Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] instellingen foto's importeren voor meerdere users

Pagina: 1
Acties:

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 15:00
Bij mij werkgever werken we met een programma vanuit access. Dit programma haalt foto's op een specifieke map op de harde schijf van de pc. De foto's moeten vervolgens door windows worden geimporteerd. Nu is het geen probleem om dit een keer per pc in te stellen, maar nu is het zo dat verschillende gebruikers op de pc inloggen en dus per pc per user deze instellingen moeten doen. Het gaat op 7 pc's met 7 users. Het is dus nog al omslachtig om dit 49 keer in te stellen. Daarnaast is het niet onwaarschijnlijk dat er in de nabije toekomst meer users bijkomen. Is er een manier om deze instellingen door een script, register file of andere manier in te stellen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Orcie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:39:
Is er een manier om deze instellingen door een script, register file of andere manier in te stellen?
Ja? Maar staan de instellingen in de registry, in je access databases, waar?

Het is niet echt een duidelijk verhaal :) Het klinkt als een VBScript programma in je Access? We zijn natuurlijk niet helderziend hoe je script te werk gaat.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Bij mij werkgever werken we met een programma vanuit access. Dit programma haalt foto's op een specifieke map op de harde schijf van de pc. De foto's moeten vervolgens door windows worden geimporteerd. Nu is het geen probleem om dit een keer per pc in te stellen, maar nu is het zo dat verschillende gebruikers op de pc inloggen en dus per pc per user deze instellingen moeten doen. Het gaat op 7 pc's met 7 users. Het is dus nog al omslachtig om dit 49 keer in te stellen. Daarnaast is het niet onwaarschijnlijk dat er in de nabije toekomst meer users bijkomen. Is er een manier om deze instellingen door een script, register file of andere manier in te stellen?
Kun je niet in het programma (voordat je het installeert ofzo?) instellen dat hij de foto's kan importeren vanuit map X? Dan is het toch voor iedereen in 1x geregeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is er een manier om deze instellingen door een script, register file of andere manier in te stellen?
Vast wel, maar daarvoor ontbreekt gewoon echt veel te veel relevante informatie.

Je zegt nergens welke Windows versie (en je post dit in een Windows forum waar Windows Clients - Beleid verplicht leesvoer is).
Je zegt er ook niet bij of je een domain of iets dergelijks hebt, en ook de Office versie laat je in het midden.

Zonder dat soort gegevens kunnen we van alles roepen, maar blijft het compleet in het midden waar jij nu wel of niet wat aan hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Orcie
Het gaat om windows vista en office 2k7. Het gaat in feite niet om instellingen in access, maar om de instellingen van de windows fotografie. Ik weet dus niet waar instellingen uit dit windows programma worden opgeslagen. Voor de duidelijkheid. Zodra ik de camera inplug gaat windows fotografie de foto's in een map zetten. Het instellen van deze map en instellingen hier omheen wil ik graag dmv van een bat reg of andere prefap manier vastzetten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Advies: verdiep je eens in de Office 2007 ORK of de Vista policies...

Aan de andere kant; "natuurlijk" zijn dit soort instellingen user-onafhankelijk want anders zal een volgende keer als een user inlogt en een fotootje op zijn PC wil zetten, deze foto ook in een shared/mandatory folder komen.

Grote kans trouwens dat je dit alleen voor elkaar krijgt als je de systeembeheerder van die werkgever om hulp vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 01-06-2010 18:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Orcie
Ok, duidelijk antwoord. Ik zal de systeembeheerder eens lastig vallen!
Pagina: 1