PC stopt met booten na 1 sec

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Mijn PC is er sinds vanochtend mee opgehouden. Als ik hem aandeed dan ging alles draaien, maar na één seconde viel alles weer uit. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat dit probleem zich echter alleen voordoet als allebei mijn harde schijven voeding krijgen. Als ik slechts één van de twee verbind met de PSU, draait de PC goed. Dus alléén als allebei de harde schijven zijn aangesloten op de voeding doet dit probleem zich voor. Ik snap dus niet echt wat hier aan de hand is... Het ligt dus niet aan de schijven op zich, alleen in combinatie...

Any thoughts?

Grts, Rob

Specs:
ASUS P5N32-E SLI
Intel E6600
OCZ NVIDIA SLI-Ready Memory 4GB (2x2GB)
2x Seagate Barracuda 320GB 7200rpm
MSI N275GTX Twin Frozr
Antec Nine Hundred
Antec SmartPower 2.0 500W
Arctic Cooling Freezer 7 PRO

P.S.: Deze PC heb ik nu ong. 3 jaar, afgezien van wat aanpassingen (graka, geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien dat 1 van die 2 voedingkabels dood is. Heb je geprobeerd de andere voeding aansluiting in de harde schijf te prikken waarvan je WEET dat ie werkt ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk vraagt je Hardware meer stroom dan voorheen? Probeer anders je voeding kabels uit?

Probeer eens een Voeding die meer Wattage kan leveren. (ja, voedingen worden ook een dagje ouder)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit klinkt inderdaad als een probleem met je voeding.
Je kan een andere voeding proberen om je overige hardware uit te sluiten, en ik zou inderdaad eens wat met kabels experimenteren.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Eerst kabels switchen dus, om te bepalen of het aan je stekker ligt. Als beide stekkers het doen op dezelfde harde schijf, andere voeding proberen. Als je ook problemen hebt met de andere voeding op die ene harde schijf, dan is je schijf overleden. heeft die gen problemen meer met je harde schijf, dan zou je pc het moeten doen, dan was het je voeding die gerookt was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow wat een snelle reacties allemaal, bedankt!

Ik heb inmiddels een andere kabel geprobeerd, die geeft hetzelfde resultaat. Morgen zal ik het proberen met een andere, zwaardere voeding. Ik laat weten of het lukt. :)

Grts, Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik kijk even in mijn glazen bol... die gokt dat je harde schijf helaas naar de hardeschijven-hemel is opgestegen. Ik ben benieuwd!

Pagina: 1