Toon posts:

CAB/TF signaal filteren uit net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb een paar elektronische dimmers die deel uit maken van mijn domotica installatie.
Nu zijn deze dingen nogal gevoelig aan CAB/TF signalen (1347Hz hier) op het net. Normaal gezien zou er een filtercircuit in de dimers moeten zitten maar spijtig genoeg is dit niet het geval.

Heb me suf gezocht naar een schakeling om de signalen weg te filteren maar buiten een condensatorbatterij (wat geen optie is) niet echt iets nuttig gevonden.

Vraag, filtert een simpele line filter deze signalen? Zo nee, iemand een idee hoe ik het moet aanpakken om zelf een filter te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunterO
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 13:28
Hoi, intussen hier al een oplossing voor gevonden?
Ik kamp met hetzelfde probleem (naast dimmers, ook storende brom op m'n audio installatie). In Duitsland heb ik een oplossing gevonden, maar nogal prijzig :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Reuze benieuwd GunterO wat die nogal prijzige oplossing dan wel was, want die vermeld je er niet bij. Een uiterst goedkope oplossing zou kunnen zijn (let wel zou kunnen, want ik garandeer je geen honderd procent succes), dat is een simpel condensatortje van pak weg 10 µF, dat vormt nagenoeg een kortsluiting voor die signalen en op de netfrequentie doet het niets.