Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Geachte Tweakerts,

Laatst kreeg ik van me baas waari k *kuch* wit werk op zaterdag *kuch*. Ze zijn daar het netwerk aan het vernieuwen geweest en ik kreeg een HP 1700-24 switch mee, klein extraatje. Altijd leuk zo'n beetje speelgoed.

Nu ben ik aa het kijkek om er misschien GBIC's voor te kopen. Er staat op de website van HP dat het aanbevolen is om alleen GBIC's van HP zelf te gebruiken.

Ik weet alleen niet of dit echt zo is. Is dit gewoon marketing, of is het technisch echt alleen mogelijk om HP GBIC's te gebruiken?

ik heb ook gegoogled maar kon alleen maar aanbiedingen vinden van mensen die hun 1700-24 willen verkopen, of hp GBIC's willen verkopen.

thanks in advance
W4rguy

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

HP is met de nieuwere modellen nogal 'lastig' qua GBIC's, random merken werken niet, de expliciet als compatible aangemerkte (altijd even mailen voor welk specifieke model je ze nodig hebt) uit bijvoorbeeld HongKong (eBay) werken prima. Waarschijnlijk heb je voor de 1700-24 serie ook de nieuwere B of C serie GBICs nodig, waarin de 'beveiliging' nogal verbeterd is tov de vroegere A serie GBICs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Kippenijzer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:13:
HP is met de nieuwere modellen nogal 'lastig' qua GBIC's, random merken werken niet, de expliciet als compatible aangemerkte (altijd even mailen voor welk specifieke model je ze nodig hebt) uit bijvoorbeeld HongKong (eBay) werken prima. Waarschijnlijk heb je voor de 1700-24 serie ook de nieuwere B of C serie GBICs nodig, waarin de 'beveiliging' nogal verbeterd is tov de vroegere A serie GBICs.
Ik heb het gecheckt. Heb inderdaad een B of C serie nodig. De B of C serie geldt voor de productnummers van HP las ik op hun site. Zit die B of C ook bij GBIC's van andere producenten ? Dan kan ik verder zoeken naar die ervaringen enzo. Die HP GBIC's zijn namelijk prijzig, ik denk dat het goedkoper kan.

All-Round nerd | iRacing Profiel