Hi,
Ik heb een standaard Visual Studio 2008 setup project.
Ik heb een custom action, die afgevuurd wordt (ik kan naar de event log schrijven).
Maar aangezien de action nogal complex is wil ik graag deze debuggen.
De (versimpelde) code:
Geen van deze statements werken (er wordt gewoon overgestapt). Ik heb al geprobeerd in debug en release mode te testen.
Ik heb zelfs geprobeerd bij het starten van de installatie Visual Studio 2008 manueel aan de installer te hangen (control + alt + p). Maar geen van deze oplossingen zorgt ervoor dat ik mijn code kan debuggen.
Iemand hier the magic key? Aangezien Google mij alleen deze 3 oplossingen vertelt.
Thanks in advance!
Ik heb een standaard Visual Studio 2008 setup project.
Ik heb een custom action, die afgevuurd wordt (ik kan naar de event log schrijven).
Maar aangezien de action nogal complex is wil ik graag deze debuggen.
De (versimpelde) code:
C#:
Zoals jullie zien probeer ik dus de debugger aan de installer te hangen.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| namespace InstallerActions { using System; using System.Collections; using System.ComponentModel; using System.Configuration.Install; using System.Diagnostics; using System.IO; [RunInstaller(true)] // ReSharper disable UnusedMember.Global public partial class DatabaseInstallerAction : Installer // ReSharper restore UnusedMember.Global { public DatabaseInstallerAction() { this.InitializeComponent(); } public override void Install(IDictionary stateSaver) { base.Install(stateSaver); System.Diagnostics.Debugger.Launch(); System.Diagnostics.Debugger.Break(); Foo(); } private static void Foo() { } } } |
Geen van deze statements werken (er wordt gewoon overgestapt). Ik heb al geprobeerd in debug en release mode te testen.
Ik heb zelfs geprobeerd bij het starten van de installatie Visual Studio 2008 manueel aan de installer te hangen (control + alt + p). Maar geen van deze oplossingen zorgt ervoor dat ik mijn code kan debuggen.
Iemand hier the magic key? Aangezien Google mij alleen deze 3 oplossingen vertelt.
Thanks in advance!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8