• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04
Ik zit met een frustrerend probleem.
Ik heb zo geen mogelijkheid om mijn HD7080 bedraad aan het netwerk te hangen, en omdat ik nzbget wil gebruiken op de speler heb ik een Internet verbinding nodig.
Eminent heeft dan onlangs eindelijk een adapter uitgebracht die compatibel is met de 7080.

En inderdaad, inprikken Wifi gedetecteerd en paswoor dnog even invoeren.

Nou heb ik twee klachten
1. de snelheden zijn vreselijk instabiel, en varieren (sterk) van 200 KB/sec tot max 1200a1300 KB/sec
2. Na een poosje (een uur of 2) is deverbinding weg

vwb klacht 1 heeft de speler een max van 1500 KB/sec, maar die haal ik dus meestal niet. Gemiddeld ligt mijn snelheid krap aan de 800. Bedraad haalt hij veel hogere snelheden.
Op aanraden van de helpdesk heb ik de drivers geinstalleerd op de laptop en de adapter zo getest.
Ik haal tot achterin in de tuin de volle verbindingssnelheid, zo rond de 2,5MB/sec.
De adapter werkt imo dus perfect.

klacht 2 is vreselijk irritant. als je een DVD download moet dat in een keer of 6 gebeuren om hem compleet te krijgen :| Volgens de helpdeskp moest ik proberen mijn wifi kanaal te veranderen.
sja naja.. dat heb ik gedaan maar ik vraag me eerlijk gezegd af wat daar nou het nut van is, maar goed.
Als de verbinding wegvalt kun je die meestal herstellen door de adapter uit de speler te trekken en er weer in te pluggen.
Soms werkt dit echter niet en moet ik de speler rebooten.
Vervelend daarvan is dat dan meestal het IP adres gewijzigd wordt, waardoor je dus eerst alle instellignen moet nakijken om te zien welk IP hij deze keer weer heeft :(
IP is blijkbaar niet vast te zetten.

Ik heb eminent hierover een paar keer gemaild en uiteindelijk maar gebeld, maar men zegt aldaar dat de klacht is doorgezet naar de toeleverancier... :?
(na de hele riedel formatteren, nieuwe fw enz enz...allemaal gedaan)

wie gebruikt de eminent wifi adapter met de 7080 en heeft dergelijke klachten? of hopelijk opgelost?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.