advies gevraagd aanschaf 5.1 setje

Pagina: 1
Acties:

• torrie1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01-2025
Ivm met aanchaf van nieuwe meubels voor de woonkamer, moest ik mijn oude speakers ( JBL Northridge E80) helaas verkopen. Nu ben ik op zoek naar een vervangend systeem. Als ik dan toch bezig ben, het liefst meteen een 5.1 setje.
Nu heb ik helaas aan de voorkant niet al te veel ruimte voor grote zuilenluidsprekers, anders had ik de JBL's wel gehouden.
Dus ben ik op zoek naar een leuk systeem met bookshelfspeakers of smalle zuilen.

Tot nu toe heb ik gevonden:

http://www.canton.de/en/homecinema/m...oviecd1000.htm
kant en klaar setje van Canton met goede recenties

http://www.heco-audio.de/index.php?id=heco_victa
of zelf een 5.1 set opbouwen uit 2 x heco victa 300 als front
2 x heco victa 200 als rear, 1 x heco victa center 100 + subwoofer

Nu luister ik graag naar muziek en in het weekend kijken we vaak naar een film.

Welke van de 2 systemen is dan de beste oplossing voor zowel muziek als films???

Of zijn er nog andere systemen waar ik naar zou moeten kijken??
Budget tot ongeveer 600 euro.

BVD

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Heb je al een reciever, of moet je die ook nog kopen?

• torrie1978
Nee die heb ik al. Is al wat ouder, maar hij kan denk ik no goed wat jaartjes mee.
Ik heb een Yamaha RX-V650
http://www.yamaha.com/yec...CNTID=200012&CTID=5000300

Dus het hele budget mag naar de speakers.

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2025
Ik zou in deze prijscategorie eens kijken naar Jamo: veel waar voor je geld.
Ik zelf heb de s606 hcs3, heel tevreden over, maar valt volledig af, want zijn nogal grote zuilen als front.
Nu is het nogal moeilijk moeilijk een oordeel te vellen als buitenstaander, ik zou zeggen dat de bovenstaande ook prima gaan voldoen. Als je enkel in het weekend naar een film kijkt zou ik de fronts wel kwalitatiever nemen dan de andere(zoals bij de heco, maar misschien nog meer verschil)

Verwijderd

Ik ken de Heco set niet, maar aan die Canton set kun je zeker geen bult vallen. Ik ken de kleinere sets, 120MX en de grotere CD 200 luidsprekers die in (ongeveer) dezelfde lijn zitten. Beide zijn leuke luidspreker(sets). Ik raad echter aan om op zoek te gaan naar een winkel die deze sets heeft staan. De klank is namelijk wat meer "HiFi" dan de luidsprekers die je nu hebt. Fris,Helder,Neutraal zijn denk ik kernwoorden in de filosofie van Canton.

• torrie1978
Heeft iemand toevallig het Canton Movie Cd 1000 setje staan?? Hoe bevalt deze in stereo modus?? Dus bij normaal muziek luisteren??

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 12:03

Tijn96

In speed we trust

torrie1978 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:12:
Heeft iemand toevallig het Canton Movie Cd 1000 setje staan?? Hoe bevalt deze in stereo modus?? Dus bij normaal muziek luisteren??
1 ding, niet fijn. vind het als aankoop een beetje gevalletje jammer, zeker in vergelijking wat je voor die prijs ervoor kunt krijgen. ik heb je voor een spot prijs kunnen over nemen van een maat van mij maar anders had ik het niet gedaan.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Pagina: 1