Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 21:52

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Volgend probleem heeft zich voorgedaan:
Vanaf ons domein worden via enkele simpele scripts BULK emails verzonden, ala SPAM. Probleem hierbij is dat dit gewoon "bestaande" emailadressen zijn die spam mailtjes versturen.
Nu is onze hosting tijdelijk gedeactiveerd door dit probleem.

Mijn vraag is of het mogelijk is om binnen mailman iets in te stellen, dat je vanaf ons domein (www.overflow.nl) alleen kunt mailen via onze SMTP server. Elke andere SMTP server zal dan gebounced worden. Ik weet dat het kan, alleen niet of het binnen mailman ook zal kunnen.

Graag jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
Hai! Waarom zoek je naar enkele scripts en mailman? Is je mailman lek of niet goed ingesteld, of heb je andere scripts geinstalleerd en niet goed bijgewerkt?

Volgens mij zoek je nu naar de verkeerde oplossing voor het verkeerde probleem...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nee er is geen script ingesteld. Mailman is daarnaast de mailserver die is ingesteld (jippie...). Ik vraag me puur alleen af of dit af te grendelen is voor intern gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

gevalletje open relay ? (tries a guess)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Kan je bij Mailman niet instellen welk mailverkeer authenticatie vereist? En dat afdwingen voor al het verkeer behalve van intern -> buiten en intern -> intern.
Nu lijkt het dat van buiten -> buiten is toegestaan zonder authenticatie.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Fab1Man schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:33:
Nee er is geen script ingesteld. Mailman is daarnaast de mailserver die is ingesteld (jippie...). Ik vraag me puur alleen af of dit af te grendelen is voor intern gebruik.
Mailman als mailserver? Ik ken het alleen als mailinglistprovider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
MrJayMan schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:42:
Kan je bij Mailman niet instellen welk mailverkeer authenticatie vereist? En dat afdwingen voor al het verkeer behalve van intern -> buiten en intern -> intern.
Nu lijkt het dat van buiten -> buiten is toegestaan zonder authenticatie.
Dat bedoel ik inderdaad! Ik kom nu alleen niet in het configpanel (account suspended). Enig idee of ik dit binnen mailman kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Fab1Man schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:46:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad! Ik kom nu alleen niet in het configpanel (account suspended). Enig idee of ik dit binnen mailman kan instellen?
Als mailman de lijstmanager is dan kan je vereisen dat het van een abonnee af komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
DiedX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Als mailman de lijstmanager is dan kan je vereisen dat het van een abonnee af komt...
Voor mailinglijsten is dit reeds ingesteld, het is puur voor het gebruik van de SMTP server, die staat nu, om wat voor reden dan ook, open: Open Relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wat voor SMTP server is het dan ? als mailman alleen je lists bijhoudt. Ze pakken nu gewoon direct je servertje aan. als het Windows Server 2003 is met zijn standaard SMTP, of Exchange 2003 met SMTP dan raad ik je aan te updaten met de nieuwste servicepack. Standaard staat Exchange 2003 namelijk op OPEN (god mag weten welke (...) dat bedacht heeft!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nou helaas is het al anders. Hosting2GO heeft aangegeven ons niet verder van dienst te willen zijn. Het probleem ligt volgens hun bij ons, terwijl ze dit niet duidelijk kunnen aantonen, de log hebben ze namelijk reeds verwijderd (WTF?!).

Ik ga nu over op Neostrada, gezien ik persoonlijk daar erg goede ervaringen mee heb. Is het bekend of deze ook standaard op Open Relay geconfigureerd is en zo ja, waar ik dat dan kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hangt er van af wat voor mailserver zij hebben he. Dit zul je even bij je contractpersoon van Neostrada moeten overleggen. overigens bestaat de kans natuurlijk dat jullie geinfecteerd zijn en dat een botnet in je netwerk rondstuurt of een spambot. Heb je dit uitgesloten? Anders is Neostrada ook heel snel klaar met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Nou in zoverre heb ik dat uitgesloten dat dit waarschijnlijk een spambot is, die door onze mailserver heen gaat. Dit ga ik nu allemaal wijzigen, met andere smtp, mail etc. adressen. Daarnaast wil ik dus de authenticatie erop zetten.
Neostrada maakt gebruik van cPanel met achterliggende mailserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik zou zeggen, overleg even met de mensen van Neostrada en leg alles even uit. Mocht het dan nog mis gaan hebben ze er meer begrip voor dan als je spontaan weer rondspamt, terwijl jij er niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

En, nog iets gebeurd? update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Verhuizing is nog gaande. Neostrada zal ik vandaag contacteren.

Hosting2GO is van mening dat er scripts actief waren op onze site waardoor deze gehacked zou zijn. Het is vooral allemaal niet HUN schuld. Ben een beetje klaar met hun, klanten jagen ze weg en ze nemen geen verantwoordelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

En welke scripts zouden dat dan zijn? Kan jij bijvoorbeeld aantonen dat je scripts veilig zijn en niet gehacked /

Pagina: 1