Op zaterdag 10 maart 2001 20:02 schreef marsian het volgende:
heeft zeker zin om te upgraden naar 500 mhz, is een wereld van verschil. Is alleen de vraag: wat wil je ermee gaan doen? want als je wil gaan 3d gamen is ook de grafische kaart en intern geheugen van belang...
De sockets KUNNEN het zelfde zijn, k6-2 500 maakt gebruik van super socket 7, deze loopt op 100Mhz bus. De vraag is dus: wat voor een socket heeft je jetway, want kan goed dat dit enkel een 66 of 83 mhz bord is. Wat je zij over die muis is waarschijnlijk een typisch jetway probleem, heb het ook eens meegemaakt met dit bord, is nooit egt opgelost. Het vreemde is dat, als je ff naar standby stand gaat, je muis het weer doet. Wat je waarschijnlijk in geval van nood ff kan doen is je muis eruit trekken en er weer in doen, moet ie het weer doen. Weet je zo genoeg of heb je nog meer vragen???
Gamen doen we hier niet, en if so, dan komt er wel een betere grafische kaart op de andere comp bij.
Intern geheugen; heb er net nog 128 bij gedaan (totaal 256 dus), maar dat maakt bij mij waarschijnlijk weinig verschil.
Op het boekje van het mobo staat J-542B/542BS en de cpu's die kunnen worden geinstalleerd zijn o.a. AMD K6-2/450 , Cyrix 6x86MX-PR333 bij de persing van het boekje zo ongeveer de bovengrens denk ik.
Wat de muis betreft had ik misschien 'bijna geheel' moeten schrijven, omdat ie het na een tijdje meestal wel weer doet, hoewel een harde reboot ook geen uitzondering meer is (win 98 se).