Ik werk al een tijdje voor een klein administratief bedrijfje.
Hier doe ik in mijn vrije tijd allerlij beheerzaken.
Op dit moment is het huidige beveiligings pakket verlopen, namelijk Mcafee total protection.
Nou kan ik dit wel verlengen maar ik zou eigenlijk graag jullie advies willen.
Is het misschien slimmer om over te stappen of verlengen.
We maken al verschillende jaren gebruik van total protection maar de afgelopen versie is niet zo goed bevallen. zodra we de firewall installeren werkt er bijna niets meer, databases openen erg traag, ook schakelde we on access scanning uit.
Ook denk ik dat Mcafee de computers vertraagd en erg lomp is.
Ik heb gekeken en getest (thuis) met Nod32 maar niet in de praktijk met server e.d.
Het gaat om een omgeving met een 2003 SBS server, 4 vaste pc's en een laptop. We maken wel gebruik van Exchange maar via POP connector dus de mail wordt al gescand door de provider.
Prijs is wel belangrijk maar beveiliging is belangrijker.
Hier doe ik in mijn vrije tijd allerlij beheerzaken.
Op dit moment is het huidige beveiligings pakket verlopen, namelijk Mcafee total protection.
Nou kan ik dit wel verlengen maar ik zou eigenlijk graag jullie advies willen.
Is het misschien slimmer om over te stappen of verlengen.
We maken al verschillende jaren gebruik van total protection maar de afgelopen versie is niet zo goed bevallen. zodra we de firewall installeren werkt er bijna niets meer, databases openen erg traag, ook schakelde we on access scanning uit.
Ook denk ik dat Mcafee de computers vertraagd en erg lomp is.
Ik heb gekeken en getest (thuis) met Nod32 maar niet in de praktijk met server e.d.
Het gaat om een omgeving met een 2003 SBS server, 4 vaste pc's en een laptop. We maken wel gebruik van Exchange maar via POP connector dus de mail wordt al gescand door de provider.
Prijs is wel belangrijk maar beveiliging is belangrijker.