Toon posts:

CPU upgrade Jetway mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een intel pentium 200 mmx op

Het CPU-gebruik zit te vaak op 90/100%
en dan zit er geen beweging meer in de muis

Heeft een upgrade naar bijv. AMD K6-2/500 nog zin , of zijn er nog andere mogelijkheden.

Ik wil deze comp nog even (zo lang mogelijk) als 2e comp aanhouden.

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
wat is nou je vraag???? wil je weten of dat kan? of dat zin heeft? of hoe dat moet?:?:?:?:?:?:?:?:?:

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 16:36 schreef marsian het volgende:
wat is nou je vraag???? wil je weten of dat kan? of dat zin heeft? of hoe dat moet?:?:?:?:?:?:?:?:?:
1 Kan het? Denk zelf van wel
2 Heeft het zin; Wordt ie dan voldoende sneller, zodat het probleem is opgelost? Zijn er andere zaken waar ik aan zou moeten denken, en die ik nu over het hoofd zie (dus ook niet bij de vraagstelling betrek), waarmee ik het probleem zou kunnen oplossen?

Duidelijker nu????

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10
Hebben die processoren geen verschillende sockets/slots nodig? Ik zou overigens nooit voor Jetway kiezen, niet erg positieve berichten over gehoord.

*D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 19:20 schreef ThaWout het volgende:
Hebben die processoren geen verschillende sockets/slots nodig? Ik zou overigens nooit voor Jetway kiezen, niet erg positieve berichten over gehoord.

*D
Helaas, Jetway maakt deel uit van de bestaande situatie; dat is waar ik het nu ff mee moet doen. En deze 4 jaar oude kast met inmiddels HD 2Gb, HD 10 Gb, 128 RAM , cd-speler , cd-rec etc dacht ik maar niet te upgraden met een nieuwe mobo .... ?

• marsian
heeft zeker zin om te upgraden naar 500 mhz, is een wereld van verschil. Is alleen de vraag: wat wil je ermee gaan doen? want als je wil gaan 3d gamen is ook de grafische kaart en intern geheugen van belang...
De sockets KUNNEN het zelfde zijn, k6-2 500 maakt gebruik van super socket 7, deze loopt op 100Mhz bus. De vraag is dus: wat voor een socket heeft je jetway, want kan goed dat dit enkel een 66 of 83 mhz bord is. Wat je zij over die muis is waarschijnlijk een typisch jetway probleem, heb het ook eens meegemaakt met dit bord, is nooit egt opgelost. Het vreemde is dat, als je ff naar standby stand gaat, je muis het weer doet. Wat je waarschijnlijk in geval van nood ff kan doen is je muis eruit trekken en er weer in doen, moet ie het weer doen. Weet je zo genoeg of heb je nog meer vragen???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 20:02 schreef marsian het volgende:
heeft zeker zin om te upgraden naar 500 mhz, is een wereld van verschil. Is alleen de vraag: wat wil je ermee gaan doen? want als je wil gaan 3d gamen is ook de grafische kaart en intern geheugen van belang...
De sockets KUNNEN het zelfde zijn, k6-2 500 maakt gebruik van super socket 7, deze loopt op 100Mhz bus. De vraag is dus: wat voor een socket heeft je jetway, want kan goed dat dit enkel een 66 of 83 mhz bord is. Wat je zij over die muis is waarschijnlijk een typisch jetway probleem, heb het ook eens meegemaakt met dit bord, is nooit egt opgelost. Het vreemde is dat, als je ff naar standby stand gaat, je muis het weer doet. Wat je waarschijnlijk in geval van nood ff kan doen is je muis eruit trekken en er weer in doen, moet ie het weer doen. Weet je zo genoeg of heb je nog meer vragen???
Gamen doen we hier niet, en if so, dan komt er wel een betere grafische kaart op de andere comp bij.

Intern geheugen; heb er net nog 128 bij gedaan (totaal 256 dus), maar dat maakt bij mij waarschijnlijk weinig verschil.

Op het boekje van het mobo staat J-542B/542BS en de cpu's die kunnen worden geinstalleerd zijn o.a. AMD K6-2/450 , Cyrix 6x86MX-PR333 bij de persing van het boekje zo ongeveer de bovengrens denk ik.

Wat de muis betreft had ik misschien 'bijna geheel' moeten schrijven, omdat ie het na een tijdje meestal wel weer doet, hoewel een harde reboot ook geen uitzondering meer is (win 98 se).

• marsian
dan heeft een upgrade wel zeker zin, ka je je 2e systeem als server inrichten met win2k. Is helemaal perfect voor als je kabel hebt. Maar het probleem van je muis zal het zeker niet oplossen. Kan liggen aan bios: nieuwste versie downen en dan flashen, moet het overzijn. Is je muis trouwens ps/2 of serieel??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 maart 2001 21:50 schreef marsian het volgende:
dan heeft een upgrade wel zeker zin, ka je je 2e systeem als server inrichten met win2k. Is helemaal perfect voor als je kabel hebt. Maar het probleem van je muis zal het zeker niet oplossen. Kan liggen aan bios: nieuwste versie downen en dan flashen, moet het overzijn. Is je muis trouwens ps/2 of serieel??
1 Is reeds in gebruik als server (client is 900 Mhz) met winroute pro

2 Heb inderdaad kabel (Chello/Amsterdam)

3 Win2k ???? na ff denken: omdat er niet op 'gegamed' wordt!?

4 MUIS !! ??
A: Geen rond stekkertje! (dat zegt misschien wat over PS2/serieel?

B: bios downen/flashen !!! Nog nooit van gehoord. Weet je misschien een link waar dat allemaal simpel wordt uitgelegd? En hoe weet je dus WAT je WAAR moet downen etc.

• marsian
neem aan dat je wel weet wat een bios is, en bios flashen is gewoon upgraden van je bios naar de nieuwste versie, waarin fouten uit de oude versie worden weggehaald en soms nieuwe mogelijkheden toegevoegd worden.
Win 2000 (win2k) is bedoelt voor netwerekn, en is eg ideaal om je thuis netwerkje mee te runnen. Is super stabiel!!! microsoft maakt af en toe wel leuk spul!;)
De nieuwste versie van je bios kan je waarschijnlijk vinden bij de fabrikant van je mobo

Verwijderd

Topicstarter
thnx !!

Ik ga nu eerst iets proberen met fabrikant en bios.

Daarna cpu upgraden; Het wordt hier iig niet als zinloos van de hand gedaan (integendeel)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:10
Ja, dat zegt genoeg over de muis:

"Rond stekkertje" is P/S2
"Plat stekkertje" (9 polig) is seriële muis (op de COM-poort, meestal COM1)

Jij hebt dus een seriële muis !!

*D
Pagina: 1