[Headphone]Gesloten actief gedempt, geschikt voor autosport?

Pagina: 1
Acties:

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon, hoofdzakelijk om op Le Mans te gebruiken. Als je daar de race een beetje wilt volgen, moet je Radio Le Mans volgen, en dat is meestal geen probleem. Maar op sommige plekken hoor je je oordopjes echt niet meer door de voorbijrazende racebolides. Daarom had ik uiteindelijk meestal (in-ear) dopjes, en gehoorbeschermers type bouwvakker eroverheen. Een andere oplossing die goed werkt is van die bouwvakkers-kappen met ingebouwde radio, maar een beetje goede zijn al snel vrij duur.

Mijn plan is dus om voor dit jaar eens te gaan kijken naar gesloten headphones met actieve noise-cancelling. Mijn vraag is nu, werkt die noise-cancelling goed genoeg om raceauto's weg te filteren ? En klopt mijn aanname, dat bijv. een sennheiser HD 438 comfortabeler te dragen is dan een stel bouwvakkers-kappen ?

En zou een kleiner model, zoals sennheiser pxc 150/250 ook genoeg noise-cancelling doen ?

(Ja, sennheiser staat bij mij hoog aangeschreven, dus dat is het merk vwaar ik in eerste instantie naar kijk)

Edit:
En actieve in-ear plugjes ? zouden die krachtig genoeg zijn om het gebulder te neutraliseren ?

[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 31-05-2010 18:24 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Schopje.

Ondertussen enkele reviews gelezen, maar nog steeds is me niet duidelijk hoeveel omgevingsgeluid de noise-cancelling uitfiltert.

Nog wel een vraagje erbij: Hebben deze headphones hun eigen batterijen voor de electronica ? Of halen ze het vermogen uit het audiosignaal ? En zo ja, is dat merkbaar in batterijduur op een portable speler ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-12 04:07
Die werken op een batterij, in de schelp of in het volume regelaartje, Ik zou persoonlijk voor in-ears gaan, maar dan ook de wat betere. Stel deze vraag ook even op head-fi, daar hebben veel meer mensen ervaringen met dit soort spul

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Noise canceling headphones halen denk ik weinig uit. Buiten het feit dat ze over het algemeen al niet zo effectief zijn in vergelijking tot goede gesloten hoofdtelefoons of in-ears, zit je tijdens zo race met heel andere omstandigheden. Ik kan me voorstellen dat die dingen dan nog slechter werken.

Ik denk dat de combo van in-ears en bouwvakkers oorbeschermers waarschijnlijk de beste bescherming zal bieden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 20:23
Noise canceling werkt bijna alleen voor monotone achtergrondgeluiden.

Microfoon > hoort geluid < filtert d.m.v 'antigeluid"

De chips die in zo'n koptelefoon zitten zijn niet sterk genoeg om snel lawaai te filteren

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
En de Kenwood-units die veel pitcrews zelf gebruiken is geen optie? Niemand staat dichter op de actie dan zij, en voor niemand anders is goede communicatie zo belangrijk.

Alleen het kostenplaatje is ook gelijk van autosport-omvang natuurlijk... :)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-12 20:30
Als je graag bij sennheiser blijft is de HD 25-II misschien wat. Geen actieve noise canceling (imo nergens goed voor) maar isoleert stevig als je de pleather earpads gebruikt. Ding weegt niks maar is gebouwd als een tank en is erg geschikt voor mobiel gebruik.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb anders een setje headphones van Bose (geen idee welk type), maar die ervaar ik wel als erg prettig in het vliegtuig hoor. Doordat je veel minder omgevingsgeluid meekrijgt, kan het geluid ook een stuk zachter staan om toch een aangename sound te krijgen, wat weer minder vermoeiend is. Dus zondermeer stellen dat active noise cancelling nergens goed voor is, is te kort door de bocht wat mij betreft.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-12 20:30
Laat ik mijn stelling dan nuanceren zonder hier een hele discussie over te willen starten: voor het geld dat je bij bose voor active noise cancelling betaalt (vanaf 349 adviesprijs...), kun je heeeele mooie, veel beter klinkende, goed passief isolerende koptelefoons of IEM's kopen. Verder werkt noise cancelling het beste bij continue omgevingsgeluiden (vliegtuigmotoren bijvoorbeeld) en relatief lagere frequenties, en daar is hier geen sprake van.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

En gehoorbescherming met ingebouwde radio? Zijn gewoon verkrijgbaar voor redelijke bedragen (+/- 90 euro) gezien de noice cancelling headset prijzen.

linkje naar een voorbeeld

• u_nix_we_all
  • Niet online
littlejoannes schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:52:
En gehoorbescherming met ingebouwde radio? Zijn gewoon verkrijgbaar voor redelijke bedragen (+/- 90 euro) gezien de noice cancelling headset prijzen.

linkje naar een voorbeeld
Heb ik overwogen, maar de meeste die ik gezien heb kunnen alleen de radio gebruiken en hebben geen aparte line-in. En ik wil hem eventueel ook wel als reguliere headphone kunnen gebruiken met een mp3speler.

Edit: Oh, dat ding in je link heeft dus wel een line-in (ipod aansluiting 8)7 )

Als ik het goed begrijp, kan ik dus beter gaan zoeken naar goed afgeschermde (passieve) (DJ ?) headphones, en gaat actieve noise-cancelling niet zo goed werken voor niet-monotone geluiden. :>

In ieder geval dank voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-06-2010 10:59 ]

Pagina: 1