Toon posts:

Moederbord scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje steeds Blue screens,,
Heb nu het de geheugenkaartjes omgewisseld en wat software van mij pc verwijderd, en niet meer gehad.

Wat ik wel ineens heb (nog voor dat ik aan het geheugen ben gekomen) dat bij opstarten het moederbord voorkomt. Gewoon met de naam van het moederbord etc.

Dit was voorheen niet zo, en hij lijkt ook wat meer lawaai te maken ( denk door de cpu koeler).

Iemand enig idee hoe dat kan komen?

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 05:11
welk moederbord?zowiezo welke setup?

automation fanboy

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Welke fout had je bij de BSOD, en google eens op die fout.
enig inzet is hier niet te zien helaas.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Topicstarter
Asus M4A79XTD EVO
AMD Phenom II X4 955
GeIL 4 GB DDR3-1333
Cooler Master RealPower M620

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 08:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de fout STOP 0x000000019
Maar via google leek het iets te zijn in het geheugen/ of de software..

Tot nu toe geen bluescreen meer gehad.. Alleen raar dat ineens het scherm van het moederbord langskomt bij opstarten, en dat (denk ik) de cpu fan meer lawaai maakt..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25

Haan

dotnetter

Dat 'scherm' is meestal een optie die je in het BIOS in kan stellen (show/hide post screen o.i.d., zou je in de manual moeten kunnen vinden). Als je die nu opeens ziet, is dat blijkbaar veranderd. Misschien is het BIOS per ongeluk gereset ofzo? Dat zou eventueel ook verklaren dat de CPU fan meer lawaai maakt (fan speed control in het BIOS nu niet ingesteld)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je denkt dat het het geheugen is, test dat dan eens met memtest.Verder kun je met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aan de slag om te achterhalen waar het probleem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Waar vindt ik dat ergens in het BIOS heb even gekeken, maar zie het niet zo snel staan.
Ben een computer leek :)

Bedankt.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 08:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even in het bios gekeken, ik kan kiezen tussen Optimal, Performance, en Silent.
Silent is lekker stil, alleen wordt hij dan niet te warm?

Iemand enig idee? of hij bij zwaardere belasting zelf harder gaat?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif vaker willen gebruiken i.p.v. 2 antwoorden achter elkaar te geven?

MemTest is een apart programma; dat kan je vinden via Google.

Je settings uit je BIOS kan je vinden in je handleiding met uitleg wat er dan "ongeveer" gebeurt.

En anders moet je even Googlen op WinDbg om meer informatie uit je BSOD's te krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En waar heb je die opties? Je bios bestaat echt wel uit meer dan die 3 dingetjes.

Geef eens duidelijk aan wat je aan het doen bent en waar de problemen liggen. Op deze manier gaat niemand je kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik hierboven aan gaf, wil ik mijn ven wat stiller laten lopen.
En heb daar 3 opties voor..

@Max4300 even neit meer aan de orde... de BSOD's zijn tot nu toe over.. Stonden veel fouten van MCafee in het rapport dus die verwijderd. Mocht ik er weer 1 krijgen ga ik de memtest doen. De Windows7 memtest gaf niks aan.. weet niet of dit betrouwbaar is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:09:
Nou, dat is niet bepaald helder uit je verhaal op te maken, maar goed.

Ik zou zeggen, probeer de opties gewoon en kijk welke je het beste bevalt.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:09:
Fan...
@Max4300 even neit meer aan de orde... de BSOD's zijn tot nu toe over.. Stonden veel fouten van MCafee in het rapport dus die verwijderd. Mocht ik er weer 1 krijgen ga ik de memtest doen. De Windows7 memtest gaf niks aan.. weet niet of dit betrouwbaar is?
Euh... Ik lees 6 dingen door elkaar hier... Een BSOD staat niet in je eventlog. Fouten van McAfee verwacht ik wel in een eventlog. Ik zou mijn post nog eens teruglezen en toch Google opstarten.

Memtest voor Windows 7? Waar heb je die gevonden of vandaan? Want voor zover ik weet heeft Windows 7 geen eigen ingebouwde memtest (is trouwens ook best onmogelijk vanwege reserved memory spaces en dergelijke).

Verwijderd

Ken je wellicht iemand met wat meer verstand van PC's? Dat gaat meestal wat daadkrachtiger omdat met de vragen die je hier stelt ik het je ten zeerste af raad zelf in de bios te gaan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400
Ik bedoelde de geheugen controle van Windows 7.
Ik heb gegoogeld naar de fout in mijn BSOD, daar maak ik idd op uit dat het of mijn geheugen/ of aan een software ligt. Omdat het geheugen 2 maanden oud is, en de eerste anderhalve maand geen bluescreen kreeg, ga ik er niet van uit dat het aan het geheugen ligt.
Maar dat zegt natuurlijk niks..

Ik probeerde gister 3x een systeem herstel, elke keer dat ik dat probeerde kreeg ik een BSOD. Toen heb ik een geheugenkaartje een sleuf verder gezet. En toen werkte het systeem herstel wel. Misschien dus een sleuf kapot?

@XeNeRgY: Ben een beetje snel met mijn verhalen, sorry. Typ het onder werktijd door.

@Terw-Dan: Ik heb hem nu op performance.. Silent is stiller.. alleen weet niet of dit goed voor mijn computer is. OMdat hij misschien te warm wordt.

• MAX3400

MAX3400

@XeNeRgY: Ben een beetje snel met mijn verhalen, sorry. Typ het onder werktijd door.
Dat draagt helaas niet bij aan de informatie/kennis die in het topic staat... ;)

Wederom, maar ik val helaas in herhaling, Googlen op een BSOD helpt over het algemeen iets maar met WinDbg kom je een stuk verder.

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

http://www.memtest86.com/

http://rondvierkant.nl/th...ns-boot-cd-10-2-usb-stick (Staat memtest tussen)

Als je je Bios wilt terugbrengen naar de oorspronkelijke staat (Lees fan instellingen) kan je dit in je Bios,selecteren (restore default > save)..

Heb je trouwens gekeken of je CPU fan/koeler een beetje stofvrij zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:33:

@Terw-Dan: Ik heb hem nu op performance.. Silent is stiller.. alleen weet niet of dit goed voor mijn computer is. OMdat hij misschien te warm wordt.
Dan houdt je de temps toch even in de gaten?

En als hij echt te warm wordt throttled dat ding wel hoor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jordylwd, het is niet de bedoeling dat we je hier stap voor stap door Hangen en Opstartproblemen troubleshooter heen loodsen :o

Alle suggesties die je tot nu toe gehad hebt staat er gewoon al in, samen met nog een stuk meer wat je kunt doen. Graag doen wat je zelf kunt voordat je hier vragen komt stellen.

Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar zorg er dan voor dat je duidelijk schrijft (hoofdletters en leestekens zijn er niet voor de sier, ze helpen mensen lezen en begrijpen wat je schrijft), en wees volledig en nauwkeurig mbt wat je gedaan hebt en waarmee. Zoals dit topic loopt zie je wat er gebeurt als je dat niet doet: mensen geven advies voor dingen wat je al gedaan hebt, en de helft van de posts gaan over informatie dat je niet geeft ipv dat je er wat aan hebt. Dat heb je helemaal zelf in de hand :o

Deze gaat iig wegens gebrek aan info & inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.