Ik heb momenteel een Samsung 37C6000 en dit toestel wordt omgeruild wegens ernstige clouding. Ik overweeg nu een Philips 37PFL7605 te kopen, maar vroeg mij af of deze tv ook geen last van clouding zal hebben? want ik lees op veel fora dat led-tv's veel last hebben van clouding, vooral samsung dan...
De beste manier op erachter te komen of die tv last heeft van clouding is naar de winkel gaan en daar eens te gaan kijken en vergelijken.
Weet ik wel, maar het probleem is dat je clouding meestal pas opmerkt als je in het donker naar een film kijkt...
Is jouw clouding vergelijkbaar met de onderstaande foto?Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:24:
Ik heb momenteel een Samsung 37C6000 en dit toestel wordt omgeruild wegens ernstige clouding. Ik overweeg nu een Philips 37PFL7605 te kopen, maar vroeg mij af of deze tv ook geen last van clouding zal hebben? want ik lees op veel fora dat led-tv's veel last hebben van clouding, vooral samsung dan...

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Ook de Philipsen doen dit voor zover ik gezien heb. Misschien niet zo erg, maar het is zeker te zien. Alleen de hogere series (8000, 9000) hebben er minder last van. Ik zal nog eens wat testjes doen met wat schermen.
Samsung bekend probleem, probeer eens de LG, is iets duurder maar ervaringen zijn beter.
Mijn kameraad had ook eerst de samsung maar is overgestapt naar LG en nu heeft hij er geen last meer van.
42LE8500-INFINIA
Mijn kameraad had ook eerst de samsung maar is overgestapt naar LG en nu heeft hij er geen last meer van.
42LE8500-INFINIA
↓ volgende bericht hieronder ↓
Ook een leuke keuze.
↓ volgende bericht hieronder ↓
De 7605 heb ik iets zien clouden, zelfs bij gewoon beeld. Je moet wel heel goed kijken wil je het zien, maar het is echt minimaal. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Mijn TV wordt door de winkel omgeruild voor een nieuwe. Hopelijk heeft de nieuwe er minder last van ...Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:24:
Ik heb momenteel een Samsung 37C6000 en dit toestel wordt omgeruild wegens ernstige clouding. ....
2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu
Ik heb ook behoorlijk last van clouding.
Heb al even met de instellingen gewerkt, maar krijg het toch niet helemaal weg.
Ik kan duidelijk in de hoeken een witte waas zien en verder zijn er 4 ronde vlakken linksboven in het scherm.
vlakken zijn zo'n 10 cm in diameter.
Ik kan duidelijk in de hoeken een witte waas zien en verder zijn er 4 ronde vlakken linksboven in het scherm.
Verwijderd
LED = clouding
Nee clouding heeft niks met leds te maken. Led is alleen een lichtbron en hoe deze lichtbron gebruikt word kan deze meer of minder kans op clouding geven. Ok de verschillen van de panelen van de fabrikanten kan meer of minder clouding geven.
Samsung panelen hebben meer last van clouding dan sharp of lg panelen, maar deze hebben weer andere nadelen.
Eigenlijk is edge leds ( C6000 ) geen goede manier om een lcd paneel te belichten en bij edge leds komen ook flashlights bijna altijd voor ( licht in the hoeken ).
Full led met local dimming zal geen last ( of bijna geen ) van clouding hebben en is voor mij ook de enige echte goede wijze van led techniek maar wel een beetje duurder.
Philips 9705, lg le8500, sony hx900 bv.
Nee clouding heeft niks met leds te maken. Led is alleen een lichtbron en hoe deze lichtbron gebruikt word kan deze meer of minder kans op clouding geven. Ok de verschillen van de panelen van de fabrikanten kan meer of minder clouding geven.
Samsung panelen hebben meer last van clouding dan sharp of lg panelen, maar deze hebben weer andere nadelen.
Eigenlijk is edge leds ( C6000 ) geen goede manier om een lcd paneel te belichten en bij edge leds komen ook flashlights bijna altijd voor ( licht in the hoeken ).
Full led met local dimming zal geen last ( of bijna geen ) van clouding hebben en is voor mij ook de enige echte goede wijze van led techniek maar wel een beetje duurder.
Philips 9705, lg le8500, sony hx900 bv.
Verwijderd
Heb ik gedaanVerwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:47:
Als je geen clouding wilt moet je een plasma kopen
Een LG 50PK250 voor 699 euro, voor deze prijs zo'n beeldkwaliteit en 50'' kon ik gewoon niet laten staan.
Ik heb identiek hetzelfde, ook 4 witte ronde vlakken linksboven... vreemd... Ook een samsung 37C6000??tufima schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:52:
Ik heb ook behoorlijk last van clouding.
Ik weet niet of het iemand helpt, maar op internet zijn hier calibratie instellingen te vinden voor een UE40C6000. Waarschijnlijk gewoon ook te gebruiken voor de 37" variant en ook de C6700's.
Ik heb gisteren de UE37C6000 besteld en wordt eigenlijk een beetje beangstigd door alle clouding/ghosting verhalen. Zou iemand het kunnen proberen en zijn bevindingen laten weten? Ik hoop dat dit wat helpt namelijk.
Ik heb gisteren de UE37C6000 besteld en wordt eigenlijk een beetje beangstigd door alle clouding/ghosting verhalen. Zou iemand het kunnen proberen en zijn bevindingen laten weten? Ik hoop dat dit wat helpt namelijk.
30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]
Mijn excuses voor het oprakelen van een wat ouder topic.
En in hoeverre komt dit voor bij andere edge led tv's.
Ik heb dus al wel verschillende topics doorgespitst, maar ik weet niet in hoeverre mensen het maar voor lief nemen of dat het gewoon niet voorkomt.
Aangezien je deze nu al een tijdje moet hebben, zou je jouw ervaring met clouding kunnen posten? Ik ben zelf opzoek naar een betaalbare (max. 800) 37inch tv en had altijd de UE c6000/c6700 in gedachten totdat ik de verhalen over clouding las. Is dat dus standaard voor deze serie en niet verholpen ondertussen?SiNTeK schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:58:
Ik weet niet of het iemand helpt, maar op internet zijn hier calibratie instellingen te vinden voor een UE40C6000. Waarschijnlijk gewoon ook te gebruiken voor de 37" variant en ook de C6700's.
En in hoeverre komt dit voor bij andere edge led tv's.
Ik heb dus al wel verschillende topics doorgespitst, maar ik weet niet in hoeverre mensen het maar voor lief nemen of dat het gewoon niet voorkomt.
Hallo allemaal,
ik heb sinds een half jaar een UE40B6000. Maar heb nu opeens last van ghosting. ik dacht namelijk eerst dat het aan mijn harman/kardon set lag. Maar als ik de tv kijk via de digitale tv ontvanger (die direct op de tv is aangesloten) heb ik er nog steeds last van. ik vind het ook vreemd dat dit pas naderhand is opgetreden.
Ik heb de instelling die SiNTeK geplaatst heeft nog niet geprobeerd maar help dit tegen de clouding/ghosting? en helpt het updaten van de tv misschien? Ik hoor graag van iemand terug
Mvg,
Ken
ik heb sinds een half jaar een UE40B6000. Maar heb nu opeens last van ghosting. ik dacht namelijk eerst dat het aan mijn harman/kardon set lag. Maar als ik de tv kijk via de digitale tv ontvanger (die direct op de tv is aangesloten) heb ik er nog steeds last van. ik vind het ook vreemd dat dit pas naderhand is opgetreden.
Ik heb de instelling die SiNTeK geplaatst heeft nog niet geprobeerd maar help dit tegen de clouding/ghosting? en helpt het updaten van de tv misschien? Ik hoor graag van iemand terug
Mvg,
Ken
Open je eigen topic ipv eentje van een half jaar oud omhoog te schoppen?kendiko schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:49:
Hallo allemaal,
Mvg,
Ken
Ook niet, want er is al kendiko in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se...".RocketKoen schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:53:
[...]
Open je eigen topic ipv eentje van een half jaar oud omhoog te schoppen?
Alleen wel apart dat de TV in dat topic meteen een paar maanden ouder is
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.