• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:57
Hallo allemaal,

Ik zou thuis graag digitale televisie van Ziggo aan willen schaffen. Nu is het zo dat je dan weer een apart kastje krijgt met een aparte afstandsbediening. Omdat mijn moeder dit kastje graag in een kast zet (zodat het niet zichtbaar is) vroeg ik mij af of er ook Digitale ontvangers zijn met een aparte infrarood-receiver.
Bijvoorbeeld dus een apart klein latje, wat ik onder de tv kan plaatsen, en dat het signaal dan doorgeeft aan het kastje. Natuurlijk mag dit wel gewoon bedraad zijn.
Ik zoek dus iets wat een beetje lijkt op die receiver van de Wii.

Is er iemand die mij kan helpen, want ik kon niet echt op goede zoekqueries komen (behalve dan 'Digitale ontvanger met aparte receiver') en dus al helemaal niet op goede resultaten.

Alvast bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 21:27

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan kijken naar IR extenders. Maar misschien nog handiger is om te kijken of je TV overweg kan met de CAM modules van ziggo. Dan kan je alles via de TV doen. En heb je geen extra kastje nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Volgens mij hebben bestaande decoders deze optie niet. Maar je kan volgens mij met een Logitech Harmony remote een IR extender eraanknopen. Pin me er niet op vast, ik heb zelf (nog) niet zo'n ding.
Is opzich wel een prijzige oplossing.
Heb je wellicht geen slot in je tv voor zo'n digitale kaart? DVB-C dacht ik?

Info over zo'n extender (lees net dat je niet eens persé een Harmony remote hoeft te hebben: http://www.avblog.nl/ir-a...ng-extender-van-logitech/ )

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:57
Heb helaas geen slot in mijn tv om de module niet in te steken.
Dit moet een CI+ slot zijn maar heb alleen een CI slot...

Bedankt voor de tips en ik zal even kijken naar een IR-extender ;)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Kijk eens naar de oplossingen van Marmitek. http://www.marmitek.com/