Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beveiliging voor klein bedrijf. (MCAFEE total protection)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al een tijdje voor een klein administratief bedrijfje.

Hier doe ik in mijn vrije tijd allerlij beheerzaken.

Op dit moment is het huidige beveiligings pakket verlopen, namelijk Mcafee total protection.
Nou kan ik dit wel verlengen maar ik zou eigenlijk graag jullie advies willen.

Is het misschien slimmer om over te stappen of verlengen.

We maken al verschillende jaren gebruik van total protection maar de afgelopen versie is niet zo goed bevallen. zodra we de firewall installeren werkt er bijna niets meer, databases openen erg traag, ook schakelde we on access scanning uit.
Ook denk ik dat Mcafee de computers vertraagd en erg lomp is.

Ik heb gekeken en getest (thuis) met Nod32 maar niet in de praktijk met server e.d.

Het gaat om een omgeving met een 2003 SBS server, 4 vaste pc's en een laptop. We maken wel gebruik van Exchange maar via POP connector dus de mail wordt al gescand door de provider.

Prijs is wel belangrijk maar beveiliging is belangrijker.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 09:32
Heb bij een behoorlijk aantal klanten NOD32 draaien. Ben er erg tevreden over en je kan voor SBS een sbs pakket kopen met centraal beheer erbij. :) Prijs is erg goed vind ik en hij scant prima vind ik zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit centraal beheer dan op de server geinstalleerd of is het net zoals Mcafee op een door hun gehoste website?

• MADG0BLIN
Nee, je installeert het op je SBS server. Vanaf daar kan je het verspreiden naar je clients. Ook kun je hiermee updates verspreiden, in de gaten houden of clients up to date zijn, updates missen, welke virussen er gepakt zijn en ga zo maar door. Het is redelijk uitgebreid.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik zou ook voor NOD32 gaan. Werk zelf bij bedrijf die dit levert aan andere bedrijven, wij doen ook aan support voor onze klanten. erg fijn product. Je kunt in de ERAS (Eset Remote Administrator Server) alles makkelijk instelen via de ERAC (Eset Remote Administrator Client). Het koppelt ook aan je DD mee als ik het goed heb!

Zelf heb ik thuis G data business voor test redenen maar daar hangt meteen een iets hoger prijskaartje aan.

[ Voor 14% gewijzigd door w4rguy op 03-06-2010 09:57 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort met mijn baas overleggen en dan denk ik dat het NOD32 gaat worden. Ik zal het nog laten weten. In iedergeval alvast bedankt.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:40
Nod32, waarom niet z'n grote broer ? eset smart security

[ Voor 38% gewijzigd door osmosis op 05-06-2010 13:13 ]

• MADG0BLIN
Als je al een inkomende firewall aan de rand van je bedrijfsnetwerk hebt + spamfiltering bij je server is het duurder en niet nodig. ;)

Als je trouwens een offerte wilt van nod32 moet je even een pm sturen. ;)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:40
Quote " zodra we de firewall installeren werkt er bijna niets meer, databases openen erg traag, ook schakelde we on access scanning uit.
Ook denk ik dat Mcafee de computers vertraagd en erg lomp is. "

dus geen firewall toch ? dan zou smart security een betere optie zijn, gemakkelijk non bullshit firewall. die gwoon zijn taak doet

altans ik heb er vrij weinig problemen mee, heb hier 2 servers en 3 normale workstations
1 server met een behoorlijke database ( ID3 / MBID / Acoustic fingerprinting )
ik merk geen vertragingen

[ Voor 22% gewijzigd door osmosis op 05-06-2010 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het eigenlijk wel nodig om een personal firewall te installeren.
Op dit moment beschikken we over de IOS firewall van Cisco. en we stappen over naar een Cisco UC520 voor voip en internet dus ik denk niet dat die personal firewall nodig is.

Is Eset smart security niet hetzelfde als NOD32 smart security? (ik kan het verschil niet vinden behalve in de taal van de site)

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Veel hardware matige firewalls accepteren alle verbindingen die van binnenuit komen. Die gaan dus DWARS door je firewall heen. een softwarematige firewall kan die tegenhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat wordt toch een personal firewall. voor de veiligheid

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Is Eset smart security niet hetzelfde als NOD32 smart security? (ik kan het verschil niet vinden behalve in de taal van de site)
ESET is de ontwikkelaar van NOD32.

Pagina: 1