Toon posts:

Time Capsule problemen bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een 1TB Time Capsule. De zaak ingesteld, werkte perfect!! Zelfs op de 2e verdieping waar eerst het signaal met een Linksys WRT160N zwak was, had ik een prima signaal. Weekend voorbij, geen signaal meer op de 2e verdieping. Wat zitten te vogelen met de kanalen maar dat biedt geen soelaas.

Wat raar is dat de iPhone van mijn zoon het netwerk niet meer vind ook al staat hij naast de TC. Hij vind wel de andere netwerken in de buurt.

Wie heeft hier ervaring mee en weet een mogelijk oplossing. Ik ben ook nog even (heel even maar) bezig geweest om te kijken of ik middels de Linksys een WDS kon opzetten maar omdat ik daar niet zo heel veel sjoege van heb, heb ik dat maar opgegeven. Als iemand mij kan aangeven wat de juiste werkprocedure daarvoor is, graag!!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Het klinkt bijna alsof de nieuwe TC een reset heeft gekregen oid. Ik zou eerst eens beginnen met het controleren van de gegevens die je hebt. Dus met kabel controleren wat je SSID is en of je eigen beveiliging nog wel wel aan staat.

Mocht hier niets aan veranderd zijn dan zou ik de TC is loshalen en daarop draadloos verbinding te maken, werkt dit via de Lynsys. Zo stapje voor stapje het probleem isoleren tot je een aanwijsbare (en verklaarbare ;) ) oorzaak hebt gevonden.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 20:20

MrFish

Untitled

Begrijp ik uit je verhaal goed dat er op de 2e verdieping geen signaal meer is, maar op andere plekken nog wel?

Als dat inderdaad zo is, is er denk ik het volgende aan de hand. De TC heeft twee zenders, op 2.4 GHz en 5 GHz. De 5 GHz band haalt hogere snelheden, maar gaat slecht door muren heen. Het feit dat je zoon met zijn iPhone de TC helemaal niet meer ziet, suggereert dat de 2.4 GHz zender kapot is of uit staat (de iPhone heeft geen 5 GHz ontvanger, maar je computers waarschijnlijk wel).

Zet met het AirPort-configuratieprogramma even de standaardinstellingen van je TC terug (Basisstation > herstel standaardinstellingen). Als het dan nog niet werkt, is je TC gewoon stuk: garantie halen bij de winkel.

Check mijn thuisbatterijsimulator