Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:57
Ik heb een oude Philips 900serie versterker hier staan de FR931. Deze is helaas kapot gegaan en het kost teveel om hem te laten repareren. Ik kan er dus wel onderdelen uithalen.

Ik heb dus de transformator nodig voor een toekomstig versterker project alleen moet ik weten hoeveel Volt en amp/watt hij levert alleen kan ik het nergens vinden. Wat erop staat:

420b864197
Tamradio
M 9436

Als ik dit intyp in google krijg ik niets te zien.

Weet misschien hier iemand wat verdere info over deze trafo? oF hoe ik hem zou kunnen doormeten.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakG5 op 31-05-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2021
hoeveel volt hij levert kan je gewoon meten door een multi meter op de secundaire kant te zetten. Meestal komen er 3 draden uit met waarschijnlijk 15V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
elco-OS schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:33:
hoeveel volt hij levert kan je gewoon meten door een multi meter op de secundaire kant te zetten. Meestal komen er 3 draden uit met waarschijnlijk 15V
Nou er komen wat meer draden uit dan 3.

Maar het zijn paren dus 2 van elk en 1 zwarte. Nu neem ik aan dat zwart ground is?

Maar ik kan dus gewoon veilig een multimeter op een kleur + zwart zetten. Dus +op rood en - op zwart?

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28unudu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2z4lnau.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

blauw en bruin zijn 230v, oranje naar zwart zou idd 15v(of iets anders volt) moeten zijn, en rood naar zwart ook, en rood naar oranje 30v dan. (zwart is de center tap die aan de 'aarde'/shielding/etc vastzit bij eeuh.. zo'n beetje 100% van de versterkers..

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 31-05-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
AlexanderB schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:08:
blauw en bruin zijn 230v, oranje naar zwart zou idd 15v moeten zijn, en rood naar zwart ook, en rood naar oranje 30v dan. (zwart is de center tap die aan de 'aarde'/shielding/etc vastzit bij eeuh.. zo'n beetje 100% van de versterkers..
Ik wil deze versterker kopen:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...I%26otn%3D2#ht_2532wt_911

Is het mogelijk deze dan te gebruiken als het 15V is. Want dan kan ik rood en oranje aansluiten voor 30V en dat kan de versterker aan. Maar ik heb hierbij 28V-0-28V nodig hoe moet ik dat dan aansluiten?

*edit:

En is er een mogelijkheid om het vermogen op te meten?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakG5 op 31-05-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:07

Stoney3K

Flatsehats!

AlexanderB schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:08:
blauw en bruin zijn 230v, oranje naar zwart zou idd 15v moeten zijn, en rood naar zwart ook, en rood naar oranje 30v dan. (zwart is de center tap die aan de 'aarde'/shielding/etc vastzit bij eeuh.. zo'n beetje 100% van de versterkers..
Ik zou het wel even nameten.

Het zou ook bijvoorbeeld 230V, nul, -30V (2x), ground, +30V (2x) kunnen zijn.

Normaal hebben draden met dezelfde kleur ook wel dezelfde spanning. :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Stoney3K schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:17:
[...]

Ik zou het wel even nameten.

Het zou ook bijvoorbeeld 230V, nul, -30V (2x), ground, +30V (2x) kunnen zijn.

Normaal hebben draden met dezelfde kleur ook wel dezelfde spanning. :Y)
Dus het is wel veilig om gewoon de - op de zwarte draad te zetten en dan de + op een willekeurige andere draad?

Eventuele specs:

50x2Watt front 3x10Watt surround en een 100Watt max outlet

Dus dat zou 130Watt zijn en 100Watt.

Kun je dat gebruiken om het vermogen uit te rekenen? Want ik wil 2 Lm3886 amps gebruiken wat neerkomt op 11Amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Als ik zo naar de foto kijk, verwacht ik dat de bruine en blauwe draad niet voor de 230V zijn !
Volgens mij zou een fabrikant als Philips die lichtnet aansluiting wel iets beter afwerken.
En ook de afstand tussen de andere draden en die bruine / blauwe is klein.
Kortom, goed kijken en iets meer info geven.

De manier waarop je schrijft, doet me ook vermoedden dat je misschien het verschil tussen AC en DC spanningen niet voldoende kent.
Als je de spanning uit de trafo (AC) zo op een versterkermodule aansluit (Die meestal DC nodig heeft), gaat het fout.
De versterker zal dan rooksignalen geven en is daarmee kapot.

Als je de Philips versterker nog niet helemaal uit elkaar hebt, kun je die trafospanningen meten.
Doe gewoon de stekker in het stopcontact, schakel in en meet. (Meten = weten)
Succes.

Guus Assmann

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
guus.assmann schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:59:
Als ik zo naar de foto kijk, verwacht ik dat de bruine en blauwe draad niet voor de 230V zijn !
Volgens mij zou een fabrikant als Philips die lichtnet aansluiting wel iets beter afwerken.
En ook de afstand tussen de andere draden en die bruine / blauwe is klein.
Kortom, goed kijken en iets meer info geven.

De manier waarop je schrijft, doet me ook vermoedden dat je misschien het verschil tussen AC en DC spanningen niet voldoende kent.
Als je de spanning uit de trafo (AC) zo op een versterkermodule aansluit (Die meestal DC nodig heeft), gaat het fout.
De versterker zal dan rooksignalen geven en is daarmee kapot.

Als je de Philips versterker nog niet helemaal uit elkaar hebt, kun je die trafospanningen meten.
Doe gewoon de stekker in het stopcontact, schakel in en meet. (Meten = weten)
Succes.
De versterker is nog niet helemaal uit elkaar. Maar welke draden moet/kan ik dan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je hem er nog niet hebt uitgesloopt (dat zou het mooiste zijn), gewoon voedingsspanning er op en alle combinaties die je maar kan bedenken meten. Je weet dan meteen of die bruine en blauwe de netspanningsaansluiting zijn.

Edit:
Is al geantwoord zie ik, sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 31-05-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 13-10 20:47
net zoals hierboven wordt aangegeven is het makkelijkste om alle draden te meten. :)
dan even een lijstje maken en dan weet je hoeveel spanning er op de betreffende combinaties staat.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Killerbert schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:04:
net zoals hierboven wordt aangegeven is het makkelijkste om alle draden te meten. :)
dan even een lijstje maken en dan weet je hoeveel spanning er op de betreffende combinaties staat.
Ok dat is mooi. Ik heb als et goed is morgen een multimeter hier. Maar hoe kan ik erachter komen hoeveel amp de trafo kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Transformer is gemaakt door : Tamura Corporation
Misschien dat een vriendelijk mailtje daarheen je verder kan helpen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2021
Staat er op het typeplaatje achterop de versterker hoeveel watt hij van het lichtnet slurpt? Zoja dan kan de trafo zoveel watt leveren totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
elco-OS schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:14:
Staat er op het typeplaatje achterop de versterker hoeveel watt hij van het lichtnet slurpt? Zoja dan kan de trafo zoveel watt leveren totaal.
122Watt staat er. Dus als hij 122 Watt gebruikt zou dat dus (als hij 15V levert) 122/15=8.13A leveren?

[ Voor 13% gewijzigd door tweakG5 op 01-06-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:16
De dunne rode en witte (op de eerste foto) zijn de 230V aansluitingen van de transformator! De 230V aansluitingen zijn meestal voorzien van dunnere aansluitdraden, vanwege de kleinere stroom in de primaire. En zitten meestal aan de andere kant van de secundaire wikkelingen.

Hoezo Google geeft je geen hits? Eerste hit is bij mij meteen raak.

Meestal is het zo als er twee draden uitkomen met dezelfde kleur dat deze van eendezelfde wikkeling zijn. Maar dit kan verschillen per fabrikant! Maar dit is eenvoudig na te meten met een ohm-meter.
De spanningen zijn ook eenvoudig na te meten met een AC voltmeter, de stroom daarentegen is een ander paar mouwen. Dit raad ik je niet aan om te doen wegens gebrek aan ervaring/ materiaal, maar als je het echt wil:
- Als je de wikkelingen gevonden hebt, dan kan je met een regelbare vermogenweerstand de transformator belasten. Je meet de stroom door de wikkeling en de spanning van de wikkeling. Als de spanning met 20% gedaald is heb je ongeveer de maximum stroom van de transformator bepaald. Dit zou je moeten doen met alle secundaire wikkelingen te samen.
- De smeltveiligheden kunnen je ook een indicatie geven van de te leveren stroom door die wikkeling.

Kijk ook eens waar welke wikkeling hangt op de print, zo kan je afleiden welke dient voor het voeden van de versterker.
tweakG5 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 07:50:
[...]

122Watt staat er. Dus als hij 122 Watt gebruikt zou dat dus (als hij 15V levert) 122/15=8.13A leveren?
Ja, 122W voor de gehele transformator en niet voor één enkele wikkeling! Dus de stroom is niet voor jouw van toepassing.

[ Voor 14% gewijzigd door vdbeke op 01-06-2010 08:20 ]

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
vdbeke schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:15:
De dunne rode en witte (op de eerste foto) zijn de 230V aansluitingen van de transformator! De 230V aansluitingen zijn meestal voorzien van dunnere aansluitdraden, vanwege de kleinere stroom in de primaire. En zitten meestal aan de andere kant van de secundaire wikkelingen.

Hoezo Google geeft je geen hits? Eerste hit is bij mij meteen raak.

Meestal is het zo als er twee draden uitkomen met dezelfde kleur dat deze van eendezelfde wikkeling zijn. Maar dit kan verschillen per fabrikant! Maar dit is eenvoudig na te meten met een ohm-meter.
De spanningen zijn ook eenvoudig na te meten met een AC voltmeter, de stroom daarentegen is een ander paar mouwen. Dit raad ik je niet aan om te doen wegens gebrek aan ervaring/ materiaal, maar als je het echt wil:
- Als je de wikkelingen gevonden hebt, dan kan je met een regelbare vermogenweerstand de transformator belasten. Je meet de stroom door de wikkeling en de spanning van de wikkeling. Als de spanning met 20% gedaald is heb je ongeveer de maximum stroom van de transformator bepaald. Dit zou je moeten doen met alle secundaire wikkelingen te samen.
- De smeltveiligheden kunnen je ook een indicatie geven van de te leveren stroom door die wikkeling.

Kijk ook eens waar welke wikkeling hangt op de print, zo kan je afleiden welke dient voor het voeden van de versterker.

[...]

Ja, 122W voor de gehele transformator en niet voor één enkele wikkeling! Dus de stroom is niet voor jouw van toepassing.
Aan die hits heb ik niets omdat ik de specs van de trafo moet hebben en die kan ik niet vinden.

Ik kan ook niet nagaan waar de draden naartoe leiden want ze zitten allemaal op hetzelfde punt vast. Er zitten wel een aantal 15V aansluitingen op de print die naar andere prints toeleiden. Er zit gelukkig wel nog een module voor de trafo met 2 zekeringen. 1 daarvoor is voor de externe energie voorziening dus voor het eventuele apparaat wat je erop aan kan sluiten en de andere is voor de trafo dus als ik teveel stroom trek moet die er als het goed is uitslaan.

edit: het is een 2A zekering. Misschien dat iemand daar nog wat aan heeft.

edit2: ook zit er nog een 5A zekering vlak bij de aansluiting op de print waar alle draadjes op komen.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakG5 op 01-06-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk je toch even in de service manual (wel 50MB groot, overigens).
Dan zie je dat de trafo 4 secundaire windingen heeft:
  1. de bruine geven 5.8 Volt
  2. de blauwe geven 2 x 16,5 Volt; centertapped, de zwarte is de nul
  3. de oranje geven 12,7 Volt
  4. de rode geven 2 x 31,9 Volt; centertapped met diezelfde zwarte draad
De oranje draden worden gevolgd door een 5A zekering.
Dat doet vermoeden dat de rode draden ongeveer 1A kunnen leveren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:06:
Laat maar gevonden maar hoe kom je erbij dat de rode waarschijnlijk 1A kunnen leveren?

*edit: ik zit het net nog even na te meten maar als ik rood met zwart verbind slaat in 1x de zekering eruit. Dus dat is minder. Nu heb ik tussen de 24-30V nodig. Is het dan mogelijk om dat voltage te maken?

[ Voor 23% gewijzigd door tweakG5 op 01-06-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 13-10 20:47
je moet de rode ook niet met de zwarte verbinden....
de spanning tussen de rode en de zwarte draad meten... dat moet ongeveer 31.9v AC zijn
zet de multimeter ook op (V) AC stand om de spanning te meten ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Killerbert schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:54:
je moet de rode ook niet met de zwarte verbinden....
de spanning tussen de rode en de zwarte draad meten... dat moet ongeveer 31.9v AC zijn
zet de multimeter ook op (V) AC stand om de spanning te meten ;)
Ik verbind ze dmv een multimeter.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/t8tcfs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Dat paint plaatje maakt echt niks duidelijk... Heb je de juiste aansluitingen op de multimeter gebruikt? En staat je multimeter op de juiste instelling (spanning meten, AC als je direct aan de trafo meet, DC als je na de voedingsprint meet). Als je de multimeter instelt op stroom meten dan maak je gewoon kortsluiting.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ok nou ik heb hem zo aangesloten nu:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2v9w4nr.jpg

Is dit wel correct voordat ik de laatste zekering eruit blaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kan het niet helemaal goed zien, maar als je multimeter inderdaad op 200V~ staat ingesteld dan is het goed zo (mits je rode probe slechts 1 van de 2 rode draden raakt). Als nu weer de zekering doorsmelt dan zit er ergens in het apparaat een fout.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
real[B]art schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:45:
Kan het niet helemaal goed zien, maar als je multimeter inderdaad op 200V~ staat ingesteld dan is het goed zo (mits je rode probe slechts 1 van de 2 rode draden raakt). Als nu weer de zekering doorsmelt dan zit er ergens in het apparaat een fout.
Ik gebruikte hiervoor een andere multimeter.

HIj staat op 200V ingesteld maar waarom kan ik niet beide rode aanraken?

*edit:

Ik heb het gemeten en de waardes kloppen. Maar kan ik met deze trafo 25-30V maken. En hoe weet ik of ik tegen het maximum van de transformator zit?

[ Voor 14% gewijzigd door tweakG5 op 01-06-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Omdat je dan 2 verschillende spoelen met elkaar verbind :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
heuveltje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:57:
Ok dat is logisch natuurlijk.

Maar is er een mogelijkheid dat ik 25-30V uit de trafo kan halen met meer dan 2A? Want als er een 5a zekering op de oranje zit is dat maar 15V en dat is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Deze transformator zal je niet kunnen gebruiken voor de versterker die je wilt bouwen. Een andere transformator is noodzakelijk om het volledige vermogen eruit te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:57:
En waarom kan dat niet? Je kan altijd wikkelingen in serie zetten. Ik lees b.v. dat je 2 x 16,5 V hebt, samen dus 33 V. Beetje over de 30 V, ik lees dat er ook een wikkeling is van 12,7 V, in serie met die 16,5 V dus 29,2 V. Aardig in de buurt dacht ik. Vanzelfsprekend wel even letten op richting letten, bij verkeerdom aansluiten worden de spanningen van elkaar afgetrokken. In dat geval dus even omkeren. Of zijn de waarden in dat bericht niet waar? En kunnen ze b.v. allebei de gewenste stroom leveren? Dat is als de spanning gelukt de enige vraag die rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Techneut schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:08:
[...]

En waarom kan dat niet? Je kan altijd wikkelingen in serie zetten. Ik lees b.v. dat je 2 x 16,5 V hebt, samen dus 33 V. Beetje over de 30 V, ik lees dat er ook een wikkeling is van 12,7 V, in serie met die 16,5 V dus 29,2 V. Aardig in de buurt dacht ik. Vanzelfsprekend wel even letten op richting letten, bij verkeerdom aansluiten worden de spanningen van elkaar afgetrokken. In dat geval dus even omkeren. Of zijn de waarden in dat bericht niet waar? En kunnen ze b.v. allebei de gewenste stroom leveren? Dat is als de spanning gelukt de enige vraag die rest.
Is het mogelijk om 2 verschillende wikkingen met elkaar te verbinden? Zo ja dan is dat mooi. Maar kan ik dan ook de amperages bij elkaar optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
Twee of meer wikkelingen kan je inderdaad (serieel) met elkaar verbinden en de spanningen moet je dan optellen, de stroom blijft dan echter altijd hetzelfde. Parallel schakelen om de stromen te kunnen optellen kan niet, of je moet de transformator fysiek gaan bewerken.
Overigens ziet de versterker in je link er naar mijn idee niet uit alsof hij ooit 2 x 68 W zal trekken, die 68 W is waarschijnlijk meer een soort van piekvermogen, maar dat is maar mijn idee. (Het ding heeft bijvoorbeeld geen heatsink om overtollige warmte af te voeren.)
Verder heeft de versterker zoals eerder al opgemerkt zeer waarschijnlijk DC nodig, terwijl een transformator altijd AC levert, dat betekent dus dat je ook nog een gelijkrichter nodig hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door TheMazzter op 01-06-2010 22:49 . Reden: parallel, AC-DC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Je kan twee wikkelingen in serie zetten, maar dan moet je er rekening mee houden dat de stroom die geleverd kan worden gelijk is aan de laagste van de twee wikkelingen. Anders ga je de ene wikkeling overbelasten met in het ergste geval brand tot gevolg.

De versterker zoals die daar aangeboden staat heeft nog een koelblok nodig, de TDA's zitten dan ook met hun rug aan de buitenkant.
Je kan op de print rechtstreeks een transformator aansluiten (met middenaftakking!), er zit een bruggelijkrichting en afvlakking op.

Opzich een mooie versterker voor het geld, als het klinkt geen idee. En hoe lang het mee gaat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
vdbeke schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 07:48:
Je kan twee wikkelingen in serie zetten, maar dan moet je er rekening mee houden dat de stroom die geleverd kan worden gelijk is aan de laagste van de twee wikkelingen. Anders ga je de ene wikkeling overbelasten met in het ergste geval brand tot gevolg.

De versterker zoals die daar aangeboden staat heeft nog een koelblok nodig, de TDA's zitten dan ook met hun rug aan de buitenkant.
Je kan op de print rechtstreeks een transformator aansluiten (met middenaftakking!), er zit een bruggelijkrichting en afvlakking op.

Opzich een mooie versterker voor het geld, als het klinkt geen idee. En hoe lang het mee gaat...?
Nou als je op internet kijkt worden er veel goede woorden over deze versterker gesproken maar ik vraag me nu toch een beetje af of ik deze transformator kan gebruiken. Want als ik de laagste stroomsterkte kan gebruiken en het zijn 4 wikkelingen zal het denk ik niet zo'n heel groot vermogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
Jouw transformator is niet bruikbaar voor jouw doel, hou hem bij voor een ander project of doe er iemand een plezier mee. Maar voor deze versterker heb je een 28V-0-28V 5.5A transformator nodig, of iets minder maar dan verlies je waarschijnlijk enkele Watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

5*12.7-> 63.5
Resterend vermogen: +-60W.
2*31.9 @ 1A ~ 60W?

i3 + moederbord + geheugen kopen?