Inverter vervangen dell d530

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Ik heb gisteren een nieuwe inverter besteld voor mijn laptop dell latitude d530. Waarom?

- omdat ik geen goed beeld had. Heel erg zwart, maar met een bepaalde inkijk zag je wel je muis bewegen
- hij af en toe wel beeld gaf
- een extern scherm wel werkt.

Nu had ik gisteren de afdekplaat van het scherm gehaald en toen heb ik stekkers van de inverters goed aangedrukt, ik denk misschien is dat het, toen ik dit gedaan had heb ik de laptop aangezet en toen hoorde ik iets knetteren rechts onderaan het scherm. Het scherm deed het toen wel alleen hij bleef knetter dus ik heb hem zo snel mogelijk uitgezet. Daarna nogmaals geprobeerd en ook toen deed het scherm het maar hij begon weer te knetter.

Ik ben bang dat als ik hem lang aan laat staan dat hij dan door fikt... maar wat fikt er dan door??? en is dit probleem waarschijnlijk weg met een nieuwe inverter??

Het onderdeeltje zit dus rechtsonder het lcd scherm, ik kan verders niet zeggen hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:22
is het de invertor die knettert of je ccfl?

Kan best dat je buisje gebroken is of het de verbinding losgeschoten is, waardoor ie (probeert) te ontsteken en doorslag geeft naar je paneelbehuizing (Dat is ook metaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
DJSmiley schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:46:
is het de invertor die knettert of je ccfl?

Kan best dat je buisje gebroken is of het de verbinding losgeschoten is, waardoor ie (probeert) te ontsteken en doorslag geeft naar je paneelbehuizing (Dat is ook metaal)
uhm buisje??? heb je misschien een foto waar zoiets op staat?

oke even gegoogled... het lijkt alsof de ccfl knetter op de uiteinde(dus waar hij contact maakt, zou dit opgelost zijn met alleen vervangen van de inverter?

[ Voor 16% gewijzigd door andreict op 31-05-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
andreict schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:58:
[...]

uhm buisje??? heb je misschien een foto waar zoiets op staat?

oke even gegoogled... het lijkt alsof de ccfl knetter op de uiteinde(dus waar hij contact maakt, zou dit opgelost zijn met alleen vervangen van de inverter?
Wat denk je zelf? Als je TL buis het niet doet omdat z'n aansluiting kapot is, ga je dan de starter vervangen?

Nee dus.. een defecte ccfl ga je niet fixen door een totaal ander onderdeel te vervangen.

- Moeilijke weg: CCFL vervangen. Is een klotewerk, en dat ding is erg breekbaar.
- Makkelijke weg: Scherm vervangen. Is een oud ding, 15" niet-breedbeeld. Als je een normale hebt (geen hogeresolutie) ben je voor 50 eur klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38

SA007

Moderator Tweaking
Als je beeld krijgt is je CCFL zeker niet kapot.
No way dat een gebroken lamp licht geeft ;)

Waarschijnlijk is het na het vervangen van de inverter wel opgelost.
Gezien dat je die toch besteld hebt is dat gewoon even wachten, erin ztten en waarschijnlijk in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
SA007 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:51:
Als je beeld krijgt is je CCFL zeker niet kapot.
No way dat een gebroken lamp licht geeft ;)

Waarschijnlijk is het na het vervangen van de inverter wel opgelost.
Gezien dat je die toch besteld hebt is dat gewoon even wachten, erin ztten en waarschijnlijk in orde.
oke... morgen maar even afwachten. Dus dat knetter kan alles te maken hebben met inverter?
DJSmiley schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Wat denk je zelf? Als je TL buis het niet doet omdat z'n aansluiting kapot is, ga je dan de starter vervangen?

Nee dus.. een defecte ccfl ga je niet fixen door een totaal ander onderdeel te vervangen.

- Moeilijke weg: CCFL vervangen. Is een klotewerk, en dat ding is erg breekbaar.
- Makkelijke weg: Scherm vervangen. Is een oud ding, 15" niet-breedbeeld. Als je een normale hebt (geen hogeresolutie) ben je voor 50 eur klaar
je hebt het niet goed gelezen denk ik. In het ergste geval moet ik dus mijn scherm gaan vervangen. Zou dat maar €50euro kosten denk je? en zoja waar?

[ Voor 7% gewijzigd door andreict op 31-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
gisteren de nieuwe inverter gekregen en meteen ingebouwd. Ik zet de laptop aan en.... en en.... nix :(

Zoek ik op het serienummer op google wat er op stond, blijkt het het verkeerde type te zijn die ze gestuurd hebben. Bleek voor een dell d520 te zijn ipv d530. Meteen weer terug gestuurd en morgen komt hopelijk de juiste binnen.

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
andreict schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:27:
Ik heb gisteren een nieuwe inverter besteld voor mijn laptop dell latitude d530. Waarom?

- omdat ik geen goed beeld had. Heel erg zwart, maar met een bepaalde inkijk zag je wel je muis bewegen
- hij af en toe wel beeld gaf
- een extern scherm wel werkt.
Dit klinkt niet als een defecte inverter, maar meer als een slecht contactje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
RemcoDelft schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 08:29:
[...]

Dit klinkt niet als een defecte inverter, maar meer als een slecht contactje ergens.
maar als ik de inverter "opnieuw" aansluiten dus kabels etc goed aandruk dan krijg ik weer even beeld.. maar 3sec later ook weer niet meer. Ook begint er iets te knetteren rechtsonder op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

DJSmiley schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:14:Scherm vervangen. Is een oud ding, 15" niet-breedbeeld. Als je een normale hebt (geen hogeresolutie) ben je voor 50 eur klaar
Een los scherm, maar het gaat hier om een laptopscherm.

Die CCFL'etjes kun je er doorgaans vrij eenvoudig uithalen. Bij de schermen die ik tot nu toe open gehad heb was het een kwestie van één schroefje loshalen en dan een metalen reflector met de CCFLs daarin in zijn geheel eruit schuiven. Je kunt dan gemakkelijk de CCFL bekijken en eventueel de voedingsdraden opnieuw solderen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
nou naar 2 keer opnieuw een inverter thuis gestuurd te krijgen, is de conclusie dat er toch meer kapot is dan alleen de inverter.

Heb nu de inverter te koop staan op internet want de leverancier wil hem niet terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
real[B]art schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:16:
[...]

Een los scherm, maar het gaat hier om een laptopscherm.
Ja, dat had ik gezien. Maar het betreft hier een 15" laptop. Die schermen zijn niet zo duur, een 2ehandsje koop je op marktplaats voor 50 eur ofzo. Bij een sparepartleverancier zijn ze duurder (maar nieuw), en bij de officiele weg helemaal duur. Vaak wordt er wel wat meer voor gevraagd, maar mijn ervaring leert dat 50 eur een redelijke prijs is (heb ze regelmatig liggen, en meestal kom je dus rond dat bedrag uit)
Pagina: 1