Printer gooit netwerk plat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:10
Van het weekend het raadsel meegemaakt dat ik geen internet meer had. 5 jaar lang geen problemen en op eens niets meer. Het viel me op dat de webinterface van de (ADSL) modem / router ook heeeeeeel traag opende. De cpu load van de router stond op 100%.

Vandaag met de helpdesk van de adsl provider gebeld. Die kon zien dat van 1 apparaat die was aangesloten, ontzettend hoge ping tijden veroorzaakte. Ik heb toen die netwerkkabel eruit gehaald en het alles werkte weer correct. Internet deed het weer en de webinterface van de modem gaf weer 5% cpu load aan. Wanneer ik de kabel er weer in deed was gelijk alles weer plat.

De printer is een maand of twee oud en is het nieuwste type van Canon. Het gaat om Canon Pixma Mx350.
De voorgaande weken werkte alles perfect, inclusief de printer zelf.

Is de constatering juist de printer gewoon kapot is en moet worden teruggestuurd?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neem even contact op met Canon of dit normaal gedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 18:26

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zou zo maar kunnen, dat het allemaal exotische protocollen zijn die er lopen te blaten op je printer. Het is een netwerkprinter met een ip adres neem ik aan. Dan kun je die ook vast managen. Volgens mij heb je aleen tcp/ip nodig. de rest kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32
hard reset en daarna printer handmatig configureren en geen dhcp laten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:10
hmmm zojuist harde reset gedaan. Het leek even weer goed te gaan. Nadat ik een keer een print gedaan had, gelijk weer problemen.

Ik zal eens een hard ip adres configureren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Kijk eens of je met bijvoorbeeld wireshark kunt zien waar ie mee bezig is, dat geeft wellicht wat inzicht.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Vandaag met de helpdesk van de adsl provider gebeld. Die kon zien dat van 1 apparaat die was aangesloten, ontzettend hoge ping tijden veroorzaakte."
Hoe wil je adsl provider dit zien?

Ik gok dat het aan uPnP ligt. Schakel dat eens uit en probeer het opnieuw. Anders zoals ChaserBoZ_ zegt, met iets als wireshark kijken wat de printer allemaal het netwerk inpompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

BCC

De modem zal toch niet zo druk met uPNP zijn dat hij verder nergens meer aan toe komt :X?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Dit klinkt heel erg als een broadcast storm. Ik neem aan dat je geen switches in cirkels hebt aangesloten, dus volgens mij moet de conclusie zijn: printer stuk, doe eens een nieuwe?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
kabel?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1