Toon posts:

PLZ,PLZ,PLZ Hulp met Dolby!

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

Verwijderd

Topicstarter
Gasten..,

Na het overleiden van mij huis-tuin-keuken HC-set ben ik op zoek naar een fastoenlijk dolbyset
(receiver+speakers). Ik heb snel een BlueRay gekocht die het overigens goed doet en wil hier een afzonderlijk set aankoppelen voor een kick-ass filmgeluid.

Nu ik wat aan het speuren ben kom ik erachter dat de tijd mij te snel gaat en het simpele receiver/Watt verhaal heeft plaatsgemaakt voor TrueHD dolby fx-shit-crap-fiedeldiedel-dingdong-enzoekhetmaaruit! :?
Als complete HIFI degradatienoob ben ik het spoor bijster en richt ik mij tot de techheads op dit gebied;

Mijn eigen gedachte ging uit naar een combi HKTS 11 BQ / AVR 155 , maar ik lees meer beperkingen en daar wil ik geen geld aan uitgeven. Budget ligt rond de 900eu voor receiver en speakers.., vanzelfsprekend zoek ik zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk...,

Wat raden jullie aan voor het tot stand komen van dat kick ass sound!?!?!?!?!?!?
Hulp wordt zeer gewaardeerd!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-02 20:46
Eehm,

Ik wil je graag helpen, maar: wat bedoel je met
"Mijn eigen gedachte ging uit naar een combi HKTS 11 BQ / AVR 155 , maar ik lees meer beperkingen en daar wil ik geen geld aan uitgeven."
Wat voor beperkingen?
Wat vind je belangrijk?
Wil je grote of kleine boxen?
Heb je voorwaarden?
Wat heb je zelf gedaan om je vraag te beantwoorden?
Wat is jouw definitie van kick ass sound? (moet dat hard zijn of juist helder)

Graag wat info... :)

Ps je titel slaat nergens op van het topic

[ Voor 7% gewijzigd door JiBo op 31-05-2010 15:45 ]

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Een conservatief of technocraat zou je op z'n zachtst onparlementair taalgebruik verwijten. Maar los daarvan. Een paar gedachten.

1. Vermijd alles met grote stickers en woorden als 'PMPO'. Vermijd verder ook 'bekende' suffe merken als Sony ed. Voor dit budget moet dat beter kunnen.

2. Bedenk wat je nu echt wilt. 5.1, subwoofer en gewoon veel herrie? Dan maakt het niet echt uit wat je nu precies koopt, 'boomen' doen alle setjes wel.

3. Ga luisteren. Loop eens langs een leuke audio-winkel waar binnen een kerel staat die eruit ziet alsof hij de hele dag hier rondhangt. Leer je veel van.

4. Bepaal je WAF (wife acceptance factor), tenzij je alleen woont natuurlijk. Grootte van de speakers heeft hier vrij direct mee te maken.

5. Mocht je getallen zoeken: vraag naar iets als THD+N. Google is je vriend. Kort door de bocht: hoe meer stickers en kreten, hoe minder goed de versterker zelf is en hoe minder goed het dus klinkt.

6. Als een setje een microfoon meelevert om ter plekke het systeem automagisch mee in te kunnen richten; doen. Het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie berichten; meer info is wel handig ja

- WAF is een kritisch punt ja :) , hele goeie ! , Dat worden dus ergonomische boxen met hooguit twee zuilen achter.
- Ik hou van een zuiver geluid waarbij je de verplaatsing goed kan opmerken
- Ik wil er voorlopig mee vooruit; TrueHD kan bijvoorbeeld op de AVR155 niet worden doorgegeven en op de AVR160 wel, maar dit is een 7.1 en dat hoeft van mij weer niet, maar actueel wil ik dat er zoveel mogelijk kan qua blueray, HD etc etc.
- Tot slot; FOKA of CORRECT? waar kan ik het beste heen zonder me iets wijs te laten maken?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Ik zou AUD beleid nog eens doorlezen om te zien waar een topicstart aan moet voldoen. We verwachten minstens wat eigen inzet. Nu heb je wel een combinatie, maar waarom heb je voor die combinatie gekozen? En over beperkingen: zoek eens op termen als HDMI Processing en HDMI Switching, dan gaat er al een wereld voor je open denk ik. Want de AVR155 beschikt niet over HDMI Processing en ook niet over HD Audio.

Verder zijn dingen als "dolby fx-shit-crap-fiedeldiedel-dingdong-enzoekhetmaaruit!:?" en "kick ass sound!?!?!?!?!?!?" niet echt gepast.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.