[html] hoe value="" meedere waarden meegeven?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HTML:
1
2
3
<select onchange=voer_uit(value[0],value[1])>
<option value=foo,1>foo</option>
<option value=bar,2'>bar</option>

ik heb de volgende (door php gegenereerde) code, het is de bedoeling dat voer_uit() 2 argumenten heeft: foo en 1 (of bar en 2 als de andere optie word gekozen)

in het kort, hoe geef ik een value="blabla" meerdere waarden mee? in dit geval zijn er altijd 2 argumenten

ter informatie, ik heb al gezicht naar een andwoord, helaas kom ik dan vooral uit bij een "multiple select dropdown", dat is dus niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je nou eens begint je attribute values in quotes te zetten ;) Onze syntaxhighlighter zet er niet voor niets een rode streep onder. Verder: Wat jij wil zul je anders moeten bereiken; roep een JS functie aan (waar je eventueel de dropdown als parameter aan meegeeft) en lees in die functie de huidig geselecteerde value uit.

[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 31-05-2010 20:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Het blijft één waarde maar je kan ze wel bijvoorbeeld kommagescheiden in je value douwen en met Javascript bijvoorbeeld splitten. Er is geen value1="blaat" en value2="blaat" als je dat bedoeld.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed punt, ik heb nog even gezocht en ben uitgekomen bij split()

als ik dan de string doorgeef kan ik met
JavaScript:
1
str.split(",")

de kommagescheiden values uitlezen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32
Daarnaast kun je het onder één kopje in een array stoppen. Dat zul je wel met javascript moeten doen, maar het lijkt me een mooiere oplossing dan verschillende waardes, gescheiden door komma's.

Ik zou dan onder het kopje value een uniek id (van 0 t/m het einde van de lijst) zetten, en een aparte lijst genereren met de twee waardes die bij elk id horen. Je kunt ze met javascript aan elkaar verbinden en eventueel in een array aan php doorgeven.

[ Voor 42% gewijzigd door doeternietoe op 31-05-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JavaScript:
1
var array = str.split(",")
dus ;), of bedoel je wat anders?
Pagina: 1