Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Micro ruist heel fel ingame

Pagina: 1
Acties:

• Noivilbo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-08-2015
Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc gebouwd, en ik zit nog te rommelen met het volgende probleem;

Ik heb een goeie sennheiser headset, een x-fi titanium en windows 7 home premium.
Ik heb de nieuwste driver voor de geluidskaart geïnstalleerd, en al keilang zitten prullen met de settings...

Ik probeer ingame met mijn vrienden via skype te praten, en ik heb gigantische ruis.. maar enkel in-game; als ik in windows zit, valt de ruis meteen weg..
en ik heb dit bij alle games.. sound in windows (winamp ofzo) geeft geen probleem...

any idea hoe ik dit kan oplossen?

thx alvast

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Heb je al een andere microfoon geprobeerd?
Misschien ligt het wel eens aan je headset, ookal is dat een goede.
En enkel bij skype, of ook bij andere programma's als Ventrillo of teamspeak?

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Is het niet zo dat 1 van je vrienden op skype een ruis heeft waardoor je het hoort?

Wat je met Windows 7 oviergens ook vrij handig kan doen is per applicatie muten, zo kom je er precies achter waar het probleem zit.

Overigens ken ik een hoop mensen die problemen hebben met de front-audio die ruis meegeeft met de mic.

• Noivilbo
@ spaiker;
heb de micro nog bij mijn oude pc gebruikt, toen werkte ie perfect;
verder heeft ie het in windows niet.. dus met skype in windows = np, dus aan skype zal het ook niet liggen (gebruikte hiervoor ook skype btw)

@ berthier;
nee, ik hoor mijn ruis zelf door mijn headset, en die andere 2 horen dat ook meteen dat ik ruis als een gek; als ik alt-tab is het weg ^^
per applicatie muten.. mja dunno.. iedere game doet het?
en als ie het in windows wel ok doet, zal het niet met de front-audio te maken hebben zou ik denken?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Probeer dan eens op de onboard geluidskaart?
Zodat je de X-fi titanium al dan niet kan uitsluiten.

Verwijderd

Je hebt ook vaak Microfoon ruis onderdrukking(iets in die richting), zie je vaak bij drivers +software.

Meestal een vinkje misschien is dat het.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Misschien een verkeerde instelling in-game?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Verwijderd

Noivilbo schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:33:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn nieuwe pc gebouwd, en ik zit nog te rommelen met het volgende probleem;

Ik heb een goeie sennheiser headset, een x-fi titanium en windows 7 home premium.
Ik heb de nieuwste driver voor de geluidskaart geïnstalleerd, en al keilang zitten prullen met de settings...

Ik probeer ingame met mijn vrienden via skype te praten, en ik heb gigantische ruis.. maar enkel in-game; als ik in windows zit, valt de ruis meteen weg..
en ik heb dit bij alle games.. sound in windows (winamp ofzo) geeft geen probleem...

any idea hoe ik dit kan oplossen?

thx alvast
Zit de microfoon ook daadwerkelijk aan je X-Fi, niet dat je per ongeluk de frontconnector aan je onboard audio hebt aangesloten :+

Als het allen in games gebeurt heb je wel een kansje dat het ruisen wordt opgewekt door iets in je PC wat niet in windows maar wel in games gebruikt wordt, zoals bijvoorbeeld je graka die in game veel meer vermogen trekt en dus ruis uitstoot, of iets in die geest. Je X-Fi omsteken naar een ander PCI slot is een optie, ook even kijken of ie geen IRQ deelt met je graka is wellicht niet gek.

Ik vind het trouwens apart dat zowel jij als je gesprekspartners de ruis horen. Ik vraag me af of het dan niet gewoon brakkigheid van de drivers is. Ik heb ook een X-Fi en als ik m'n PC lang niet herstart heb, dan kan het voorkomen dat lang lopende processen ineens gaan klinken alsof ze Noord Korea zijn. Ruisend en knetterende galmen ze dan ineens door de speakers.
Met teamspeak gaat dat juist de andere kant op: mijn medespelers beginnen dan suggesties te maken met betrekking tot het binnenvallen van "het zuiden" en dan weet ik dat het tijd is om teamspeak te herstarten.
Dit ligt aan de drivers van de X-Fi onder W7 x64.

• Noivilbo
thx voor de replies alvast,

heb mijn micro aan de praat gekregen als ik em achteraan in mijn x-fi kaart duw; dan werkt ie perfect.

gezien mijn sound system is het wel mega-handig om het front panel echt te gebruiken...
mijn x-fi kan ik 1 plaats lager zetten, verder van mijn graka.. is dat nuttig?
verder, IRQ, is dat softwarematig?
nog suggesties hoe ik het front panel juist aan het werken krijg?

thx

Verwijderd

Noivilbo schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:04:
thx voor de replies alvast,

heb mijn micro aan de praat gekregen als ik em achteraan in mijn x-fi kaart duw; dan werkt ie perfect.

gezien mijn sound system is het wel mega-handig om het front panel echt te gebruiken...
mijn x-fi kan ik 1 plaats lager zetten, verder van mijn graka.. is dat nuttig?
verder, IRQ, is dat softwarematig?
nog suggesties hoe ik het front panel juist aan het werken krijg?
JE kabels naa rje frontpanel pikken dus gewoon ruis op van de rest van je PC, o t zien je graka. kabeltjes anders laten lopen of afschermen (alufolie?) is een idee.
Maar een verlengkabeltje naar de achterkant kost 3 euro en is veiliger, handiger en makkelijker. Dat heb ik ook gedaan...

• Noivilbo
kabeltje net mooi achter de dubbele wand van de pc laten lopen; komt niet eens meer in de buurt van mijn graka, en zit ook dik ingepakt precies..

en het probleem is nog altijd hetzelfde :(

met verlengkabeltje naar de achterkant ben ik ffe niet mee;
het probleem is dat ik nu mijn headset moet omsteken met mijn sound system, omdat er maar 1 ingang is.. en mijn headset krijg ik wel op mijn z-5500 aangesloten, maar dan kan ik mijn micro daar niet bij insteken :(

Verwijderd

Noivilbo schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:19:
kabeltje net mooi achter de dubbele wand van de pc laten lopen; komt niet eens meer in de buurt van mijn graka, en zit ook dik ingepakt precies..

en het probleem is nog altijd hetzelfde :(

met verlengkabeltje naar de achterkant ben ik ffe niet mee;
het probleem is dat ik nu mijn headset moet omsteken met mijn sound system, omdat er maar 1 ingang is.. en mijn headset krijg ik wel op mijn z-5500 aangesloten, maar dan kan ik mijn micro daar niet bij insteken :(
nee, dáár is je verlengkabeltje ook voor! De mic prik je in het verlangkabeltje vast, het verlengkabeltje woont permanent in de mic-in op je geluidskaart (wel even instellen op microphone, want het is zo'n poort die voor aux-in of mic gebruikt kan worden, en de default is aux-in) en je headset prik je, als je gaat spelen, in de koptelefoonuitgang op je speakerset. Ben je klaar met spelen, headset unpluggen en het geluid is weer terug waar het hoort: op je speakers. en je kunt de speakervolumeknop gwoon misbruiken om je headset harder en zachter te zetten.
Pagina: 1