Windows 7 Inet tablet (ervaring?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:00
Beste,

Ik ben aan het overwegen om een inet tablet te kopen, in dit geval de LV-TSPC102 ( http://gadgets.softpedia....o-Appearance-9379-01.html ).
Het is een tablet met een atom CPU en een 10 inch scherm.

Waar wil ik het voor gaan gebruiken:
- Internet
- Mail
- Films kijken
- Muziek luisteren
Dit voornamelijk als ik op bed lig :) (met een laptop is dit bijna onmogelijk omdat je dan rechtop moet zitten).

Nu mijn vraag, zijn er mensen die toevallig al ervaringen hebben met deze of soortgelijke tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag me af in hoeverre ik dat filmpje en de specs moet geloven... De accu (volgens het artikel) gaat maximaal 2.5 uur mee en dat zal vast wel zijn als je een PDFje leest en niet als je een film kijkt. Verder in de GMA 950 nou niet echt top qua video afspelen en ik denk dat de resolutie van 600px ook een beetje krap is (zeker gezien de standaard resolutie die een iPad heeft van 768px). Zeker voor internetten (afhankelijk van je interesses), zou ik 600px hoogte erg tegen vinden vallen; plaatje hieronder is 600px...

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/4470/clipboard02t.jpg

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
De hoogte is inderdaad niet mega, maar voor een 10inch scherm voldoende lijkt mij?
Ik werk nu voornamelijk met een 3.8 inch 800x600 scherm (telefoon) en daarbij is de grootste belemmering het formaat van de scherm... (continu inzoomen)

Wat ik mezelf afvraag of z'n tablet 1080 mkv kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1080p MKV? Succes... Buiten het feit dat je accu over 3 kwartier leeg is, is de GMA 950 daar niet op gebouwd. Denk zelfs dat je met minimale players (zoals WMP Classic of VLC) moeite zal hebben om snelle/aktie films goed af te spelen. Daarbij zal er ook nog een stukje audio door de CPU worden afgehandeld wat de totale response niet echt ten goede zal komen.

Dus video; op het randje; zal een trial&error-installatie worden, denk ik zo.

En ja, als jij je niet stoort aan 10" en 1024x600 reso, dan hoor je mij er niet meer over maar ik ben gewoon grotere schermen en veel hogere resoluties gewend en voel er persoonlijk weinig voor om op minder dan 1050px (hoogte) te werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Wil je op netbook achtige specs 1080p mkv spelen moet je geen gma950 hebben maar iets met een gma500 (in combinatie met Z-serie atom's meestal). Die heeft hardware h264 versnelling, die kan uit eigen ervaring (Asus T91MT, Z520 1.33ghz atom met gma 950) prima 1080p mkv's afspelen tot ongeveer 25 Mbit.
Verder is het allemaal niet snel maar wel werkbaar. Zeker als tablet voor het relaxte browsen is het meer dan voldoende. De tekst-invoer via het windows on-screen keyboard is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Zag net de aankondiging van de MSI tablet.. Denk dat die qua specs beter in de buurt komt. Qua prijs zal het weinig schelen wat ik zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mij lijkt Windows minder geschikt voor een tablet. Dan kun je toch beter Android er op hebben denk ik. Grote iconen en gemaakt voor touchscreens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ach, een Asus T91 kan ook Android draaien vanaf de SD kaart. Ik weet alleen niet hoe ver het project is en of ze al wat aan de resolutie hebben gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Win7 is op zich best wel touch-friendly zolang je maar minimaal home premium hebt. De starter mist namelijk de touch opties :P Enige wat ik zelf nog heb aangepast is de grootte van de icoontjes rechts bovenin de schermen om te sluiten. Die zijn standaard op een 9" net iets te klein. De taakbalk onderin was prima te gebruiken, ook door menu's en dergelijke ging zonder problemen.
Standaard bij tekst-invoervelden een icoontje om het toetsenbord op te roepen, door het hele OS en alle programma's kinetic scrolling, wat wil je nog meer? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sick Nick op 31-05-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb het niet over de touch-opties, zonder touchopties zal het een nog mindere ervaring zijn ja :p, maar het is gewoon te klein. Ook de resoluties van tablets zijn niet heel geschikt voor Windows. Knoppen van programma's zullen ook buiten beeld vallen (bijvoorbeeld al bij de install). Op een tablet wil je gewoon grote letters en grote iconen (minimaal de maat van een vingertop ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

De resolutie is hetzelfde als 99% van alle netbooks, daar werkt het ook prima met die resolutie. de oude 800x480 schermen waren drama ja, met 1024 valt best te werken. Tuurlijk is hoger beter maar die zijn er nog niet behalve wat 11,6" convertable laptops en aangekondigde tablets. Wil je nu iets zal je er mee moeten leren leven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sick Nick schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:46:
De resolutie is hetzelfde als 99% van alle netbooks, daar werkt het ook prima met die resolutie. de oude 800x480 schermen waren drama ja, met 1024 valt best te werken. Tuurlijk is hoger beter maar die zijn er nog niet behalve wat 11,6" convertable laptops en aangekondigde tablets. Wil je nu iets zal je er mee moeten leren leven :p
Soms kom je te kort in de hoogte. 1024 is prima inderdaad. Maar netbooks kun je moeilijk vergelijken, die bedien je niet met een vinger :)

Ik heb zelf een HTC Shift en het valt me gewoon op op dat ding dat ik de Windows Mobile kant prima met mijn vinger kan bedienen en op de Vista kant is het een beetje behelpen. Windows 7 zal niet heel veel anders zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Hey genesis (wat heb ik ook alweer ooit van je gekocht?)

Ik kan je uit ervaringen met Atoms vertellen dat de Intel N270 (uit die MSI) zelfs moeite heeft met flashfilmpjes op fullscreen! Flash is CPU intensief, dus je kunt zelfs niet relaxed youtube dingen bekijken op 480p. Met Windows 7 dan he :)
Apple zegt gewoon geen Flash meer te ondersteunen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel benieuwd of er iemand is die wel tevreden is over zijn of haar tablet met windows als besturingssysteem.

Zo ja, welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik ben aan het wachten op de quad cores voor tablets die binnenkort zouden moeten komen .... nog even geduld ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was geloof ik niet mijn vraag punisher... maar toch een nuttige opmerking ;)
Pagina: 1