Het is misschien een wat simpel vraagstuk, maar ik ga het toch eens vragen. Heb log-queries-not-using-indexes aangezet in onze mysqlsetup om te checken of ze er nog zijn.
Nou kom ik er een paar tegen, allen van hetzelfde type:
en
Met groter dan of kleiner dan teken. Heb vanalles geprobeerd (force index, etc). Nu is bekend dat er met < of > geen indexes gebruikt worden, maar daar moet toch een oplossing voor wezen. Vooral bij de session garbage controller (cronjob) vind ik het belangrijk om een index te kunnen gebruiken.
Iemand hier een oplossing voor?
Nou kom ik er een paar tegen, allen van hetzelfde type:
SQL:
1
| DELETE FROM `sessions` WHERE `session_timestamp`<1275378301 |
en
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| UPDATE (`health` AS `h` INNER JOIN `stable` AS `s` USING (`id`)) SET `h`.`coat` = CASE WHEN (`h`.`coat` > 0) THEN `h`.`coat`-1 END, `h`.`hooves` = CASE WHEN (`h`.`hooves` > 0) THEN `h`.`hooves`-1 END, `h`.`manure` = CASE WHEN (`h`.`manure` < 100) THEN `h`.`manure`+1 END |
Met groter dan of kleiner dan teken. Heb vanalles geprobeerd (force index, etc). Nu is bekend dat er met < of > geen indexes gebruikt worden, maar daar moet toch een oplossing voor wezen. Vooral bij de session garbage controller (cronjob) vind ik het belangrijk om een index te kunnen gebruiken.
Iemand hier een oplossing voor?