HDD toegevoegd in NAS (Vraag)

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Hallo,

IK heb een Qnap TS-410 Nas, daar heb ik een 2TB HDD in zitten, daar staat al flink wat data op.
Nu heb ik vandaag een identieke HDD aangeschaft, en in mijn Nas gezet.
Wat ik nu graag wil is dat de 2 HDD's als een worden gezien, maar zonder verlies van data.

Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat 8)

Alvast bedankt

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is dat mogelijk
Dat is ongetwijfeld mogelijk.
en zo ja, hoe doe ik dat
Door op qnap.com te loeren ? :)
What are the HDD configurations for Online RAID Level Migration?

[ Voor 7% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 01-06-2010 15:45 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Dat had ik dus al gedaan, alleen begreep er niet veel van 8)7
Daarom dacht ik dat wellicht iemand mij even wat verder op weg kon helpen :)

Edit : Voor zover ik kan zien kan ik alleen een raid 1 maken, dan is een mirror image van de schijf, dis dan heb ik nog niks aan die extra ruimte, aangezien ik de schijf heb gekocht om meer data weg te kunnen schrijven.

[ Voor 19% gewijzigd door KunDun op 01-06-2010 15:56 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja, migration klinkt eng (backups ?). Zo'n QNAP kan zeker geen twee raidsets tegelijk gebruiken ?

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kan de extra hardeschijf niet gewoon geformateerd en beschikbaar gesteld worden door de QNAP? Ik zou er persoonlijk zeker geen RAID0 van maken. Wanneer er dan namelijk een hardeschijf dood gaat dan ben je alles kwijt, dus ook de gegevens op de tweede hardeschijf. Ik zou dus geen gebruik maken van de RAID functionaliteit, tenzij het geen belangrijke data betreft of je heel goede backups maakt op een ander device dan wel medium.

daarnaast zijn er ervaring topic's over de QNAP's of ze worden in iedergeval besproken in de ervaring topic's. Met een beetje zoekwerk zal je toch echt wel wat moeten kunnen vinden of je kunt in de betreffende ervaring topic's terecht. Hier op GoT wordt toch enige eigen initiatief van een ieder verwacht en dat blijkt niet echt uit de topic start, daarom gaat het topic dan ook op slot.

[ Voor 45% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2010 16:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.