Ik probeer m'n smartphone (Samsung Omnia QWERTY) te gebruiken om m'n netbookje (ASUS eee PC 901) met Ubuntu (Netbook edition) 10.04 met internet te laten verbinden via m'n Vodafone data verbinding.
Wat heb ik al geprobeerd:
- telefoon koppelen via de standaard bluetooth manager
- netwerk verbinding maken, dailup connection starten..
- blueman geinstalleerd
- telefoon via blueman toegevoegd
- netwerk verbinding aangemaakt bij de network manager
Wat ik ook probeer, niets werkt.. ik blijf de melding "CDMA or GSM not supported" krijgen zodra ik de netwerk verbinding probeer te maken.
Ik vind het ook vreemd dat ik nergens m'n vodafone verbindingsgegevens heb hoeven in te vullen.. bij de standaard bluetooth verbindings manager werkte dat wel zo.
Weet een van jullie hoe ik dit aan de praat zou moeten kunnen krijgen? Ik ben al een aantal forumthreads tegengekomen van mensen waar 't wel gelukt is, maar als ik dit ook probeer, lukt het me niet.
Wat heb ik al geprobeerd:
- telefoon koppelen via de standaard bluetooth manager
- blueman geinstalleerd
- telefoon via blueman toegevoegd
- netwerk verbinding aangemaakt bij de network manager
Wat ik ook probeer, niets werkt.. ik blijf de melding "CDMA or GSM not supported" krijgen zodra ik de netwerk verbinding probeer te maken.
Ik vind het ook vreemd dat ik nergens m'n vodafone verbindingsgegevens heb hoeven in te vullen.. bij de standaard bluetooth verbindings manager werkte dat wel zo.
Weet een van jullie hoe ik dit aan de praat zou moeten kunnen krijgen? Ik ben al een aantal forumthreads tegengekomen van mensen waar 't wel gelukt is, maar als ik dit ook probeer, lukt het me niet.
[ Voor 15% gewijzigd door cappie op 31-05-2010 14:10 ]