[WIN7PRO] Administrator account activeren van buiten account

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ok ik heb iets doms gedaan,

Ik heb mijn domain uit mijn zakelijke domein gehaald en daarbij tegelijkertijd mijn computernaam veranderd op de account en het domein naar WORKGROUP gezet. Op de een of andere manier kom ik die account op geen mogelijkheid meer in. Dus ik wil op de algemene administrators account inloggen (zit nog geen wachtwoord op) ... maar die is disabled |:( (vandaar dat er geen wachtwoord op zit, ik heb dat ding nooit nodig gehad) ...

Ik wil dus bij de command prompt kunnen om die te -activeren- zodat ik erin kan zoals hier beschreven.
http://www.sevenforums.co...count-enable-disable.html

Echter Windows 7 kent geen "DOS" ... kan ik met een Live/Boot cd achtig iets toch in die prompt komen om mijn account te activeren? Fresh install zie ik niet zo zitten namelijk, zeker niet omdat er software op staat die echt belangrijk is atm.

Alle hulp is welkom, cheers!

[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 31-05-2010 12:47 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Je hebt je domein uit het domein gehaald en ook nog je computernaam veranderd en dit allemaal in een werkgroep gezet? 8)7 :?

Eh..ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar gok ik goed als ik zeg dat je niet meer in kunt loggen met je 'eigen' admin account en het 'default' administrator account gedisabled is?

Er zijn daar toch wel van die 'ik-wil-m'n-admin-wachtwoord-resetten'-iso's voor om dit probleem recht te breien?

[ Voor 57% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Live boot CD/USB gebruiken en admin account enablen en password blanken. 5 minuten werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel, http://www.pcloginnow.com/ hun software downloaden en op een cdtje branden.
Boot hierna via de cd op, en voer de volgende handelingen uit:

'Selecteer uw account -> enable Administrator's account'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
op hirens boot disk staat ook een programma op.
active password changer.
met deze tool kan je ook binnen 3 minuten je admin account activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:43:
Je hebt je domein uit het domein gehaald en ook nog je computernaam veranderd en dit allemaal in een werkgroep gezet? 8)7 :?

Eh..ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar gok ik goed als ik zeg dat je niet meer in kunt loggen met je 'eigen' admin account en het 'default' administrator account gedisabled is?

Er zijn daar toch wel van die 'ik-wil-m'n-admin-wachtwoord-resetten'-iso's voor om dit probleem recht te breien?
Al was mijn actie heel dom, ik durf te denken dat ik nog een greintje snuggerheid bij me heb ;) . Ik heb Ophcrack gebruikt (rainbow tables) om mijn wachtwoorden van zowel guest als administrator account te achterhalen: big surprise "account returned blank password". Probleem is dus dat ze niet, lees:nooit, enabled zijn geweest.

@SniperGuy, welke live boot cd zou dat dan zijn?

Whis en nickert, ik zal direct beide alternatieven bekijken :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
ja als je dan gewoon doet dat je je admin account wil resetten dan weergeeft hij na rebooten de admin account wel weer.
althans dat is hier alteid wel zo:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cassius schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:22:
Al was mijn actie heel dom, ik durf te denken dat ik nog een greintje snuggerheid bij me heb ;) . Ik heb Ophcrack gebruikt
Minstens net zo onnodig.
Als je probeert in te loggen met de local administrator account krijg je een nogal duidelijke melding dat deze DISABLED is.
Waarom je dan gaat proberen een password te achterhalen als je er alsnog niks mee kunt beginnen zonder die account te ENABLEN zou ik dan weer niet snugger willen noemen - en het is ook niet bepaald de eerste keer dat dit hier op dit forum voorbij komt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:19:
[...]

Minstens net zo onnodig.
Als je probeert in te loggen met de local administrator account krijg je een nogal duidelijke melding dat deze DISABLED is.
Waarom je dan gaat proberen een password te achterhalen als je er alsnog niks mee kunt beginnen zonder die account te ENABLEN zou ik dan weer niet snugger willen noemen - en het is ook niet bepaald de eerste keer dat dit hier op dit forum voorbij komt..
Behalve dan dat ik continue mijn standaard password probeerde (wat voor mijn laptop altijd hetzelfde is gebleven) in combinatie met de Administrator login. Die combinatie was, achter gezien, uiteraard onjuist. Op -dat- moment gebruikte ik Ophcrack alleen om erachter te komen dat mijn password 'blank' returnde. Hiermee proberen in te loggen leverde me de disabled waarschuwing, de GoT post, en deze reactie op ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
SniperGuy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:45:
Live boot CD/USB gebruiken en admin account enablen en password blanken. 5 minuten werk :)
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Yep, daar staat een bootdisk.... daarmee kun je buiten windows om je wachtwoord resetten en je admin account enablen.

Wel na herstart de NTFS scan volledig laten doorlopen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cassius schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:29:
[...]

Behalve dan dat ik continue mijn standaard password probeerde (wat voor mijn laptop altijd hetzelfde is gebleven) in combinatie met de Administrator login.
Heb je ooit bewust gezien dat je voor de Administrator account in Vista of 7 een wachtwoord moest invoeren tijdens de installatie dan? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Default admin password in NT 6.x is om veiligheidsredenen leeg. Men kan wel op een disabled admin account inloggen door de computer gewoon in veilige modus op te starten. Het admin account enablen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Trommelrem schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:15:
Default admin password in NT 6.x is om veiligheidsredenen leeg. Men kan wel op een disabled admin account inloggen door de computer gewoon in veilige modus op te starten. Het admin account enablen is niet nodig.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:15:
Haha dit werkt gewoon, stom dat ik dit niet gevonden heb. Veilige modus binnen gekomen, account instellingen waar mogelijk (gelukkig had ik binnen veilige modus toch nog die mogelijkheid, ik vreesde ervoor) aangepast en nu weer aan het werk. Dank je wel.

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1