Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb een probleem met mijn grafische kaart (althans, daar ga ik vanuit)
Wanneer ik mijn beeld op volledig scherm zet (zowel in verkenner als in IE) word mijn computer heel langzaam.
Wanneer alles gewoon staat, is er niks aan de hand.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen wezen?

Het gaat om de standaard grafische kaart (intel graphics) op mijn moederbord.
Het moederbord is een Asus P5KPL-AM-SE

Groeten!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens welk processen er dan actief zijn en of er geen processen aanwezig zijn die 100% van je cpu vreten. Iets zal je systeem moeten vertragen, of dat je videokaart is betwijfel ik, het lijkt me meer softwarematig.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 12:59
wat heb je al gedaan om te kijken of het probleem door je videokaart komt etc?
ik neem aan dat je doelt op het maximaliseren van een applicatie als IE en verkenner? lijkt me eerder een probleem met geheugen of zo, check je taskmanager en zie welke applicaties geheugen vreten of cpu belasting innemen wanneer je maximaliseert.
check ook je logfiles om te zien of er problemen aangegeven worden
mss ook even de laatste drivers installeren?

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Waarschijnlijk ben je vergeten de driver te installeren voor je videokaart. Welk OS gebruik je?
In ieder geval even de nieuwste driver voor je Onboard GFX installeren, en dan zou het probleem (mits het aan de onboard videokaart ligt) verholpen moeten zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Per definitie kan een grafische kaart niet op het moederbord zitten. Een kaart is namelijk een losse... euh... kaart 8)7

Je hebt het waarschijnlijk over de IGP oftewel geintegreerde graphics in je moederbordchipset. Topics daarover horen ook gewoon in videokaarten & beeldschermen - als het tenminste een hardwareprobleem is...

...maar wat je beschrijft is helemaal geen hardwareprobleem, maar iets in de software. Geen idee wat, maar ik verhuis dit topic alvast richting Client Software Algemeen.

Graag wat scheutiger zijn met informatie - welk OS draai je (en welke versie ervan), welke drivers heb je geinstalleerd, welke programma's, en wat er gebeurt als je met een LiveCD boot?

Oslik blyat! Oslik!