Meer GOT-ers gedupeerd door gehackte VOIP van Xs4all?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik las dit op tros radar en hetzelfde is bij mijn ouders ook gebeurd waardoor ik niet meer bij mijn webmail kon.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=82018

In een notendop:

Plotseling geen mail/webmail meer, inloggen op servicecenter leverde een mooie melding op dat er abuse was geweest. Zie webmail, kon ik dus niet in!

Bellen naar helpdesk, wisten het eerst niet, navragen enz, uiteindelijk bleek: ABuse van de VOIP.

Bleek dus een VOIPnummer te zijn aangevraagd en daarna afgesloten door de security officer van Xs4all.
Pain in the ass om dat ongedaan gemaakt te krijgen en de oorzaak wilde men al helemaal niet kwijt.

Zijn er hier mensen die hiermee te maken hebben gehad?
Het ging maar om 1,30 aan kosten maar wel een dag geen mail enz.
En erg slechte communicatie en vingertje wijzen. Alle pc's waren secure alsmede mijn wachtwoord.

Xs4all ontkent dat het een hack bij hen geweest is!

Heb al lange mail richting abuse gestuurd maar geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zelf heb er geen last van gehad, maar ben er wel bekend mee dat inderdaad een aantal XS4ALL klanten er dupe van zijn geworden.

Heb totaal geen phising mails rond zien gaan en vraag me toch echt af hoe ze toegang hebben verkregen.

[ Voor 7% gewijzigd door thr- op 01-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ja echt raar, en alleen ik weet het wachtwoord en ik weet wel hoe een phishing mail eruitziet ;-)
Dus ik gok toch echt op een lek aan de kant van Xs4all ook al willen ze dat niet toegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

wimpie007 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:09:
Ja echt raar, en alleen ik weet het wachtwoord en ik weet wel hoe een phishing mail eruitziet ;-)
Dus ik gok toch echt op een lek aan de kant van Xs4all ook al willen ze dat niet toegeven
Als dat inderdaad het geval zou zijn waren er nu niet enkele mensen die gedupeerd zijn, maar duizenden (zo niet alle) klanten van Xs4all...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:33
Tenzij ze het ´lek´ al redelijk snel doorhadden natuurlijk ;)

En dat gaan ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen, dan worden ze niet voor de 36e keer beste internetprovider

[ Voor 65% gewijzigd door SmiGueL op 01-06-2010 22:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup