Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe monitor, het liefst met een snelle responstijd en full-led backlight voor een betere contrast en kleur.

Nu kwam ik in deze categorie in de PriceWatch de Medion Akoya x55005 tegen, als enige (betaalbare) monitor met een diameter van boven de 22 inch. Ik kan echter geen reviews vinden (noch voor de overige monitoren), hetgeen ik vreemd vind: het gaat immers om een full-led monitor met een 'overdrive' reactietijd van 2ms (positief). En daarnaast is het van Medion (hetgeen me weer minder positief overkomt).

Kan iemand meer informatie/ervaringen geven over deze (of equivalente) monitoren? Volgens de Pricewatch heeft 1 gebruiker de witte uitvoering, hopelijk zou deze persoon een review kunnen/willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 11:11

glashio

C64 > AMIGA > PC

nieuws: CES: Samsung introduceert nieuwe Syncmaster led-monitor

Heb hem zelf (door deze review). Top monitor!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Toevallig twijfel ik zelf nog tussen de PX2370 en XL2370, in bepaalde reviews lees ik dat de PX2370 ietsje beter is, terwijl uit metingen is gebleken dat de PX2370 een lagere contrastwaarde en helderheid heeft. (in vergelijking met de XL2370).

http://reviews.cnet.com/l...48108-2.html?tag=txt;page

Heb je hem zelf kunnen vergelijken met de XL2370 Glashio? Ik vind ze beide qua uiterlijk prachtig, maar ik wil gewoon de beste van de twee.

@ letsa, er zijn verschillende LED-backlight monitoren,

LG W2486L - http://tweakers.net/price...lg-flatron-w2486l-pf.html

Acer S243HL- http://tweakers.net/pricewatch/247390/acer-s243hlbmii.html

Samsung XL2370 - http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-xl2370.html

De LG schijnt standaard erg slecht gecalibreerd te zijn overigens, maar ziet er naar mijn mening wel erg goed uit, ook heeft hij veel aansluitingen. 1x VGA, 1 DVI, 2x HDMI.

Over de Acer kan ik niet veel vertellen maar de review die ik nu voor me heb is niet erg positief.

http://www.testseek.com/c...f7-391e-585cb31a48d6.html

Over de Samsung XL2370 lees je zowat alleen maar positieve dingen, goede kleuren, lage reactietijd, geen ghosting, scherp en ga zo maar door. Daarom ben ik zelf aan het kijken naar deze en zijn nieuwere broer, de PX2370, waar Glashio het al over had.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
@all: die zijn echter niet FULL-led, maar EDGE-lit. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door letsa op 01-06-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidewindergo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik heb die nieuwe LG W2486, en hij slaat alleszins blauwer en koeler uit dan mijn voorgaande W2261. Is ook nogal logisch denk ik, aangezien die blauwe LED's gebruikt als backlight. Kleurentemperatuur staat nu op 6500K, alles daarboven is veel te blauw, terwijl de W2261 eerder geel uitsloeg bij hogere temperaturen

Maar alles bij elkaar zijn de kleuren veel imposanter, meer verzadigd en tegelijk ook koeler. Die W2261 had gewoon enorme hoge helderheid en dat scheelt een pak. Beste voorbeeld is Team Fortress 2, neem eenderwelke map met mooie zonbelichting en desert setting, en op die W2261 voelde je gewoon de warmte en felheid. Bij de W2486 daarentegen is het een pak minder hoor, wat wel jammer is. Maar vreemd genoeg zijn andere games er niet op achteruit gegaan, ze doen zelfs beter.

Het valt ook op hoe kleurgebruik op websites en forums een stuk meer in de verf gezet wordt door het koelere (maar ook brede) kleurenpallet van de W2486, dmv die LED backlight. Je ziet een stuk meer grijsschakeringen en dergelijke. Ik heb 'm zodanig staan nu dat wit gewoonweg wit is, terwijl de settings bij de W2261 wat meer aandacht nodig hadden en de waarden op zich ook anders lagen. Ook kleuronderscheidingen (test samples op websites) zijn duidelijk te onderscheiden, maar niet te vergelijken met echte topmonitoren zoals een Eizo. Maar haarscherp getrokken foto's met een goede camera zijn zeer levensecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Klinkt goed, ik ben benieuwd of dat met full-LED alleen maar beter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
EDIT: Woops overheen gelezen :F bedankt voor de correctie redfoxert :P

[ Voor 84% gewijzigd door Redblader op 02-06-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Redblader schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:10:
Geen idee of het een goeie monitor is maar hij heeft mooie specs en is wel full-LED pricewatch: Medion Akoya X55005 Zwart
Misschien moet je de startpost eens goed lezen, daar had ie het al over :)

Ik zie in de specs van Medion op de website ook nergens staan dat het een full-LED backlight display is. Enkel FullHD en LED backlight. Kan het me ook ergens niet voorstellen dat ze een full-LED backlight display kunnen aanbieden voor 249 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door redfoxert op 02-06-2010 21:18 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
redfoxert schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:14:
[...]

Ik zie in de specs van Medion op de website ook nergens staan dat het een full-LED backlight display is. Enkel FullHD en LED backlight. Kan het me ook ergens niet voorstellen dat ze een full-LED backlight display kunnen aanbieden voor 249 euro.
Volgens Tweakers.net is hij full-LED, en tja dat er bij medion staat LED backlight kan natuurlijk ook edge-lit betekenen, hoewel ik me dan af vraag hoe tweakers aan full-LED komt dan.
Om het zeker te weten zou je een mailtje moeten sturen naar Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
redfoxert schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:14:
Dat leek mij ook wel sterk, maar in mijn visie zijn backlight en edge-lit wederzijds exclusief: het is ofwel belichting van achteren, ofwel van de zijkant. Wellicht is dat ook de reden waarom ze in de Pricewatch als full-led worden aangemerkt. Hoe dan ook, ik zal toch even kijken wat Medion zegt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Overigens hier een reactie van Medion, voor de belangstellenden:
De X55005 heeft een Edge-Lit LED backlight. Overdrive wil zeggen dat de monitor kan herkennen wanneer op een bepaald gebied van de monitor zich veel afspeelt. Stel dat er linksboven in hoek zich veel afspeelt en de rest van het scherm is zwart dan kan de monitor door iets meer stroom te gebruiken de energie naar die pixels sturen die zich bevinden in de hoek waar het nodig is. Op dat moment is de reactietijd voor dat gebied lager.
Het is dus vooralsnog edge-lit wat de klok slaat op monitor-gebied.
Pagina: 1