Outlook 2003: Exchange; offline .pst locatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van outlook 2003 in combinatie met microsoft exchange server 2007.

Nu is het zo dat ik mijn pst bestand in een andere map wil hebben dan de standaard map; dit heb ik voor elkaar gekregen door een 'nieuw gegevensbestand' aan te maken, de locatie te selecteren; en die als huidige te gebruiken.
Het probleem is dat hij de email die hij binnen krijgt dan van de exchange server verwijderd... Het liefst wil ik gewoon het orginele gegevensbestand gebruiken; en dat .pst bestand op een andere locatie zetten..

Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Exchange gebruikt geen pst-bestanden maar ost-bestanden. Dit is slechts een off-line cache van je Exchange mailbox en het is aanbevolen om deze in zijn standaard lokatie te laten.

Als je de locatie wilt aanpassen kan dat via;
Extra-> Accountinstellingen...-> dubbel klik op je Exchange server account-> Meer instellingen...-> tab Geavanceerd-> knop Instellingen van bestand met offlinemappen...

Kopiëer het ost-bestand wat daar wordt weergeven naar de nieuwe lokatie en geen die lokatie ook daar op.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen manier om je mail bestanden in een losse pst bestanden op te slaan? (of alleen een backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ja, dat is exporteren of archiveren...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan je mailbox kopiëren naar je aangemaakte pst-bestand. Zelf een backup maken is niet nodig aangezien je er toch wel vanuit mag gaan dat je Exchange administrator een backup maakt van de mail database waartoe ook jouw mailbox behoort.

Wil je toch zelf een backup maken van je Exchange mailbox zie dan ook;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kan dit ook automatisch? Op het moment dat je een mail binnen krijgt dat hij ook in die bepaalde .pst komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Je kan het doen met Regels.

Maak een pst aan, koppel die in je outlook
Vervolgens maak je een regel die alle inkomende berichten verplaatst of kopieert naar deze folder.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Pagina: 1