Trage verbinding door provider of nieuwsgroepen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325938

Topicstarter
Ik heb een kabelabbonement bij Zeelandnet met max. download snelheid van 20 Mbps. Daarnaast een abbo bij Eweka via newsreader87. Downloads via Newsleecher. Gemiddelde snelheid die ik krijg is echter rond de 500 KB/s. Volgens mij staat 20 Mbps toch gelijk aan 1024*1024*8*20 / 1024 = 2560 KB/s?? Met andere woorden kan ik dus 5x zo langzaam downloaden als waar ik eigenlijk voor betaal... Ik weet dat haast iedere provider de lijnen knijpt maar weet iemand of Eweka dit ook doet? Of waar ligt het probleem nu precies? Eweka? Zeelandnet? Beiden? Iemand tips om hogere speed te krijgen? Ik zou het liefst bij kabel blijven vanwege ontbreken telefoonlijn voor ADSL. Feiten nu: kabelinternet, Kabelmodem Webstar Scientific Atlanta, Router D-Link DIR-655 Wireless-N Gigabit, Apple Mac Mini. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar werk je draadloos? Ik dacht ooit ook dat ik door de provider/nieuwgroepen geknepen werd maar het bleek dat mijn WiFi niet sneller kon :) (op mijn laptop dus!)

[ Voor 6% gewijzigd door hemiparo op 31-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is Wireless maar dat moet die D-Link Router makkelijk kunnen.... heeft een LAN snelheid van 1000 Mbit/s!! Daar ligt het niet aan. Ook het wegschrijven naar de HD is prima (Western Digital MyBook Studio Edition). Daarnaast is de Apple MacMini haast leeg. Daar ligt het volgens mij dus allemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik heb hier thuis ook internet van Zeelandnet. Het 50 Mbps abbonement.
Via Eweka download ik met mijn maximale downloadsnelheid van het abbo.
Als je de nieuwsservers van zeelandnet gebruikt (highwinds is dat geloof ik) dan word je wel geknepen in de piekuren.

Ik vermoed dat het ergens in je netwerksetup zit.
Je zou het kunnen testen door je pc direct aan je modem te hangen met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb trouwens ook ale eens geprobeerd een vast lijntje te maken en dit scheelt wel iets maar lang niet genoeg. Heeft naar mijn mening dus wel degelijk iets met ofwel provider ofwel Eweka ofwel beiden te maken. Ik wil er graag iets aan doen maar moet dan eerst weten waar het probleem ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 325938 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:10:
Is Wireless maar dat moet die D-Link Router makkelijk kunnen....
Test eerst maar eens met een netwerkkabel. Leuk dat je D-Link van alles kan, maar als je veel storing op je draadloze signaal hebt (grote afstand, veel wapening in je betonnen muren) dan is je wifi-snelheid niet maximaal.

Wat zegt een speedtest op internet eigenlijk? Als die ook laag uitvalt, ligt het waarschijnlijk niet bij Eweka.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 31-05-2010 11:14 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Remon staat jij download prog dan, als ik het goed begrijp te knallen rond de 40.000 KB/s??? In dat geval maak je me zeer jaloers!! Enig idee welke instellingen er dan verandert zouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Onzin om te zeggen dat je draadloos dat wel aan kan, draadloos is op dit moment per definitie trager dan gedraad. Dus je zal het ten eerste met een kabel moeten testen, ten tweede zie ik nergens dat je ergens anders je snelheid getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Router+modem staan op ca. 7 meter van PC vandaan en moet niet door muur. Mijn huis staat op 50 meter van de centrale kast dus daar ligt het ook niet aan. Speedtest haalt ook lang mijn snelhied niet. Reden om bij Zeelandnet aan te kloppen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Anoniem: 325938 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:17:
Router+modem staan op ca. 7 meter van PC vandaan en moet niet door muur. Mijn huis staat op 50 meter van de centrale kast dus daar ligt het ook niet aan. Speedtest haalt ook lang mijn snelhied niet. Reden om bij Zeelandnet aan te kloppen denk je?
Een muur is niet de enige bestaande storingsfactor, zelfs al zou je ideale omstandigheden hebben is draadloos alsnog trager dan gedraad. Test het gedraad en praat dan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik getest en scheelt dus haast niets!!!! Draadloos rond de 500 en mét draad ca. 750.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook getest met speedtests of een test-bin te downloaden, wat dan de snelheiden zijn?
(bbnet 1000MB bin file bijvoorbeeld, hoe blijft hij daar draaien?)

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 31-05-2010 11:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 325938 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:10:
Is Wireless maar dat moet die D-Link Router makkelijk kunnen.... heeft een LAN snelheid van 1000 Mbit/s!! Daar ligt het niet aan. Ook het wegschrijven naar de HD is prima (Western Digital MyBook Studio Edition). Daarnaast is de Apple MacMini haast leeg. Daar ligt het volgens mij dus allemaal niet aan.
Is natuurlijk niet alleen je router (zender) maar ook je laptop (ontvanger)... en idd ook eens bekabeld proberen, dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
In de meeste modems kun je de actuele snelheid in het modem zien, indien deze te laag is is het verstandig contact op te nemen met de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Anoniem: 325938 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:14:
Remon staat jij download prog dan, als ik het goed begrijp te knallen rond de 40.000 KB/s??? In dat geval maak je me zeer jaloers!! Enig idee welke instellingen er dan verandert zouden moeten worden?
Ik trek mijn downloads met gemiddeld 6MB per seconde binnen. In theorie zou ik 6.25 MB moeten kunnen halen maar ben tevreden zo.

Als je bedraad ook je snelheid niet haalt is het zeker een reden om is met zeelandnet te bellen.

Heb je trouwens bedraad geprobeerd op je router of direct op je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

NVM ben traag..

[ Voor 89% gewijzigd door CorVus op 31-05-2010 11:25 ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340750

Heb je firewalls aan staan? Schakel deze is uit en test eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:26
Even captain obvious. Je gebruikt wel meerdere connecties naar newsreader87, een stuk of 8 voor jou abbo denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03 23:00
Als je bij je provider gaat klagen, gaan ze waarschijnlijk ook navragen of je hebt geprobeerd om je laptop met een kabel direct op de modem aan te sluiten. Als je dit eerst probeert dan weet je tenminste of het probleem bij je provider of in je eigen netwerk zit.

Een router en zeker draadloos kan door een vorm van storing simpelweg langzamer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt. Ik ga eens proberen dan om firewalls uit te schakelen, weer een vast verbinding maken en zien wat er dan gebeurt. Bij te weinig zal ik Zeelandnet maar eens bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb 4 draadjes naar newsreader87 in Newsleecher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340750

Ik zelf haal 1400kbs met eweka + telort, hiervoor zatk rond de 1200 maar heb een optimizer gebruikt en dat werkt wel aardig :)
http://www.speedguide.net/downloads.php
bovenste download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx maar ik draai op OSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Anoniem: 325938 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:29:
Heb 4 draadjes naar newsreader87 in Newsleecher
Da's te weinig, je mag 8 connecties maken naar Eweka.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat wist ik niet. Ga ik doen! Bedankt. Ik heb genoeg om te proberen nu en als dat niet lukt kom ik weer terug. Kan op slot nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
als je serieus 2 tellen nadenkt nu dan snap je dat meer connecties niet uitmaakt.. je snelheid komt niet boven de 750KB bij internetten.... (speedtest e.d.)

WAAROM zou hij met meedere eweka connecties daar wel boven komen. Dat kan dus niet, daarbij tot 20Mb, dus eigenlijk altijd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal weinig effect hebben, Eweka doet aan 750KB/s per connectie, dus 4 connecties moeten je alsnog zo'n 3MB/s geven.
Zou best kunnen dat je gecapt wordt. Ik zou Hitnews eens proberen, die heeft een 3 dagen trial en via computer totaal kan je een maand trial aanvragen. Bij UPC haal ik met Eweka ook geen top snelheid maar met Hitnews wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 15:46
Lijkt me niet dat je gecapt wordt. Ik haal met Eweka de volle snelheid op 20Mbit (2,5MB per seconde ongeveer) en dat is draadloos (n-netwerkje op 5GHz)

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 31-05-2010 11:58 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zit ook op newsreader 87 deze maand, tot zover haal ik gewoon mijn max 50mbit consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit soort geval kun je gewoon in een simpele stappenplan uitzoeken...

Het probleem kan op vier (of vijf) plekken zitten:

1) de servers van de USP (Usenet Service Provider) (of de verbinding erheen vanaf de ISP)
2) je verbinding van/naar je ISP, incl modem
3) alle meuk (routers, WiFi) die je binnenhuis achter de modem hebt staan
4) je PC en de instellingen erop.

Stuk voor stuk kan je deze uitsluiten.

Paar tests:
  • doe een speedtest via ander protocol (HTTP/FTP), gewoon speedtest.net is voor dit soort lage snelheden prima. Even slecht als je NNTP verbinding? Dan ligt het sowieso niet aan punt 1, en ook niet aan de settings van je newsleecher bij punt 4. Ofwel je PC/LAN is gaar, danwel je ISP levert niet wat je verwacht.
  • als speedtest wel OK is, neem een gratis proefabo bij een andere USP en test daar. Als dat even slecht is, ligt het probleem niet bij 1, maar bij 4 - jouw PC en instellingen dus. Als dat wel goed is, is het je USP of de verbinding erheen vanaf je ISP het probleem. Overweeg dan andere USP.
  • als speedtest niet OK is, kun je 1001 dingen gaan doen om te troubleshooten, maar focus daar dan op ipv op de nieuwsgroepen. Eerst en vooral moet je een snelle PC rechtstreeks bedraad op je modem aansluiten en kijken wat dat doet. Daarmee heb je punt 3 uitgesloten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
LeVortex schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:51:
als je serieus 2 tellen nadenkt nu dan snap je dat meer connecties niet uitmaakt.. je snelheid komt niet boven de 750KB bij internetten.... (speedtest e.d.)

WAAROM zou hij met meedere eweka connecties daar wel boven komen. Dat kan dus niet, daarbij tot 20Mb, dus eigenlijk altijd minder.
In theorie heb je gelijk, in de praktijk heb ik toch echt 4 lijnen nodig om 10mbit vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
Mental schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:56:
[...]

In theorie heb je gelijk, in de praktijk heb ik toch echt 4 lijnen nodig om 10mbit vol te krijgen.
Op usenet wel, vooral als je stabiele snelle verbinding nodig heb. Ik haalde met ewaka makkelijk een hoge snelheid op 1 lijntje, maar dan fluctueerd het, met 2 haalde ik meestal een goede stabiele snelheid meestal maar met 3 altijd.

Maar hij haalt met HTTP verkeer al een lage snelheid van 750KB bedraad, wat hoger zou kunnen misschien. Maar als het met HTTP verkeer al niet hoger komt dan maakt het echt niet uit ook al heb je 20 verbindingen met ewaka. hij zal echt niet boven die 750 komen.
Pagina: 1