Met welke speler kan ik direct naar een netwerkshare?

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Tot nu toe kijk ik films, welke op een NAS staan, via mijn xbox 360. Maar ik ben het onderhand een beetje zat om alle films te moeten converteren naar WMV om het af te kunnen spelen. Ben dus op zoek naar een goede mediaplayer.

Nu heb ik de AC Ryan Playon een tijdje geprobeerd. Werkt leuk, op één ding na. Als ik een film vanaf mijn NAS wil spelen moet ik eerst een tig aantal menu's door. Dit werkt niet echt prettig en dit wil ik vrouw en kinderen zeker niet aandoen. Op de xbox werkt dit een stuk handiger. Bij de instellingen kun je aangeven in welke directories films staan, waarna je onder de functie 'Video's' direct toegang hebt tot die directories, waar ze ook staan.

Als ik zoek naar deze functionaliteit op de bestaande mediaspelers, kom ik niet echt bij één kandidaat uit. Wel zie je bovenstaand vaak in een feature request. De enige die ik tegen ben gekomen welke met shortcuts kan werken is de Asus, maar ook dit schijnt niet in alle gevallen vlekkeloos te werken.

Mijn vraag: weet iemand met welke speler dit kan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

playstation 3 moeten kopen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

[quote=http://www.playonhd.com/en/#info]
• Save Shortcuts to easily access network locations

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alexbl69
Bedankt voor je antwoord, maar dit werkt niet echt. Je kunt het IP adres van een NAS opgeven als shortcut. Probleem is dat je in evenveel stappen direct op de NAS kunt komen, en dat de film dir in mijn geval in 4 subdir's genest op het NAS staan. Je kunt geen path opgeven als shortcut.

Nu kun je natuurlijk zeggen: zet die films dan in de root, maar hier moet toch een elegantere oplossing voor zijn.

• alexbl69
Speelt een PS3 ook direct .iso's, MKV e.d. af? En subs? Ik verlaat mijn xbox 360 vanwege de beperkingen, en wens nu een mediaspeler waarmee ik al die dingen wel kan. Een PS3 lijkt me een (dure) oplossing, waarmee ik nog niet alles af kan spelen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:51

Kettrick

Rantmeister!

Als je echt een gebruikersvriendelijke oplossing wil hebben voor vrouw en kids zou ik een plex/xbmc speler overwegen. Je hoeft dan vrijwel niet meer te bladeren en vist films meteen uit de library.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:20
mijn asrock ion (met xbmc) plukt wel mkv's van mijn netwerk (geen nas maar gewoon mijn pc), klik op movie's, blader naar de film, zie de info, klik op de film en je kan kijken. Wat mij betreft een redelijk ideale oplossing als mediaspeler. Echter heb ik zelf totaal geen iso's e.d. dus daar durf ik geen zinnig woord over te zeggen.
Al is zo'n asrock wel wat prijziger dan een standaard mediaspelertje en kun je er wat meer aan tweaken, wat niet perse een voordeel is.

[ Voor 21% gewijzigd door Bastard op 01-06-2010 11:23 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:18

St@m

@ Your Service

alexbl69 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:14:
[...]

Speelt een PS3 ook direct .iso's, MKV e.d. af? En subs? Ik verlaat mijn xbox 360 vanwege de beperkingen, en wens nu een mediaspeler waarmee ik al die dingen wel kan. Een PS3 lijkt me een (dure) oplossing, waarmee ik nog niet alles af kan spelen.
Nee, je moet een monster pc hebben staan om MKV's af te spelen en zelfs dan gaat het doorspoelen e.d. niet al te soepel. Ben zelf ook nog geen mediaspeler tegengekomen die kan wat jij vraagt.

Mijn mediaspeler (conceptronic cfullhdma) is wel vrij makkelijk onder de knie te krijgen.
Men klikke op video-->server-->share

Nadeel is wel dat alle shares in beeld gebracht worden, ik heb er een stuk of 12. Maar mijn vriendin snapt het prima hoor. Ze weet dat de films en series in de share video staan. Zo moeilijk moet dat niet zijn denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

St@m schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Nee, je moet een monster pc hebben staan om MKV's af te spelen en zelfs dan gaat het doorspoelen e.d. niet al te soepel. Ben zelf ook nog geen mediaspeler tegengekomen die kan wat jij vraagt.
Mijn 1.8 mid 2007 speelt al normaal 1080p mkv af, en dat is zeker geen monster PC. Als je het een en ander middels dnla meuk wil recoden etc zal het vast minder gaan, maar daar heb ik zelf ( gelukkig ) nog geen ervaring mee.
Mijn mediaspeler (conceptronic cfullhdma) is wel vrij makkelijk onder de knie te krijgen.
Men klikke op video-->server-->share

Nadeel is wel dat alle shares in beeld gebracht worden, ik heb er een stuk of 12. Maar mijn vriendin snapt het prima hoor. Ze weet dat de films en series in de share video staan. Zo moeilijk moet dat niet zijn denk ik.
Juist het bladeren is wat TS zijn vrouw en kids ( terecht ) niet aan wil doen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:03
Met mn Asus kan ik idd een shortcut benaderen, dan is het network - shortcuts - server - share.

Mn Popcorn (a110) is makkelijker: Daar staat ie gewoon na het aanzetten direct op de share.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:18

St@m

@ Your Service

Kettrick schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Mijn 1.8 mid 2007 speelt al normaal 1080p mkv af, en dat is zeker geen monster PC. Als je het een en ander middels dnla meuk wil recoden etc zal het vast minder gaan, maar daar heb ik zelf ( gelukkig ) nog geen ervaring mee.

[...]

Juist het bladeren is wat TS zijn vrouw en kids ( terecht ) niet aan wil doen :)
Om een MKV af te spelen op de ps3 moet deze on-the-fly gedecodeerd worden. Mijn p4 3ghz (NAS) redt dat echt niet. Zie ook het playstation als media center topic. Daarin wordt meerdere malen aangegeven dat je minimaal een dual core nodig hebt om on-the-fly te decoderen

[...]

Daarom zeg ik ook dat die van mij het niet kan, maar dat ik maar 3 stappen nodig heb om bij mijn films te komen. En met de Harmony afstandsbediening kun je het helemaal automatiseren en ben je met 1 druk op de knop bij de gewenste share. Neem aan dat de TS een harmony oid heeft, anders snap ik de vraag niet helemaal. Want meerdere afstandsbedieningen is hinderlijker dan 2x op een knopje drukken op 1 afstandsbediening

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 01-06-2010 13:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 11:15
Een HDX 1000 serie kan het ook prima, speelt alles af en komt ook direct in de Shares uit..

• alexbl69
Bedankt voor alle antwoorden.

Hoewel xbmc een prachtsysteem is (waarmee dit probleem idd getackeld kan worden) wil ik er toch niet aan. Reden: je hebt toch een (t.o.v. dedicated mediaspelers) relatief dure pc nodig.

Verder vind ik het nogal ridicuul dat ik mijn toevlucht moet nemen tot een zo veel complexere oplossing terwijl mijn probleem toch niet zo ingewikkeld te implementeren moet zijn bij de bestaande (goedkope) mediaspelers.

Ik vind het zeer apart dat het niet standaard op meerdere spelers zit, aangezien deze feature op heel veel feature request voorkomt.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

alexbl69 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:10:
Hoewel xbmc een prachtsysteem is (waarmee dit probleem idd getackeld kan worden) wil ik er toch niet aan. Reden: je hebt toch een (t.o.v. dedicated mediaspelers) relatief dure pc nodig.
Er lopen wat projecten om xbmc te porten naar bijvoorbeeld de popcorn A110, misschien is dat iets om in de gaten te houden ?. Of je zou een 2e hands htpc moeten zoeken, voor 720p heb je niet bijzonder veel power nodig :).

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 17:05
Popcornhour i.s.m. YAMJ. Dan kun je een hele database opbouwen die meerdere locaties al dan niet op dezelfde share inleest en weergeeft. Zo hoef je, je niet druk te maken over de locatie maar is het gewoon klik en play. Maar zoals met bijna elke mediaplayer moet je wel het eea configureren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• bonjerud
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Ik heb zelf zeer positieve ervring met de HDI Dune 3.0 media speler.
Naar keuze met of zonder harde schijf en met of zonder BR

Zeker met de laatste firmware, kan je in het hoofdscherm al een link zetten naar een netwerkshare.
In combinatie met Dune-explorer kan je alle films als afbeeldingen tonen.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar na jaren lang allerlei hobby oplossingen wou ik het nu een keer goed, en ik heb er nog steeds geen spijt van (sinds januari in bezit).

[ Voor 3% gewijzigd door bonjerud op 01-06-2010 13:29 ]

• alexbl69
bonjerud schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:29:
Ik heb zelf zeer positieve ervring met de HDI Dune 3.0 media speler.
Naar keuze met of zonder harde schijf en met of zonder BR

Zeker met de laatste firmware, kan je in het hoofdscherm al een link zetten naar een netwerkshare.
In combinatie met Dune-explorer kan je alle films als afbeeldingen tonen.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar na jaren lang allerlei hobby oplossingen wou ik het nu een keer goed, en ik heb er nog steeds geen spijt van (sinds januari in bezit).
Dat ziet er zeer aantrekkelijk uit.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou als ik jou was voor een Syabas gebaseerde speler/nmt gaan. HDX-1000, Popcorn, etc.

Je kan dan met mono.wrapper (syabas app) automatisch een share laden bij het opstarten. Dat kan dus ook een share zijn op je NAS.

Als je dan ook nog even YAMJ loslaat op deze share (periodiek, als je er nieuwe films opgezet hebt), krijg je dit resultaat als je mediaspeler opgestart hebt.
Pagina: 1