Wel wifi-verbinding met router maar geen internet in Win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Hier al flink rondgezocht maar nog geen oplossing gevonden.

Ik heb een thuisnetwerkje met daarop enkele bedrade PC's en enkele wireless laptops.
Alles loopt via een Linksys WRT54G-router ( met nieuwste firmware ) die weer via LAN-cable is verbonden met een Zyxel van Telfort /Tiscali

Verder maken nog gebruik van de draadloze verbinding: PS3, iPhones, eReader, internet-tradio en een MacBook Pro waarop Snow-Leopard en Win 7 draaien . Allemaal zonder problemen op internet, behalve Win 7 op de Mac Book

Op de laptop waarop XP is geïnstalleerd heb ik wèl draadloos verbiniding met internet, op de andere laptops met Win 7 niet. De Win 7 laptops maken deel uit van een thuisgroep.

Ik heb diverse oplossingen en beveiligingen geprobeerd, WEP, WPA, geen beveiliging, Wireless Mac-filter , maar alles zonder resultaat. Laatste drivers voor de grafische kaarten geïnstalleerd, modem resets ( ook de 10 minuten uitschakelen oplossing ) , systeemherstel, firewall en virusscanner uitgeschakeled.
De Win7 laptops kunnen wel draadloos in het instellingen van de Linksys-router komen, maar in het netwerkscherm wordt aangegeven dat er geen verbinding met internet is.

Het probleem zit dus denk ik ergens in Win 7, aangezien de XP-laptop wèl draadloos het internet op komt, en ook de andere wireless-apparaten geen problemen hebben met de verbinding.

Het heeft allemaal wel gewerkt, maar nu in elke geval om volkomen onduidelijke redenen niet meer. Wie weet een oplossing?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wat bedoel je met "geen internet"? Wellicht kunnen ze gewoon het ip-adres van bijv. Google pingen, maar is je DNS situatie niet goed.

Kijk met ipconfig /all (of post het hier) op de laptop wat de gateway/dns is. Is dat het juiste apparaat, die de gateway is voor internet en dns gegevens heeft?

Verder is de Zyxel standaard ook een router. Heb je niet 2 DHCP draaien? Zo ja, zoek eerst even naar dat probleem (genoeg draadjes over te vinden).