• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
Hello,

ik zit met volgende situatie;
2 servers die elk hyper-v draaien, waarvan 1 server een ups heeft met seriele aansluiting, de andere server heeft een ups heeft een usb aansluiting.

Doordat hyper-v geen mogelijkheid meer bied om usb apparaten rechtstreeks te koppelen aan een VM zit ik dus met het probleem dat mijn server niet meer weet dat de elektriciteit uitvalt.

heeft iemand ervaringen met het koppelen van ups-en aan een hyper-v machine?
netwerkmodules in de ups voorzien is een optie, maar die kosten elk 300€, een andere optie zou dus wenselijk zijn :-)

grtz

Verwijderd

Geen hyper-v ervaring, maar kan hyper-v niet gewoon netjes alle VM's uitschakelen zodra het host-systeem een signaaltje van de UPS krijgt?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat heb je zoal gevonden en waarom voldoet dat niet?

Hyper-V core and UPS
Setting up Hyper-V with a UPS
PowerChute and Hyper-V (met netwerkkaart dus)
APC UPS en Hyper-V

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 31-05-2010 22:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• wursel2000
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01-2024
eigenlijk al vrij veel opgezocht, de meeste info te vinden op google bied geen oplossing aan voor hyper-v bare metal versie. vrijwel alleen info voor server2008 MET hyperv, dus MET GUI

Je hebt gewoon een command line and that's it.
ik heb zojuist geprobeerd om apcupsd draaiende te krijgen, maar dit was geen succes, het oude seriele protocol wil ik niet gebruiken omdat er te weinig monitoring op zit. USB lijkt al helemaal niet te werken op hyperv, weigert iets te detecteren.

Na verder zoeken heb ik ontdekt dat de nieuwe versie van Eaton Personal Solution-Pac van ons mge evolution ups-en compatibel is met server 2008. de software was wat moeilijker terug te vinden na 3 naamveranderingen (mge => apc => eaton maar eigenlijk onder de apc group zit oid).

met die software kan ik nu eenvoudig een script starten die een remote shutdown forceerd.