Toon posts:

openBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
luitjes,

probeer de hele dag al openBSD op een oud laptopje te krijgen. (486, 8mb ram, 350mb HD)
Maar als ik dan de instalatie run en bezig ben met het ophalen van bestanden via ftp dan kapt hij er halverwege gewoon mee.
ik heb het al via verschillende ftp servers geprobeerd (ook lokaal). iemand een oplossing of zelfs maar enig idee waar dit aan ligt ?

HD layout.
/ 50 MB
swap 20 MB
/var 40 MB
/usr 223 MB

ftpen gebeurd met een pc-card (Ne2000).

bij voorbaat dank.

edit:

onderstaande reactie verwerkt

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou de dist eerst even naar een andere pc in je netwerk (indien aanwezig) downloaden en vanaf daar installeren, dan heb je een snellere en stabielere verbinding.

Verwijderd

geeftie ook nog een of andere melding? schijfruimte lijkt mij vrij krap.. weet ook niet waar hij de files tijdelijk laat bij het downen.. maarre, dat zal vast op een/var zijn denk ik... check dat eens uit, en anders inderdaad NFS proberen te mounten (vraag me niet hoe dat moet , maar het schijnt te kunnen ) en dan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Denk zelf dat het meer aan het geheugen ligt.
maar de beschrijving die erbij zit om swap space te activeren werkt niet.
iemand enige ervaring hiermee ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De kans is idd groot dat het aan je geheugen ligt...
Maar ander puntje van schijfruimte is best reeel.
Ik vermoed dat ie de downloaded files eerst naar /tmp of /var/tmp schrijft... En laat je in beide gevallen daar nou niet meer dan 50MB schrijfruimte hebben.

Hoe je dit verder kan oplossen weet ik niet. Maar ik vermoed dat het opzich wel moet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit inderdaad wat in.
maar heb het zonet met een ander indeling geprobeerd. namelijk

/ 300 mb
swap 34 mb

en dan lukt het nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Gooi hem ff weer omhoog.
heb het downloaden enzo nu wel goed maar zit nu met het volgende probleem.
hij blijft hangen met /dev/MAKEDEV ofzo.
kortom een geheugen probleem.
valt zo iets te omzeilen door bv eerst swap ofzo te enablen.

Verwijderd

Mijn OBSD install hing ook steeds op een bepaald punt en toen heb ik install script gequit (ctrl +c) en al die handelingen handmatig gedaan (downen enzow), valt best te doen ,maar is ff werk.

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Waarom lees je niet gewoon de OpenBSD FAQ? Daar staan namelijk vrijwel al dit soort problemen in...

Lees ff www.openbsd.org/faq/faq4.html#8meg

My other computer is your windows box.

Verwijderd

second that. De FAQ maar ook de mailinglists van OpenBsd zijn fantastisch. Wel denk ik dat OpenBSD niet voor newbies is... Het inlezen zou echter geen groot probleem moeten zijn. Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.bsdtoday.com

Verwijderd

Topicstarter
ben geen newbie ofzo maar ook weer niet elite. Ook zonder dat ctrl-z berhaal wou het nog niet. heb de hele mikmak gevolgd.
maar uiteindelijk ben ik bij Debian uitgekomen omdat ik geen zin had om na te dneken etc.Debian die dit allemaal in 1 keer slikte staat nu te pronken op m'n laptopje.
:)
Pagina: 1