Prijsindicatie en onderhoudsindicatie website

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Beste allemaal,

Ik hoop dat dit topic hier goed staat, en dat ik de expert bereik die ik hoop te bereiken :)

Voor een wetenschappelijk onderzoek is het de bedoeling dat er een website/omgeving ontwikkeld wordt. Deze website gaat gebruikt worden door verschillende instellingen, bezoekers zijn interactief bezig op de website (met spellen, opdrachten etc.). De resultaten van de interactie worden gebruikt in het onderzoek.
Belangrijke punten zijn:
-privacy (website moet zeer goed beveiligd en professioneel opgebouwd zijn)
-uitstraling, de website moet een aantrekkelijke en toch serieuze uitstraling hebben
-interactie, de interactie met de website en de onderzoekers daarachter moet soepel en veilig verlopen
-toegankelijkheid, de website moet toegankelijk zijn voor zowel jongere als volwassenen

Overheidsinstellingen, universiteiten koppelen wellicht hun naam aan de website en zullen aan de slag gaan met de data die verzameld wordt. Problemen moeten dus gelijk kunnen worden opgelost en het lekken van informatie is een absolute NO-GO!

Nu probeer ik een inschatting te maken van het prijskaartje hieraan, maar dat valt tegen. Offertes zijn opgevraagd, maar in de tussentijd hoop ik dat ik hier een kleine indicatie kan krijgen.
Het project loopt een minimum van 5jaar, zelf dacht ik aan:
€10.000 per jaar aan server
€50.000 eenmalig aan ontwikkeling website door een bedrijf
Eerste jaar fulltime systeembeheerder, daarna parttime.

Aub geen reacties van; ik script wel een veilig php+sql in elkaar voor €2.000 ;P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:54
wat voor server farm wil je gaan kopen als zoiets 10,00 euries mag gaan kosten ??
same voor ontwikkeling kan voor de helft van de prijs net zo goed en mischien wel minder vind 50k wel erg veel hoor

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 10:48

Bosmonster

*zucht*

Met je indicatie kom je een eind, wat wil je nu precies horen?

Uiteindelijk zullen je offertes bepalen wat realistisch is en hoe bedrijven zich tot elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Nee

[ Voor 92% gewijzigd door MueR op 31-05-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 16:00

curry684

left part of the evil twins

Sibylle schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:57:
Ik hoop dat dit topic hier goed staat, en dat ik de expert bereik die ik hoop te bereiken :)
Ik denk dat ie heel snel dicht staat omdat ze het hier niet zo op werving hebben :)
Het project loopt een minimum van 5jaar, zelf dacht ik aan:
€10.000 per jaar aan server
€50.000 eenmalig aan ontwikkeling website door een bedrijf
Deze prijzen zijn niet enorm buitenissig maar enorm afhankelijk van wat je wilt, alhoewel je voor 10k wel een erg leuke SLA erbij hebt in principe.

Nee

[ Voor 5% gewijzigd door MueR op 31-05-2010 14:10 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Je hebt het over 5 jaar, bedoel je daarmee dat het project een doorlooptijd gaat hebben van 5 jaar? Of dat de software een technische/economische levensduur moet hebben van tenminste 5 jaar?

In het eerste geval zou je 50K namelijk belachelijk laag zijn.

Nee

[ Voor 63% gewijzigd door MueR op 31-05-2010 14:10 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zeg dat je minstens drie ton nodig hebt aan hardware.

Nee, serieus, zonder verwachte bezoekersaantallen, een iets minder globaal verhaal met wat je wil gaan hosten, en iets uitgebreider verhaal met wat je van wie verwacht kan niemand hier iets mee.

Stel sowieso SMART doelen op. Je hebt nu de volgende buzzwords:
zeer goed beveiligd: wil je een bepaalde wachtwoordpolicy invoeren op de site, wil je DigID implementeren of wil je een SSL-certificaat (of misschien wel allemaal)?
professioneel: wat bepaalt de professionaliteit van een site? Het prijskaartje?
aantrekkelijk doch serieus: dat zet elke webdesigner op z'n visitekaartje, niemand geeft toe lelijke sites te maken
interactie soepel en veilig: euh, soepele interactie? Dat hangt toch echt af van het ontwerp van de site en de responsetijd van de servers
toegankelijk: wil je voldoen aan de webrichtlijnen, of moeten de teksten "toegankelijk" (lees: in Jip- en Janneketaal) worden geschreven?

"Goed", "snel" en "professioneel" zijn in ieder geval niet SMART.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zonder requirements is het voor ons onmogelijk om een redelijk prijskaartje hieraan te hangen hoor. Dan kan je beter op het aanbod voor een kopje koffie ingaan van de eerdere posters en een leuk requirementsdocument overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:24
Het is nogal moeilijk om met deze info zo'n indicatie te geven.
Dat 10K aan serverkosten nogal aan de hoge kant is, is nog wel duidelijk lijkt me. Maar het budget aan ontwikkeling en onderhoud, dat hangt echt volledig af van je eisen en wensen. Zoals je het in je startpost schets kan dat alles zijn tussen 5K en 50K. Als je daar een indicatie van wilt, zul je inderdaad gewoon bij een aantal ontwikkelbureau's "een kopje koffie moeten gaan drinken", en in detail uitleggen wat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 01:28

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bosmonster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:02:
Met je indicatie kom je een eind, wat wil je nu precies horen?

Uiteindelijk zullen je offertes bepalen wat realistisch is en hoe bedrijven zich tot elkaar vergelijken.
^^ dit dus.

Ik ga dit topic op slot doen. Niet omdat het perse een slecht topic is (al neigt het naar werving), je topic zit goed in elkaar verder, maar ik heb het vermoeden dat dit heel snel een wedstrijdje verplassen gaat worden over wie het beter/goedkoper kan. Dat kan ik persoonlijk missen als kiespijn, niet in de laatste plaats omdat ik dat win (iets met laatste woord :p).

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 31-05-2010 14:12 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mmmm MueR was me net voor :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 01:28

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

* MueR mept BtM909
Ik had het laatste woord!

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt gelijk...

Mea Culpa :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.