Zoekend naar Mobo AM2+/AM3

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views

• Hispis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08-2025
Hallo mede Tweakers!

ik ben opzoek naar een mobo voor een Amd phenom II 1090T BE processor,

dit is me systeem momenteel.

System Model: GA-MA790X-DS4
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Phenom(tm) 9950 Quad-Core Processor (4 CPUs), ~2.6GHz
Memory: 4096MB RAM DDR2 1066mhz
Card name: ATI Radeon HD 5770 ( in Crossfire!! )
2 Harddisks SATA
en 1 windows Harddisk IDE

ik heb de 1090 hier liggen alleen kan niet op mijn mobo kwam ik tegen toen ik beter op de Gigabyte site keek, ik heb ze al gemaild en kreeg een reply maar ze krijgen geen bios update of dergelijke voor deze mobo, :(

daarom vraag ik of iemand me kan helpen met een goed mobo, ik vind het zo moeilijk kiezen,

hopelijk kan iemand me helpen

groeten

Jurriaan

Verwijderd

http://www.gigabyte.us/Su...uctID=2695&ver=#anchor_os

Bios update zal heus wel komen
Ik moet zeggen dat in een van de reden dat ik naar asrock over aan het stappen ben .
Ze hebben elke keer netje een bios update voor je moederbord.
En als het er niet is gewoon mail sturen in het nederlands en hub je krijg een beta bios upgestuurt .

Kijk zo hoort het van asus en gigabyte en msi kan je ons wegens als je mail stuurt .

• Hispis
ik heb geen ervaring met Asrock... zo te zien aan je reactie is asrock goed :*)

heb je geen aanbeveling voor mobo ?

Verwijderd

http://www.asrock.com/mb/index.asp?s=AM3

Maak een keus allemaal support voor je cpu
Voor de amd am2+ moet je gewoon een model uit zoeken en een email sturen of ze een beta bios klaar hebben liggen .

Hub gevonden
amd am2+ ddr2 bord met jouw cpu support
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=A770DE%2b

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 22:19 ]

• Hispis
bedankt voor je snelle reply

◦2 x PCI Express 2.0 x16 slots (green @ x16 mode, orange @ x4 mode loopt de Orange bus dan op 1/4 snelheid ? ( zelf lees ik dat als de GPU niks doet dat ze dan auto naar x4 gaan ? )

Groeten

Jurriaan

[ Voor 55% gewijzigd door Hispis op 31-05-2010 22:47 ]

Verwijderd

De tweede pci-e slot is 4x maar lijkt op een 16x slot.
Hier door kan je dus een extra vga kaart of een raid controller in proppen .

Gelukkige is 4x pci-e slot wel versie 2.0
De performence van die slot is vergelijkbaar als de ouwe pci-e 8x slot die je vroeger veel zag bij sli borden .
Performence hit met een nieuwe kaart is maximaal 5% met een 16X slot.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Als je nu al weet dat je crossfire gaat draaien zou ik geen 16x/4x config nemen. Mocht je persé Asrock willen verpats dan gewoon je DDR2 geheugen en koop een lekker AM3 bordje met DDR3. Zit je ook niet vast aan de wat oudere chipsets maar kun je kijken naar de nieuwe AMD 8xx serie, heb je gelijk S-ATA 6 en grote kans dat je in de toekomst langer support voor nieuwe cpu's hebt.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22

mvh

State Governor

Je hoeft niet te groeten ;)

Alle AM3 CF moederborden. Bij al die borden zitten twee PCI-e sloten. Als je twee verschillende slots hebt dan wordt de maximale snelheid gelimiteerd door de traagste, als ik me niet vergis. Een x4, x8 en x16 slot zijn even lang maar hebben dus niet dezelfde bandbreedte; een x1-slot is korter, maar die kun je eventueel uitzagen. Bedenk wel dat je dan een goede kans hebt om je prestaties nadelig te beïnvloeden.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee constateringen:

1) je noemt in het geheel geen eisen waaraan je moederbord moet voldoen
2) je hebt moeite met kiezen

Volgens mij zit er redelijk verband tussen die twee :z

Twee opties:
  • het maakt je echt niet uit - koop gewoon de goedkoopste mobo met support voor je CPU
  • je hebt wel degelijk eisen - filter op die eisen, als je meer dan één bord vindt die overal aan voldoet alsnog de goedkoopste pakken
Zo moeilijk is dat niet - en GoT is ook geen helpdesk om je handje vast te houden. Gewoon logica en inspanning gebruiken en je komt er wel.

Heb je een vraag die je met eigen inspanning niet kunt oplossen, dan kun je die hier wel stellen, maar maak dan duidelijk exact waar je zelf gezocht hebt, op welke termen, wat je vond (incl links), en waarom dat dan geen antwoord was.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.