• Mr. wnk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Beste mensen,

Ik heb een lokaal netwerkje met het volgende:

Windows SBS 2003 (AD)
3x Windows XP

Al jaren loopt dit probleemloos tot gister.
Gister konden de 3 xp machines niet meer gesynchroniseerd worden met de server. Toen ik in de eventviewer van de server keek stond er een melding met Eventid 8003 ( Source MrxSmb ) wat temaken heeft met de Masterbrowers.
( The master browser has received a server announcement from the computer [computer] that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{#######-####-####-#. The master browser is stopping or an election is being forced. )

Op de 3 xp machines heb ik dus de Computer Browser optie bij services uitgezet en het probleem was opgelost.

Nu is mijn vraag: Hoe kan het dat dit probleem zich nu opeens voordoet terwijl het al een hele lange tijd probleemloos heeft gelopen?

Mvg,

Mr. wnk

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Misschien is er wel een Windows Update geinstalleerd die je nog niet had...
Het maakt toch helemaal niet uit.. is toch opgelost?

• Mr. wnk
Een update kan het niet geweest zijn, geen van allen heeft verbinding met het internet.

Opzicht maakt het ook niet meer uit nee, maar ik ben gewoon heel erg benieuwd hoe dat nou kan na al die tijd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Simpel, je hebt je Master Browser settings niet op je DC gedefinieerd maar automatisch gelaten.
De eerste de beste keer dat één XP of nieuwere client in de lucht blijft, en je server reboot, én die client PC vind zichzelf zo belangrijk dat ie zichzelf als Master Browser bombardeert zul je dit weer zien.

Dus het meer een zijdelings symptoom van een configuratieverbetering, wat naar voren komt na een reboot wegens een update.

[Google=Master Browser Domain Controller]

Je hebt de Browser toch wel weer aangezet daarna?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 01-06-2010 17:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mr. wnk
Ik heb de Browser niet weer aangezet, is dit van belang?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het werkt wel prettiger als je via je verkenner (desnoods per abuis) Network Neighborhood in komt, dan staan je werkstations niet eerst te bekvechten wie de baas is maar 'luisteren' ze netjes naar je Domain Master Browser en halen daar de info op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1