USB poorten defect, hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met het volgende probleem ?

Ik heb een Medion 42200 laptop met de volgende specs:
# Intel Pentium M 735 met 1,7 GHz
# 80 GByte HDD van Hitachi
# 512 MByte DDR-RAM (maximaal 1024 MByte)
# ATI Mobility Radeon 9650 64 MByte
# WLAN (802.11b/g compatible)
# 8X DVD-Brander met Double Layer van Pioneer

Na het aansluiten van mijn Iphone sprong het scherm op zwart,
en reageerde de laptop nergens meer op. Na een restart bleek dat mijn usb poorten het niet meer deden.
In devicemanager is niets vreemds te zien bij de USB poorten
geen rode kruizen of vraagtekens..

Ik heb al een aantal dingen geprobeert zoals:

- Devicemanger > usb poorten verwijderen
- Bios kijken of poorten op disabled staan
- Kruisje weghalen bij "Computer mag deze apparaten uitschakelen"
- Batterij een tijdje uit de laptop halen
- Update van de drivers

Allemaal zonder succes, heb zelf het idee dat er iets op het moederbord doorgebrand is. Lijkt me niet te doen om een ander moederbord erin te plaatsen (:
Iemand misschien nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al wat anders in je USB-Poort gepropt? Misschien dat je iPhone kabeltje defect is?

En je Laptop heeft meerdere USB-Poorten neem ik aan? Zijn ze allemaal defect? Als dat wel zo is, dan vind ik het tevens wel heel vreemd 8)7

antwoord
Hmm dan is het aan hardware-matige fout, dat is wel duidelijk. Alleen ik vind het nog steeds frapant, dat alle poorten in één keer kapot zijn gegaan. :F Naar mijn mening zit er niets anders op, dan je laptop opsturen naar waar die vandaan komt?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 10:34 . Reden: Meer + antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:26:
Heb je al wat anders in je USB-Poort gepropt? Misschien dat je iPhone kabeltje defect is?

En je Laptop heeft meerdere USB-Poorten neem ik aan? Zijn ze allemaal defect? Als dat wel zo is, dan vind ik het tevens wel heel vreemd 8)7
Dank voor je reactie,

De muis, usb stick, externe brander enz, werken niet meer dus kan er dan wel vanuit gaan dat de poorten defect zijn. Ik heb een hub met 2 poorten die defect zijn en een enkele die ook niet meer werkt...
Systeemherstel was ook geen oplossing..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

grote kans dat je controller doorgefikt is. kan je heel weinig aan doen. Tijd voor een knappe laptop dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
probeer eens met een live-cd van ubuntu oid, dan kan je de software uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
je kunt nog proberen USB in t BIOS te disablen, Windows starten, weer t BIOS in om ze aan te zetten. met een beetje geluk ziet Windows dat er een 'nieuw' apparaat is aangesloten. Dingen op een andere USB poort proberen wil ook nog wel eens werken.
Als dat allemaal niets uithaalt, dan is de kans klein dat ze nog werken. Staat er uberhaupt nog wel stroom op de poorten of dat ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:33:
probeer eens met een live-cd van ubuntu oid, dan kan je de software uitsluiten.
Dank voor je reactie...

hoe werkt zo'n cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:38:
[...]

Dank voor je reactie...

hoe werkt zo'n cd?
Heel simpel, hier http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download kun je ubuntu downloaden.
Daarna op een cd'tje branden, en dan vanaf de cd opstarten (lees: boot options en dan via cd/dvd)

Je boot-options zijn trouwens ook via je moederbord aan te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lolcode schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:37:
je kunt nog proberen USB in t BIOS te disablen, Windows starten, weer t BIOS in om ze aan te zetten. met een beetje geluk ziet Windows dat er een 'nieuw' apparaat is aangesloten. Dingen op een andere USB poort proberen wil ook nog wel eens werken.
Als dat allemaal niets uithaalt, dan is de kans klein dat ze nog werken. Staat er uberhaupt nog wel stroom op de poorten of dat ook niet meer?
Is dat niet hetzelfde als usb poorten verwijderen? Dan geeft ie na opstarten ook de melding nieuwe hardware gevonden en installeerd ie de usb hubs opnieuw.
Het rare is dat de muis nog wel een infra rood signaal afgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je een PCMCIA-slot hebt kan je een PCMCIA naar USB kaart kopen, zodat je weer 4 USBpoorten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Het rare is dat de muis nog wel een infra rood signaal afgeeft...
infra rood is het niet, dat zie je niet.

dat het lampje nog brand geeft alleen maar aan dat de usbpoort nog wel spanning aanbied

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DJT88 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:00:
[...]

infra rood is het niet, dat zie je niet.

dat het lampje nog brand geeft alleen maar aan dat de usbpoort nog wel spanning aanbied
In dat geval zal er toch niets doorgebrand zijn denk ik of wel?
Zal misschien de poorten niet genoeg voeding krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
heb je nou al een live-cd geprobeerd om uit te sluiten dat het een hardware fout is of een software fout? Indien onder de live-cd wel alle usb-randapparatuur werkt dan weet je dat het een software fout is, zo niet dan is er inderdaad wat van je hardware kapot.

[ Voor 42% gewijzigd door consolefreak op 31-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
consolefreak schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:37:
heb je nou al een live-cd geprobeerd om uit te sluiten dat het een hardware fout is of een software fout? Indien onder de live-cd wel alle usb-randapparatuur werkt dan weet je dat het een software fout is, zo niet dan is er inderdaad wat van je hardware kapot.
Ik ga het meteen doen als ik thuis ben vanmiddag...ben nu nog op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel gek, USB is redelijk goed beveiligd tegen overbelasting, kortsluiting etc. Maar het wijst er wel op dat ie het niet meer doet, ik vermoed dan dat een te hoge statische spanning de boel gesloopt heeft. Je kan zoals al aangegeven met een ander OS (bijvoorbeeld de ubuntu live-cd) proberen te starten, om een driver probleem uit te sluiten.
Even voor de zekerheid, maare... doet geen enkele USB poort het, of alleen die ene waar je nu apparaten op getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:50:
Wel gek, USB is redelijk goed beveiligd tegen overbelasting, kortsluiting etc. Maar het wijst er wel op dat ie het niet meer doet, ik vermoed dan dat een te hoge statische spanning de boel gesloopt heeft. Je kan zoals al aangegeven met een ander OS (bijvoorbeeld de ubuntu live-cd) proberen te starten, om een driver probleem uit te sluiten.
Even voor de zekerheid, maare... doet geen enkele USB poort het, of alleen die ene waar je nu apparaten op getest hebt?
Ik heb 2 usb poorten boven elkaar die niet meer werken en ernaast zit nog een enkele poort die ook niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook even de laptop totaal zonder spanning zetten .

Battery er uit en de spanning er af.
Pagina: 1