Ik wil mijn laptop aansluiten op mijn tv. Dit zal ik doen dmv een hdmi kabel. Het geluid van de mp3's zou ik graag via de receiver willen horen. Wat is wijsheid? Het geluid via een tulp-stekker van lcd naar receiver (laptop via hdmi naar lcd voor beeld) of geluid via de koptelefoonaansluiting van de laptop rechtstreeks op de receiver (ook laptop via hdmi naar lcd voor beeld).
mja... niet nodig
[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 31-05-2010 22:27 ]
Ik denk dat het handigste is om laptop -> hdmi -> tv -> tulp -> receiver.
Maar aangezien je niet precies aangeeft wat voor uitgangen je laptop & TV hebben, kunnen we helaas niet raden wat voor apparatuur je hebt staan en dus geen goed antwoord geven.
Mogelijk wil je even rondlezen hoe een topicstart er ook alweer uit hoort te zien en voldoende info geven om je vraag goed door ons te laten beantwoorden?
Maar aangezien je niet precies aangeeft wat voor uitgangen je laptop & TV hebben, kunnen we helaas niet raden wat voor apparatuur je hebt staan en dus geen goed antwoord geven.
Mogelijk wil je even rondlezen hoe een topicstart er ook alweer uit hoort te zien en voldoende info geven om je vraag goed door ons te laten beantwoorden?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Weet je zeker dat je laptop beeld en geluid via de HDMI-uitgang geeft? Zijn genoeg laptops die dat niet doen, dan wordt de keuze namelijk al een stuk makkelijker
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Waar je ook op moet letten is dat de meeste tv's aan moeten staan om geluid door te geven. Ik heb wel hdmi-tv-versterker alleen daarvoor moer de tv dus aan staan.
I can't wait to shoot!
Mijn laptop geeft zowel beeld en geluid via de hdmi. Dit heb ik al getest.
Mijn pc (HP Paviljon DV7-2260) heeft oa HDMI, en DVI , S-video, koptelefoonaansluiting. en uiteraard USB (verder geen bijzondere aansluitingen) .
Mijn Philips LCD 37PF9830 heeft de volgende aansluitingen: HDMI, USB, S-VIDEO, DVI-I, audio (L/R) analoog uit, S/PDIF uit (coaxiaal), Digitale coaxiale S/PDIF(YPbPr), Audio L/R in, S/PDIF uit (coaxiaal, en verder de standaard SCART-aansluitingen.
Mijn receiver is een Harman Kardon AVR130 5.1, helaas geen HDMI aansluiting.
Mijn pc (HP Paviljon DV7-2260) heeft oa HDMI, en DVI , S-video, koptelefoonaansluiting. en uiteraard USB (verder geen bijzondere aansluitingen) .
Mijn Philips LCD 37PF9830 heeft de volgende aansluitingen: HDMI, USB, S-VIDEO, DVI-I, audio (L/R) analoog uit, S/PDIF uit (coaxiaal), Digitale coaxiale S/PDIF(YPbPr), Audio L/R in, S/PDIF uit (coaxiaal, en verder de standaard SCART-aansluitingen.
Mijn receiver is een Harman Kardon AVR130 5.1, helaas geen HDMI aansluiting.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 22:18 ]
Als het puur om 2.0 stereo gaat is het niet erg als de tv dus terug scaled naar 2.0 en alleen 2.0 door geeft. Dan zou ik de laptop met HDMI naar de TV aansluiten en dan een digitale coax naar de receiver leggen. Dit omdat je naar mijn inziens HDMI lekker makkelijk in de tv prikt.
Nadeel van deze oplossing is wel dat je de tv altijd aan moet hebben. En als je toch MP3-tjes luistert is dat wellicht wat overdreven. Dan zou gewoon via de koptelefoonuitgang ook een optie zijn: geluid is op beide manieren toch 2.0 stereo. En zoals gezegd is beeld bij het luisteren van muziek niet echt belangrijk.
Nadeel van deze oplossing is wel dat je de tv altijd aan moet hebben. En als je toch MP3-tjes luistert is dat wellicht wat overdreven. Dan zou gewoon via de koptelefoonuitgang ook een optie zijn: geluid is op beide manieren toch 2.0 stereo. En zoals gezegd is beeld bij het luisteren van muziek niet echt belangrijk.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1