advies gevraagd: presentatieruimte werk

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Op kantoor gaan we de keuken/kantine inzetten voor grote presentaties.
niet geheel toevallig nu het WK er aan komt met een wedstrijd onder werktijd ;)

We hebben in de keuken een beamer hangen waarmee we op de muur projecteren.
Als bron wordt een laptop aangesloten.

de ruimte is ongeveer 4 x 12m
Er zullen max 30 personen bij een presentatie zitten.

We missen nog audio in de ruimte.
Het budget is echter beperkt.
Ik mag ongeveer 400 euro uitgeven voor de audio.
Ik weet dat dat eigenlijk (veel) te weinig is.

Voor het budget wil ik een 2.0 setup met zoveel mogelijk (maar nog wel goed) geluid.

Wat zouden jullie in dit geval aanraden? Hoeveel % van het budget moet naar de speakers, en hoeveel naar de versterker? Nogmaals.. ik weet dat het veel te beperkt is om echt wat neer te zetten, maar ik zoek dus de optimale setup binnen budget.
Wat voor speakers zijn hiervoor geschikt (liefst aan de wand bevestigd) 2 weg,3 weg, etc.
hoeveel vermogen moet ik aan denken etc etc..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

voodooless

Sound is no voodoo!

De grote vraag is hier wat wil je met de audio doen? Wil je bijvoorbeeld ook een microfoon aansluiten? Zoja, moet die dan draadloos zijn? Voor dit soort dingen zul je dan een mengpaneeltje nodig hebben.

Wil je het flexibel houden, ga dan voor een mengpaneeltje met twee actieve speakers. Dat scheelt een losse versterker, en is daardoor vaak iets goedkoper.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bedenk je ook even goed of je de spraak tijdens de presentatie wilt kunnen versterken met de set. Dat is namelijk van invloed op je versterker / speakerkeuze. Niet iedere speaker kan zonder bijregeling goed met een microfoon overweg namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)