Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Surge protector en ADSL

Pagina: 1
Acties:

• zuurbekje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:42
Om mijn apparatuur te beschermen tegen piekspanningen, ben ik van plan om een overspanningsbeveiliger aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op eentje van Belkin (linkje naar Conrad); een "stekkerdoos met 8 stopcontacten en 3 telefoonaansluitingen (RJ11)".

Nu is mijn vraag of ik het binnenkomende telefoonsnoer daar rechtstreeks in kan leiden, dat wil zeggen: vóór de splitter. Dan ben ik namelijk meteen helemaal afgedekt; dan komt een stroompiek ook niet via het telefoonnet mijn apparatuur binnen. Dus: gaat dat goed, of is de bandbreedte van het nog niet "gesplitte" signaal veel te groot en verlies ik mijn ADSL-communicatie met de centrale? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

Reptile209

- gers -

Je hebt toch 3 telefoonaansluitingen op dat ding? Probeer het inkomende signaal voor de splitter eens op die doos. Als dat niet werkt, dan pak je de twee kabels na de splitter en stop je die erin. Worst-case blaas je dan een splitter van 3 tientjes op bij een inslag.

Zo scherp als een voetbal!

• zuurbekje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:42
Dank, Reptile. Maar denk je niet dat de splitter de stroomstoot vervolgens doorgeeft aan het modem? (En zo verder?)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

Reptile209

- gers -

Oh, ik bedoelde eigenlijk (ph3r my 133t ASCII-skillz):
                   +---|======|--- Modem
Lijn -- Splitter --+   | (SP) |
                   +---|======|--- Foon

(SP = SurgeProtector)

Geen idee of het zo zou werken. Zo niet, dan moet inderdaad ook je modem aan de 'verkeerde kant' komen. Daarna een UTP-surge protector? Of wireless... :)

Zo scherp als een voetbal!