Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kilometerheffing: Jouw privacy

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:54

mklcln

Vanuit school hebben we opdracht gekregen een ethisch probleemstuk te analyseren. Wij hebben gekozen voor de kilometerheffing.

We hebben een enquête samengesteld, omdat we input nodig hebben van mensen met een auto: Die mensen die binnenkort te maken gaan hebben met dit fenomeen.

We hopen dus dat jullie de enquête willen invullen en wellicht kunnen we hier nog enkele mooie discussies starten. :)

*knip*

[ Voor 6% gewijzigd door moto-moi op 01-06-2010 18:16 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

ingevuld. Laat de uitkomst hier even weten aub

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:12:

We hebben een enquête samengesteld, omdat we input nodig hebben van mensen met een auto: Die mensen die binnenkort te maken gaan hebben met dit fenomeen.
Dus je hebt een enquete aangemaakt voor iets wat er niet gaat komen? Dat mocht van de leraar?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat bevreemde mij ook al ja.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
(zie onderzoek SP over OV chipkaart)?*
Wat is dat voor manier van enquetes maken? Mensen moeten op zoek naar een politiek onderzoek?

Ik vind de vragen te vreemd om te beantwoorden... Sowieso is "privacy" niet het doorslaggevende argument bij kilometerheffing, wat wel doorslaggevend is is dat het ongetwijfeld voor 90% van de mensen duurder wordt om te rijden, en de files niet minder zullen worden. Tenslotte heeft de overheid keer op keer bewezen dat "het wordt niet duurder"-beweringen onjuist zijn.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe groot acht u de kans dat automobilisten uw gegevens in kunnen zien terwijl zij daar geen toegang tot hebben?*
Waarom willen 'automobilisten' mijn gegevens in zien?
Bedrijven, ja.
Overheid, ja.
Criminelen, ja.
Maar automobilisten?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

Met Remco, ondanks dat ik privacy belangrijk onderdeel vind moet dat niet het enige zijn waar de enquete over gaat :). Vragen wat redelijke kosten zijn ed, dat lijkt me ook best relevant.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:54

McBoom

Broem

Als de kilometerheffing er door komt, verwacht u dat dit succesvol wordt?
Wat is de definitie van succes in deze context? Iedereen zal dan verplicht zijn om het te nemen, dus in dat opzicht is het een succes. Dat de schatkist extra gevuld wordt is het ook succesvol. :P

The ramblings of an idiot

Verwijderd

relevant inmiddels niet meer, omdat het idee al is afgeschoten. Alle 3-4 de keren dat het onder andere namen is voorgesteld is het er niet door gekomen :)

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het gaat hier specifiek over de ethiek. Het gaat dus niet over de kilometer heffing in het algemeen, maar over het ethische vraagstuk 'Kilometerheffing en privacy'.

maar goed, los daarvan zijn de vragen nogal belabberd gesteld (en dan heb ik het nog niet eens over de vele grammaticale fouten), maar dat is iets wat je nogal vaak ziet bij dergelijke enquêtes.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

maar zijn dan niet ethiek en privacy nog van elkaar te onderscheiden?

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:03:
maar zijn dan niet ethiek en privacy nog van elkaar te onderscheiden?
Bij "ethiek" zou ik een andere kant op willen denken: de overheid zegt files te willen verminderen met extra beprijzing. Hoe ethisch is het dat Truus straks niet meer naar Bep kan, op het moment dat ze dat willen, omdat het op dat moment te duur is om te rijden?

• Janoz
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@EnzoMatrix

nee ;)

@RemcoDelft

Dat is ook een ethisch vraagstuk, maar niet waar het onderzoek van de topicstarters over gaat.

[ Voor 91% gewijzigd door Janoz op 01-06-2010 17:14 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af of je hier wel toestemming voor hebt gevraagd, dus even dicht totdat een Vervoer modje uitsluitsel geeft (je kan natuurlijk ook nog nog even toestemming vragen aan dezelfde modjes ;) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.