Wat te doen PII-450 of Celly kopen???

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Sta voor keuze PII-450 of Celly kopen??????
Ik weet het ook niet meer dus.
Tips, hints, alles is welkom!!!

Verwijderd

celly!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 21:54
Ik heb er niet al te veel verstand van, maar voordat iemand nuttige info kan geven, moet je eerst vertellen wat je met je computer gaat doen.

Misschien dat ergens anders op het forum al het antwoord staat. Doorzoek het forum dus eerst even.

Verwijderd

Simpel: Celly !!

• Mex
Ik heb nu nog een oude Pentium. Heb moederbordje met slot 1 gekocht en ben nog aan twijfelen wat voor processor het beste is. Heb 500 piek te besteden.

• Mex
WAAROM Celly?? Het word dan een 500, is dat een beetje over te klokken/?!?!

Verwijderd

Een Cellie en opfokken dat ding!

mocht je toch een PII 450Mhz halen dan loopt ie opgefokt 504Mhz. (harder zal ie waarschijnlijk niet willen)

Maar een opgefokte cellie loopt toch wat harder.

Sniper logged

Verwijderd

Owja en een Cellie is natuurlijk heel wat goedkoper! Dus is het zeker weten je geld waard!

Mzzls

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Waar haal je nog een PII vandaan? bedoel je niet een PIII? en wat voor Celly had je op het oog, en wat voor prijs moet je (wil je) voor beide betalen? allemaal vragen die het antwoord medebepalen.

Ik denk dat je het goedkoopst uit bent met een Celeron.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Beste Tweakerts..
een celeron 500, verliest het KEIHARD op alle fronten van een p2 450..
p2450.. 100mhz busspeed, 512 L2 cache
c500 66mhz busspeed 128k L2 cache.

ga voor de p2.. IS VEEL SNELLER !!
geloof me, ik had een p2 350, en een celeron 433@550.. de p2 was op alle fronten sneller !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

even een tegenspraak op de vorige reply!

Een PII heeft 512K L2 Cache
een Cellie heeft 128K L2 cache Alleen dit loopt op FULL-SPEED en die PII op Half-Speed!

Dus kwa Cache maakt het geen Reet uit tenzij je heavy appiclations als 3d studio gaat draaien dan komt die 512K van pas.

En een Cellie draait wel op 66Mhz Bus maar die clock je even lekker hard op naar 100Mhz
(moet je wel een zo laag mogelijke cellie hebbe een 366 of 400)

En dan loopt zo'n cellie toch mooi op 550 of 600Mhz dit in vergelijking met die PII - 450Mhz

Heb je 150Mhz Extra de zelfde bus en sneller Cache geheugen! Dan komt die cellie toch wel heel wat beter naar voren en ook nog voor minder geld ook!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

celeron500 is niet erg ver over te klokken hoor..

ikzelf krijg hem op een fsb van 75 dus 562 mhz....het zou op 83 misschien ook nog gaan lukken, maar die kans lijkt me niet erg groot (en dan ook nog je ultra dma aan en je video kaart moet het maar trekken).
het hangt er inderdaad een beetje vanaf. Als je gaat 3d maxen dan de p2 denk ik, als je gewoon lekker wil overklokken, beetje internetten en gamen en wat andere shit, gewoon een celeron waar je lekker aan kan tweaken (dat is een hobby op zich)
ga dan inderdaad voor de laagste celly die je krijgen kan

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ligt dus aan je Mobo(wat je dus al hebt).
Als het zich goed leent voor overklokken,koop een celeron (zo goedkoop en langzaam mogelijk), zo niet ,koop een PII.
Heb je je een LX-mobo aan laten smeren, ga EERST ff uithuilen en koop DAN een celeron (zo snel mogelijk, mits de multiplier ondersteund word)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1