om en dan je fan onderin plaatsen met airflow naar boven toe. Hier heb je een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
Volgens mij past dat inderdaad beter, ik zal deze week even wat koelpasta bestellen en proberen.
Ik zal de resultaten wel even posten als het zo ver is.

Verder had ik nog 1 vraag, als ik voor de 'Scythe Slip Stream Slim' ga, kan deze dan worden aangestuurd door het moederbord als een cpu fan, volgens mij had de cpu fan een 4-pins aansluiting als ik me niet vergis.

[ Voor 41% gewijzigd door Dutchmania op 02-06-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:18
thr- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:52:
Draai die Scythe Mugen 2 Rev. B 90 graden om en dan je fan onderin plaatsen met airflow naar boven toe. Hier heb je een voorbeeld.
Dat heb ik dus ook maar is het ook mogelijk om een Slim fan (pull) erbovenop en eventueel aan de zijkant te zetten?
Heb namelijk een Antec 902 en het is aardig krap, zou zo'n Slim fan nou die push/pull verbeteren?
En waar kom ik aan nog meer fan die klemmetjes om de fans mee vast te zetten.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/9572/fotolo.jpg

Zat er zelf aan te denken om dus een pull aan de zijkant en boven te zetten, die push heb ik al onderin zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door RoyalMess op 09-06-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 14:24
Mijn lijkt het in ieder geval het beste om gewoon met je airflow mee te blijven, dus gewoon links een pull en rechts een push fan.. vermits de airflow (meestal) van voor naar achter gaat, want met deze opstelling verstoor je toch eigenlijk de airflow over het moederbord?

Ik heb een CM Hyper N520, en heb het eens getest, als ik de fans naar boven richt, dan is de cpu zo'n 3°C hoger dan als ik em gewoon naar achteren richt.. met een Antec 900 als case.

[ Voor 3% gewijzigd door Spaiker op 09-06-2010 13:29 ]

Drive it like you stole it.

Pagina: 1