[FreeBSD 8.0] Dovecot + portupgrade probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24
Hey,

Iedere keer wanneer de cronjob portupgrade wordt uitgevoerd dan gooit hij mijn dovecot eruit waardoor ik dus geen mail kan ontvangen.
Er komt iedere keer een melding dat er een nieuwe versie van dovecot wordt geinstalleerd maar dat is dezelfde versie als de versie die ik er op heb staan.(ze gaan niet elke dag dovecot releasen he :P )

Hoe los ik dit probleem op? Ik dacht dat het eerst zou komen door logrotate waardoor dovecot uit zou vallen maar zelfs met zijn eigen log file gebeurt het.

Dit krijg ik tezien nadat portupgrade -a bij dovecot komt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
--->  Backing up the old version
--->  Uninstalling the old version
--->  Deinstalling 'dovecot-1.2.10'
pkg_delete: package 'dovecot-1.2.10' is required by these other packages
and may not be deinstalled (but I'll delete it anyway):
postfix-2.7.0,1
Dovecot is still running. Shall I stop it? [y]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:36
Persoonlijk zou ik nooit dit soort upgrades automatisch uitvoeren. Ik kan me herinneren dat recentelijk een upgrade van Dovecot een aanpassing van de .conf vereiste, dan blijf jij zonder werkende Dovecot achter en moet je maar hopen dat je dat nog een beetje bijtijds doorhebt / waarschuwing voor krijgt.
Dovecot is ook nogal pedant in die dingen en dus vragen ze om Dovecot stop te zetten voordat jij de install-fase afwerkt.

Ik zou gewoon de upgrade een keer handmatig uitvoeren als ik jou was, de laatste nieuwe versie is immers 1.2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
FiscBiker schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:25:
Persoonlijk zou ik nooit dit soort upgrades automatisch uitvoeren. Ik kan me herinneren dat recentelijk een upgrade van Dovecot een aanpassing van de .conf vereiste, dan blijf jij zonder werkende Dovecot achter en moet je maar hopen dat je dat nog een beetje bijtijds doorhebt / waarschuwing voor krijgt.
Dovecot is ook nogal pedant in die dingen en dus vragen ze om Dovecot stop te zetten voordat jij de install-fase afwerkt.

Ik zou gewoon de upgrade een keer handmatig uitvoeren als ik jou was, de laatste nieuwe versie is immers 1.2.11
Dat klopt ja. Er is een versie geweest waardoor er een naam van een variabel veranderd is. Die ben ik tegengekomen toen ik een verouderde tutorial ging volgen.

Ik zie vaak dat ze aanraden om portupgrade als een cronjob in te stellen.
Wat zeg je hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
je ports update via een cronjob ala maar een portupgrade doen vind ik tricky.
upgrades wil je zelf kunnen controleren en beheerst uitvoeren

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden vanuit een cron? Jij durft :). Zou ik ook nooit doen. Updates wil je kunnen checken voor en na de update.

Ik denk dat jij in de war bent met de ports collection updaten (csup bijv), ipv je portupgrade vanuit een cron laten draaien (het eerste wordt namelijk wel aangeraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:39:
Upgraden vanuit een cron? Jij durft :). Zou ik ook nooit doen. Updates wil je kunnen checken voor en na de update.

Ik denk dat jij in de war bent met de ports collection updaten (csup bijv), ipv je portupgrade vanuit een cron laten draaien (het eerste wordt namelijk wel aangeraden).
Ik dacht er ook over na maar bij een tutorial werd het zo uitgelegd. Ik heb al inmiddels de cron van portupgrade uitgeschakeld. Het probleem zal nu verholpen zijn :)

Thx voor jullie info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27

Predator

Suffers from split brain

Je zou wel kunnen na je portupgrade dovecot terug automatisch starten.

Ik heb hetzelfde met mysql-server.
Na portupgrade -a start die niet automatisch opnieuw op.
Die moet handmatig terug gestart worden.
Nu heb ik wel een service monitor script die mysql automatisch start als die niet zo runnen (tenzij die disabled is in rc.conf natuurlijk).

Maar ik doe ook geen portupgrades via cron.
Ik doe wel 2x per dag een update van de portstree en een portversion + portaudit om te checken of er nieuwe versies zijn.
Maar die installeer ik dan wel manueel.

Als je eens troubles gehad hebt, dan wordt je wel voorzichtiger ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1